Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2008

HDMI Kabel

Vet inte om detta passar här men, jag ska införskaffa mig ett xbox 360 slim och jag tänkte köpa en hdmi kabel. Spelar det någon roll vilken jag köper? Finns ju allt ifrån 100 till 6-700kr. Så, vilken väljer man?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2010

Om du menar bildkvalitet lär du nog få lite olika svar, men för mig räckte det med detta blindtest:
http://www.idg.se/2.1085/1.242208/unikt-blindtest-vi-avslojar...

Dock är byggkvalitet något att ta hänsyn till, man vill ju helst ha en kabel som håller längre än 3 månader.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Långtbortistan
Registrerad
Mar 2007
Skrivet av roggeee:

Dock är byggkvalitet något att ta hänsyn till, man vill ju helst ha en kabel som håller längre än 3 månader.

Hur använder du din kabel egentligen? Mina har hängt i tv:n i över ett år nu, jag förstår inte hur de skulle nötas mekaniskt?

Jag använder Deltacos billigaste kablar, en på 2m och en (två) på 11m (10+1). Med en bra signal från källan behöver man absolut inte köpa kablar för hundratals kronor per meter, det är bara lurendrejeri.

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2010

Jag har bara bra erfarenhet av Deltaco men har haft polare som haft kablar som till och med varit DOA/ glappat efter ett antal månader osv. Tror inte det var Deltaco dock, men samtidigt pekade jag inte ut Deltaco som dålig tillverkare i mitt första inlägg.