Dc Universe Online

Permalänk

Dc Universe Online

tjenare, jag har en fråga om DUO kommer den första månaden vara
gratis?

Permalänk
Medlem

Nej det har en månadskostnad som de flesta MMORPG spelen. Nör ligga på en 120-140 kr i månaden + själva spelkostanden då på 500 kr.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Ja du får 30 dagar speltid när du köper spelet.

The retail version of the game includes 30 days of game time. Additional recurring subscription fees apply thereafter. Converting an account to an active subscription requires a valid credit card or game time card or PSN™ card (if available). At the end of the 30-day period gamers will be able to choose to subscribe to the service on a monthly basis or to opt for multi-month discount packages. There is also a Lifetime membership available on the PC for a one-time fee of USD $199.

Källa: http://www.dcuniverseonline.com/faq.vm

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 32GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung SSD 870 QVO 1TB | Windows 11 | Citera för svar

Permalänk
Medlem

Bästa MMO liret jag spelat. Jag rekommenderar er att prova det. Underbart med ren och snabb action. Perfekt combat motor.

Visa signatur

HEJ

Permalänk

Kanske testar det när det finns något att göra vid max level förutom att grinda efter pvp gear.

Permalänk
Medlem

Om någon har en buddy key skulle jag gärna vilja testa innan jag köper. Såg även att spelet kostade 500kr hos Spelbutiken, tror inte jag har köpt ett PC-spel för över 399 på väldigt länge. Varför det dyra priset när man även måste betala i månaden?

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Inaktiv

är det nån som har testa det till PS3? skulle villja höra om det funkar bra och så. men släpps inte det den 19?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mormis:

Om någon har en buddy key skulle jag gärna vilja testa innan jag köper. Såg även att spelet kostade 500kr hos Spelbutiken, tror inte jag har köpt ett PC-spel för över 399 på väldigt länge. Varför det dyra priset när man även måste betala i månaden?

Finns på Direct2Drive för ~320kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babianen:

Finns på Direct2Drive för ~320kr.

Mjo jag har sett det, men skulle fortfarande vilja testa spelet innan. Tycker bara att det var ovanligt högt, nästan alla kommande PC-spel ligger under 400kr.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av gronbek:

Bästa MMO liret jag spelat. Jag rekommenderar er att prova det. Underbart med ren och snabb action. Perfekt combat motor.

Ah shit! jag e såå sugen på att börja spela! jag förhandsboka det på discshop och det står att paketet är skickat den 13.1 men jag har fortfarande inte fått det måste blivit nå strul på posten eller nått....

Permalänk
Medlem

Köpte det på dlgamer.com i onsdags förra veckan (355 sek) och har haft riktigt roligt.
Klart konsol-anpassat men jag gillar actioninriktningen och det höga tempot.
Förvänta er inget "vanligt" mmorpg, och det är inte ett spel i City of Heroes eller Champions Online anda.

Permalänk
Medlem

Fick det idag från spelbutiken.se men inte hunnit testa än.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Köpte det på dlgamer.com i onsdags förra veckan (355 sek) och har haft riktigt roligt.
Klart konsol-anpassat men jag gillar actioninriktningen och det höga tempot.
Förvänta er inget "vanligt" mmorpg, och det är inte ett spel i City of Heroes eller Champions Online anda.

Bra! för CoH och Champions online var verkligen riktigt kassa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

Kanske testar det när det finns något att göra vid max level förutom att grinda efter pvp gear.

Det är vid max level spelet börjar. Det är utvecklat för det.

Du har: 1. Raids 8 spelare, Alerts 4, Duos 2. Samt en massa feats och PVP uppdrag. Spela som batman, catwoman osv. samt mycket annat som jag bara läst lite om i spelet.

Visa signatur

HEJ

Permalänk
Medlem

Köpte spelet i söndags, Har haft riktigt kul än sålänge, Spelar Staff/Fire, kan dra iväg riktigt vidra comboms på folk.. hellt klart värt 300kr för de första 30dagarna.. Köpte på direct2drive.co.uk

Permalänk
Medlem

Haft spelet sen den 11:e och har haft riktigt kul. Inte kommit längre än lvl 13 som längst men har provat flera olika powers. Hittils är det det roligaste mmot som jag spelat.

Permalänk
Medlem

Kört mest med mental/brawler/flight.

