Permalänk
Medlem

Köpråd NZXT Phantom Svart

Hejsan alla Sweclockare och gott nytt år!

Jag letar runt i den här gyttja av chassin, nätagg, grafikkort, processorer etc etc, men blir bara förvirrad.
Jag har hittat det här chassit | http://www.inet.se/artikel/6900740/nzxt-phantom-svart | men eftersom det inte har något omdöme varken på Inet eller Sweclockers (rätta mig gärna om jag har fel) så blir jag lite tveksam. Hittade någon tråd om fläktarna i chassit, som någon sa att Nzxt påstod behövde vara deras egna, men annars så eller jaja...

Jag undrar om någon har detta chassi och lite kort kan berätta vad de tykcer är bra och vad de tycker är mindre bra med det. Gärna förslag på andra chassin i ca 700-1400 kr klassen. Har kollat lite på Fractal Design Define R3 (Svart) serien, som givetvis är väldigt stilrena och verkar vara prisvärda.

Jag har även kollat in BitFenix Colossus, som hos Sweclockers hade en del bristfel i kvaliten, men det verkar ju som om det visade sig vara ett måndags ex?

I vilket fall som helst så verkar det lite overpriceat.

Tack på förhand och åter igen gott nytt år

Permalänk

Googlade på chassit och hittade en hel del reviews som var väldigt intressanta. Chassit verkar helt klart vara godkänt.

Jag har själv ett Fractal Design Define R3-chassi, och jag kan inte annat än att rekommendera det. Det är så fruktansvärt simpelt att bygga i. Mycket med plats, simpel men effektiv 'layout' (om man nu kan säga så?). Jag är en ganska ny till datorbygge, har enbart byggt två-tre datorer sedan innan, och kabeldragningen var så otroligt simpel i R3'an tack vare alla hål. Chassit är även relativt tyst och fläktarna som följer med kyler ganska bra faktiskt. Det är däremot tungt, vilket är det enda negativa jag kan komma att tänka på just nu.

Visa signatur

Main-PC: Bitfenix Phenom Mini | Asus Z170I Pro | Intel I5 6600K | Kingston HyperX 16GB 2133Mhz DDR4 | EVGA GeForce GTX 1070 | Corsair SF450 |

Permalänk

har också haft ögonen på det, och kan bara säga att jag tycker det är spårat snyggt. finns dock väldigt få ställen som har chassin som man kan klämma på

Permalänk
Medlem

Jag har ett nzxt phantom som är i färg svart och jag uppfattar det då som ett väldigt cleant chassi och att det finns väldigt bra luftkylningsmöjligheter. det som är väldigt bra är om man kör tex 2st 570 nära varandra så kan man sätta en 200mm fläkt i sidan som bara skopar in kall luft över grafikkorten och över moderkortet, det som är lite negativt det är hur man ska dra power och sata kablar från slädarna då det är ett rent helvete om man inte har rätt kablar sen så är slädarna lite jobbiga att montera i då gummi skruvarna ramlar ut väldigt lätt då man sätter fast hddn. Det du kanske vill tänka på är att om du ska köra vattenkylning så blir det kanske lite jobbigt eftersom att det sitter endast 2x200mm fläktplatser i toppen vilket betyder att du isåfall måste köpa antingen speciella radds eller sätta fast en 360 lite konstigt annars så är det ett riktigt bra chassi

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem

ingen tvekan, det är sjukt snyggt men lite för högt pris för min smak :/ (fast personligen så tycker jag att NZXT gör dom absolut snyggaste chassina )

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem

har en fråga också, vart kan man få tag i 200mm fläktar som passar till detta chassi?

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVP:

Jag har ett nzxt phantom som är i färg svart och jag uppfattar det då som ett väldigt cleant chassi och att det finns väldigt bra luftkylningsmöjligheter. det som är väldigt bra är om man kör tex 2st 570 nära varandra så kan man sätta en 200mm fläkt i sidan som bara skopar in kall luft över grafikkorten och över moderkortet, det som är lite negativt det är hur man ska dra power och sata kablar från slädarna då det är ett rent helvete om man inte har rätt kablar sen så är slädarna lite jobbiga att montera i då gummi skruvarna ramlar ut väldigt lätt då man sätter fast hddn. Det du kanske vill tänka på är att om du ska köra vattenkylning så blir det kanske lite jobbigt eftersom att det sitter endast 2x200mm fläktplatser i toppen vilket betyder att du isåfall måste köpa antingen speciella radds eller sätta fast en 360 lite konstigt annars så är det ett riktigt bra chassi

+1

Permalänk
Medlem
Skrivet av willaim:

har en fråga också, vart kan man få tag i 200mm fläktar som passar till detta chassi?

komplett , maxfps , och dom allra flesta sidor där fläktar säls överhuvudtaget dock så är den enda 200mm fläkten som jag vet som säljs tillverkas av cooler master och har antingen blå eller röda dioder

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem

hitta en sida, fat jag undrar hur man beställer därifrån :/

http://www.pcb.se/Category?categoryId=436764726&categoryName=...

