Lite funderingar kring bärbara datorer (mestadels för film och spel) max 7000.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Våxtorp
Registrerad
Apr 2009

Lite funderingar kring bärbara datorer (mestadels för film och spel) max 7000.

Tja, vänder mig än en gång till expertisen på detta forum!

Kortfattat så är jag intresserad av att införskaffa en dator med främst film - och spelsyften nu i rea-tider och behöver några få visdomsord från er som kan.

Har läst igenom de andra trådarna och några nämner att denna just nu erbjuder mest bang-for-the-buck IDAG:

http://www.webhallen.com/hardvara/127203-acer_aspire_5745g-54...

Den ser ju fin ut och allt, men problemet ligger i att jag inte är av behov av en laptop --->just nu<--- utan främst i sommar, dvs om ca 6 månader.

Min fråga blir då om det är mer prisvärt att köpa en dator på rea >idag< som besitter "gårdagens" teknologi eller att vänta 6 månader och slå till då dessa datorer troligtvis sjunker i pris till följd av att ny teknologi lanseras?

Tacksam för hjälp: )

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Myssekewl:

Tja, vänder mig än en gång till expertisen på detta forum!

Kortfattat så är jag intresserad av att införskaffa en dator med främst film - och spelsyften nu i rea-tider och behöver några få visdomsord från er som kan.

Har läst igenom de andra trådarna och några nämner att denna just nu erbjuder mest bang-for-the-buck IDAG:

http://www.webhallen.com/hardvara/127203-acer_aspire_5745g-54...

Den ser ju fin ut och allt, men problemet ligger i att jag inte är av behov av en laptop --->just nu<--- utan främst i sommar, dvs om ca 6 månader.

Min fråga blir då om det är mer prisvärt att köpa en dator på rea >idag< som besitter "gårdagens" teknologi eller att vänta 6 månader och slå till då dessa datorer troligtvis sjunker i pris till följd av att ny teknologi lanseras?

Tacksam för hjälp: )

Skulle nog vänta tills Sommar rean..

Asus F550J - i7 4710HQ - 8GB RAM - GTX 850M - 240GB SSD.
"The truth makes sense to the enlightened ones. The ignorant ones wont believe any of it and will stay asleep."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Våxtorp
Registrerad
Apr 2009
Skrivet av IAmSimon:

Skulle nog vänta tills Sommar rean..

Visste inte ens att den fanns en sån?: )

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Myssekewl:

Visste inte ens att den fanns en sån?: )

Jo? Vinter och sommar rea om jag inte har fel...

Asus F550J - i7 4710HQ - 8GB RAM - GTX 850M - 240GB SSD.
"The truth makes sense to the enlightened ones. The ignorant ones wont believe any of it and will stay asleep."