Testa om NB-Frequency är stabil, vilket program?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Haninge
Registrerad
Jul 2004

Testa om NB-Frequency är stabil, vilket program?

Hej hopp alla glada

Tänkte bara fråga sista frågan det här året
Om man enbart vill testa så att NB Frequency är stabil, vilket program rekommenderar ni?
Har höjt från 2000Mhz till 2500Mhz. Har oxå ändrat volten CPU-NB volten till 1.35v

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hedesunda
Registrerad
Dec 2005

Memtest86+ och occt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Haninge
Registrerad
Jul 2004

Okej, tackar

Ska man bara köra testnr. 5 på memtest86+ eller ska man låta den gå igenom alla test ?
När det gäller OCCT, ska man köra vanliga testet eller OCCT Linpack?

Btw, Gott nytt år

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Nov 2010

Kan inte riktigt säga hur det är med Memtest86+, men som jag förstår det är det desto bättre ju längre man använder det och att så mycket minne som möjligt används.

OCCT brukar jag köra vanliga testet på och det fungerar bra för det mesta. Linpack är aningen värre om man kan säga så. Processorn pressas betydligt hårdare, så temperaturerna är ännu ett par grader högre än med vanliga OCCT. Däremot så får man garanterat veta om det är något galet i ett tidigt skede.

Datorer: Vattenkyld Shinobi XL | Passiv HTPC med aktiv kylning
Dysphorian Breed (musikprojekt): http://dysphorian.com/
Raspberry PI webbserver/blogg: http://hraffe.se/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
瑞典
Registrerad
Aug 2004

Säger prime95 -> blend

Memtest skulle jag inte förlita mig på till annat än att just minnena klarar hastigheten.

After Chuck Norris visited The Virgin Islands, they are just known as The Islands.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Haninge
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av storsnusaren:

Säger prime95 -> blend

Memtest skulle jag inte förlita mig på till annat än att just minnena klarar hastigheten.

Okej, då vet jag.
Tackar