Permalänk
Medlem

Optisk till RCA

Hej,vet ni om det finns optisk till RCA kablar.
Behöver det för att jag ska koppla mitt Xbox till en stereio.

Permalänk
Medlem

Xbox kabeln innehåller både ljud och bild i 3 separata RCA kablar, bara att köppa en förlängningskabel till röd och vit kabel.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Skrivet av THE AL3X:

Hej,vet ni om det finns optisk till RCA kablar.
Behöver det för att jag ska koppla mitt Xbox till en stereio.

http://www.kjell.com/?item=37412&path=470000000,470500000,472...

Permalänk
Medlem

Blir ingen Stereo signal av de, blir bara en analog signal istället för digital.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ett problem bara, jag kör med hdmi

Permalänk
Medlem

om du har HDMI har du inte en stereo out från din skärm/tv?

Visa signatur

Permalänk
Rekordmedlem

Vem vill ha 2 kanalsljud när man spelar ?? varför inte surround ? Kolla på den här tråden.
http://www.sweclockers.com/forum/84-spelkonsoler-och-konsolsp...
bakplanet jag hänvisar till ger dig alla signaler samtidigt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Har inte pengar för att köpa ett surround system och jag tror att jag kan koppla det genom teven,fördelen med det är att jag får ljud från min blu-ray också.å

Permalänk
Rekordmedlem

Lite nyfiken, hur påverkar det här ljudet från en bluray?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Lite nyfiken, hur påverkar det här ljudet från en bluray?

Den kör ut ljudet i stereo, på samma vis som den gör på en DVD

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Blir ingen Stereo signal av de, blir bara en analog signal istället för digital.

Läs specifikationerna igen. Nu kanske det inte hjälper TS ändå för jag kan inte Xbox, men The RaveNs länk gör det efterfrågade.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Rekordmedlem

Jo det kan den ju göra, men jag tänkte mest på vad det hade med innkopplingen av xboxen till tvn att göra.

Visa signatur

Permalänk
Rekordmedlem

Det här är en konverterare för toslink till coax, den gör om optisk till coax (spdif) , och den är dessutom inte avsed för surroundformat (dd och dts).
Den bästa prylen om man vill ha ut alla signaler och kunna kombinera relativt fritt vilka man vill använda är den könig enheten jag länkade till i andra tråden, den går att ställa om med switchar så man får ut det man vill ha , att få ut hdmi bild och digitalljud utan att gå via hdmi är omöjligt utan adaptrar, problemet är att de flesta bara är byggda för 1 video och 1 ljudformat, de tjänar troligen mer pengar på alla adaptrar som krävs än att sälja konsollen, de vet att många inte har hembiosystem utan vill koppla in sig på en monitor, det kräver då hdmi dvi eller vga, och då får man problem med ljudet, att köra ljudet via hdmi till monitorn eller tv när ju inte så skoj. osv.. min rekomendation är att man skaffar en enhet som kan lämna allt ut , tex vga och toslink, det finns många kombinationer man kan vilja köra...... Gott nytt på er xboxnissar !!

Visa signatur