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av willaim:

hitta en sida, fat jag undrar hur man beställer därifrån :/

http://www.pcb.se/Category?categoryId=436764726&categoryName=...

Vad jag vet så är PCB en hemsida där företag beställer från och inte privatpersoner, detta vet jag därför att när jag köpte en dator och lät ett företag beställa allt så beställdes allt ifrån PCB , så jag antar att det är en mellanhand för ett antal stora märken som mindre företag beställer från,

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Skrivet av willaim:

har en fråga också, vart kan man få tag i 200mm fläktar som passar till detta chassi?

http://www.webbshoppen.se/PartDetail.aspx?q=p:3673907;c:36231 Här hittar du NZXTs egna 200, 140 och 120mm fläckar.

Jag har själv kollat in detta chassi och det har fått väldigt mycket bra kritik och rekommenderas av många. Kommer nog köpa det i samband med Sandy Bridge:)

Visa signatur

Sandy Bridge i7 2600K | Asus P8P67 PRO | Corsair Vengance 8Gb @ 1600 Mhz CL8 | ASUS ROG GeForce Matrix GTX Platinum 580 | Intel 510 120GB | Corsair AX850 | Corsair H70 | NZXT Phantom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambodgas:

Jag har själv kollat in detta chassi och det har fått väldigt mycket bra kritik och rekommenderas av många. Kommer nog köpa det i samband med Sandy Bridge:)

Hoppas du köper det för du kommer säkerligen bli nöjd en sak som jag funderat på är dock att slänga iväg ett mail till nzxt och be dom att skicka med hjul till deras tunga chassin eftersom att min rigg väger kring 18kg minst iallafall och det är lite jobbigt att lyfta upp den när man sitter under bordet på hjulen så ska det finnas gummi remsor som går runt hjulen så att vibrationer reduceras

PS! om någon nu ska köpa detta chassi så se till att ni kollar fläktkontrollern för den är inte den allra mest robust där man kopplar in kablarna sen fanns det något annat men mitt minne verkar svika mig just nu

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem

Tackar för alla svar! Blir förhoppningsvis ett NZXT istället för Fractal.

Permalänk

Har kollat på många recensioner om detta chassi och alla är positiva

Hoppas inet.se får hem nzxt phantom i rött ! Super hett
Visst svart och vitt är också fint men fy fan vad snyggt det röda chassit är !

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem
Skrivet av borgona:

Tackar för alla svar! Blir förhoppningsvis ett NZXT istället för Fractal.

Hoppas du blir nöjd med valet !

Skrivet av shqiptari:

Har kollat på många recensioner om detta chassi och alla är positiva

Hoppas inet.se får hem nzxt phantom i rött ! Super hett
Visst svart och vitt är också fint men fy fan vad snyggt det röda chassit är !

jarå chassit är som sagt skit bra. Vet inte om du har kollat mina ovangående inlägg angående chassit

Nu om jag får tid någon dag så ska jag lägga upp ett galleri på mitt rum och min dator så kan ni få se hur det ser ut med hårdavara

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Skrivet av SVP:

Hoppas du blir nöjd med valet !

jarå chassit är som sagt skit bra. Vet inte om du har kollat mina ovangående inlägg angående chassit

Nu om jag får tid någon dag så ska jag lägga upp ett galleri på mitt rum och min dator så kan ni få se hur det ser ut med hårdavara

Gör de snälla ! Lägg upp lite bilder, som sagt detta chassit blir mitt nya chassi till min dator som kommer inom en snar framtid !;)

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem
Skrivet av shqiptari:

Gör de snälla ! Lägg upp lite bilder, som sagt detta chassit blir mitt nya chassi till min dator som kommer inom en snar framtid !;)

Hoppas att du hinner vänta tills den 11januari med att köpa ditt chassi för då hinner jag lägga upp ett awesome galleri på mitt rum och datorn. Är nämligen hos min pappa 70mil ifrån min mamma där min dator är

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Skrivet av SVP:

Hoppas att du hinner vänta tills den 11januari med att köpa ditt chassi för då hinner jag lägga upp ett awesome galleri på mitt rum och datorn. Är nämligen hos min pappa 70mil ifrån min mamma där min dator är

hehe okej

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5