Permalänk
Medlem

Nytt tangentbord

Jag ska nu efter jul köpa ett nytt tangentbord.
De krav jag är,

Barkgrundsbelyst

Skönt att skriva på

Bra i spel

Jag har kollat in Logitech G110.

Usb-port och macro knappar är inget måste men det kan vara trevligt att ha.

Den klarade inte the quick brown fox jumps over the lazy dog
Men betyder detta att man kommer ha problem med ghosting eller är det inga problem.

Eller ska man satsa på något annat tangentbord, vad rekommenderar ni?

Permalänk

Hur ofta håller du ner båda skift-knapparna?

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem

Jag bytte till mekanisk tangentbord för några år sedan och inget annat jag testat är ens i närheten.
Har just nu ett Steelseries 7G.

Andra tangentbord är absolut inte dåliga, och logitech´s G110 / G510 har jag knappat på en del.
Annars har du sidewinder X6 från microsoft som jag personligen tycker är precis lika bra och lägger sig prismässigt precis mellan logitechs.
Razer´s tangentbord är lite för plastiga för min smak, och knakar väldigt.
Någon annan får uttala sig om deras funktion.

Vill du inte ha något lull-lull utan bara ett rent tangentbord kolla på saitek eclipse första modellen, dom får man för runt 400 kronor nu och har nog det du söker.
En kamrat har haft sitt i 4 år och det känns fräscht och skönt att skriva på fortfarande.

Hoppas det var till någon hjälp iaf.

(PS köp mekaniskt Steelseries 6Gv2)

Permalänk
Avstängd

tangentbord är ju en grej man håller på med mest tror jag när man sitter vid datorn.

Själv är jag super nöjd med mitt G19 kostar en slant med bland det bästa jag haft

Det klarade testet du länkade till galant med ^^

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikatataku:

Hur ofta håller du ner båda skift-knapparna?

Jag håller aldrig ner båda shift-knapparna. Fast jag vet inte om man ska tolka test som du kör.

G19 känns för dyrt.

Permalänk
Medlem

Är det inte någon som äger ett G110 som har något att säga om produkten.
Eller någon som vet ett bättre tangentbord i samma prisklass.