Försökte börja på en nature/brawler/Acrobatics igår men det var inge bra alls.
Har ni märkt att köra brawling med flight aktiverat gör riktigt mycket mer skada än om man kör oaktiverat eller med acrobatics.
Ett exempel från igår var när jag flög och banka på en Löjtnant Gorilla och fick ner honom på 4 vanliga slag och med en acrobatics brawler så stod jag och slog på honom 31 gånger. Anledningen till att jag vet att det var 31 slag var att spelet tyckte jag var duktig och belönade mig med en 31-combo... en klen tröst

Permalänk
Inaktiv

fan vill köra jag o men gamestop vill inte släppa det fören imorgon =(

Permalänk

Inte helt säker på om jag ska införskaffa mig spelet. Det ser helt klart roligt ut, det jag är rädd för är att gamla bettan inte ska orka med.
Tänkte fråga också hur det är med buddy keys, hörde att vissa får sånna med spelet och undrade om dom är lätta att få tag på så man kan testa liret innan.

Permalänk
Medlem

Undrar också hur det är med buddy keys. Köper det inte ospelat, men följer det inte med buddy keys som man kan ragga upp får man dessvärre vänta på trial.

Permalänk
Skrivet av altair4:

Undrar också hur det är med buddy keys. Köper det inte ospelat, men följer det inte med buddy keys som man kan ragga upp får man dessvärre vänta på trial.

Tror det finns i collectors editon av spelet.

Permalänk
Medlem

nu har jag äntligen fått hem det

e det nån speciell server som det e mycket svenskar på? håller på att installera nu

Permalänk
Medlem

Hmm har väldigt svårt att hitta mer videos från spelet, typ user uploaded videos på youtube eller så Verkar vara väldigt dött på den fronten.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Om det är nån som har nån sorts invite att testa gratis i en viss tid så är jag intresserad av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Hmm har väldigt svårt att hitta mer videos från spelet, typ user uploaded videos på youtube eller så Verkar vara väldigt dött på den fronten.

http://www.youtube.com/user/TotalHalibut

Finns några under betan och han har även släppt några efter beta. det finns allt fler efter betan, men spelet har inte varit ute tillräckligt länge troligen för folk att ta sig tid. De har som mig fullt upp med att spela.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 32GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung SSD 870 QVO 1TB | Windows 11 | Citera för svar

Permalänk
Medlem

Sedär, Hmm kanske värt att testa, ser ganska roligt ut men hur är det egenltigen i längden. och jag har DÅLIGA erfarenheter av SOE ( spelade swg )

när det går ner till 250 kr slår jag nog till

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crom:

nu har jag äntligen fått hem det

e det nån speciell server som det e mycket svenskar på? håller på att installera nu

De två första PvE och PvP som släpptes för EU-folket blev snabbt fulla förra veckan och visst går det att spela där men det är alltid köer.
I slutet av förra veckan kom där 2 nya servers:
In Brightest Day (PvE)
Looking For Trouble (PvP)

Jag bestämde mig för att hoppa på Looking for Trouble med min polare. (mycket rolig PvP har det blivit)
Sen kan man väl tänka sig att nu när spelet kom ut idag för svenska så väljer de väl rent naturligt mellan de två nyaste.

Har jag sedan förstått det rätt så ligger dessa två till att börja med i USA då de fick lite panik när förfrågan blev större än förväntat i Europa. Ska sedan flyttas närmre till oss.

Av egen erfarenhet så fungerar det väldigt bra, om man bortser från lite downtime som varit i dagarna.

Permalänk
Medlem

Mer screenshots och så folk

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Mer screenshots och så folk

Jag är på jobb och har inte tagit "action" bilder men jag har laddat upp några för att visa polaren lite av mina gubbar

Större version:
http://picasaweb.google.com/lh/photo/Iww_ttqwnXSbouDeXA6_ghcs...

Större version:
http://picasaweb.google.com/lh/photo/VXNKpWYCNpiagbQbRwTt1Bcs...

Större version:
http://picasaweb.google.com/lh/photo/T85IIu7SlGcOIjrwoF48MRcs...

Större version:
http://picasaweb.google.com/lh/photo/knCgwj8S-tx_b9AOt9xwbhcs...

Större version:
http://picasaweb.google.com/lh/photo/40aE9hNcDr9Vv-mEhxFImxcs...

Permalänk
Medlem

Jag tycker spelet verkar riktigt bra. Är ingen WoW spelare och har aldrig varit då det helt enkelt inte tilltalar mig, men detta verkar coolt.

Väljer man vilken server man ska spela på? I så fall på vilken server spelar ni som har spelet?

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|