Dc Universe Online

Permalänk

Har lirat detta ett par dagar nu. Riktigt roligt är det Tror faktiskt jag fortsätter köra detta istället för Rift, då combat systemet var grymt mycket roligare. Rift kändes allt för mycket som "same old, same old." Det enda jag är orolig över är att det kommer fattas för mycket innehåll att hålla en sysselsatt, då det verkar gå väldigt fort att nå max lvl. Men än så länge har jag knappt brytt mig om vilken lvl jag är på. Flyger runt och jagar villains mer än jag questar känns det som

Permalänk

kan man nollställa sina skill/power-poinst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke_power:

Jag har inte spelat det själv (än), men kan nästan lova att man kan det. Svårt att se att något mmo inte tar med en sak som det då folk har en tendens tilll o göra väldigt många fel när dom specar sina gubbar den första gången. Dock måste jag säga att det är lite synd att dom låter folk göra det, minns på D2 tiden, ville man byta från fire till ice så var det bara o göra en ny gubbe, Det gjorde att det fanns fler unik sorters karaktärer o inte alla omspecade till flavour of the month.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke_power:

Ja det kan man. För Heroes kan man göra det i Watchtower mot en liten avgift, har ingen aning om hur Villains gör men antar att dom har nå motsvarande högkvarter

Permalänk
Inaktiv

är det nån som kör på for all seasons och kanske är med i en bra och trevlig league? den som jag e med i nu är helt död ingen snackar med nån och det e 150 personer i den helt sjukt, eller om det e nån som vill köra lite bara. adda mig i spelet på Devil Ray. eller skicka ett pm här. är lvl30/nature/Villain

Permalänk
Medlem

Köpte spelet i fredags och herregud vad jag tycker om det! Fortfarande inte bestämt mig för vilken klass jag gillar mest. Testat Ice\Brawler, Fire\Rifle och så denna jag kommit längst på (level 13). Gadgets\2H.
Dr Maniac heter han!

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av gavve:

Köpte spelet i fredags och herregud vad jag tycker om det! Fortfarande inte bestämt mig för vilken klass jag gillar mest. Testat Ice\Brawler, Fire\Rifle och så denna jag kommit längst på (level 13). Gadgets\2H.
Dr Maniac heter han!
http://data.fuskbugg.se/skalman02/Dr%20Maniac.jpg

Härligt!

Ball gubbe

Permalänk
Medlem

Behöver man köpa ett gamecard/ange kreditkortsinfo etc när man köper det, eller kan man först spela det med månaden som kommer med?

Söker något nytt MMORPG, och detta ser lovande ut!

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Behöver man köpa ett gamecard/ange kreditkortsinfo etc när man köper det, eller kan man först spela det med månaden som kommer med?

Söker något nytt MMORPG, och detta ser lovande ut!

Du får med 30 dagar men måste skriva in kreditkortsinfon eller ett gamecard när du registrerar. Men du kan ju ta bort kreditkortet direkt efteråt också.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Någon som har någon sida liknande "WoWhead" till WoW fast för DC Universe Online?

Har köpt spelet och det lär komma i brevlådan imorgon!

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Hej,

Vad säger ni i tråden skall vi starta en League? När man väl är lvl 30 är det endgame Hard Alerts och Raids som gäller för att få ut mest av spelet och det är nästan omöjligt att köra vettiigt utan en League. Någon som är intresserad av att vara med i en League om jag skapar en på Reality Lost servern?
MVH Anders

Visa signatur

HEJ

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Någon som har någon sida liknande "WoWhead" till WoW fast för DC Universe Online?

Har köpt spelet och det lär komma i brevlådan imorgon!

Skrivet av gronbek:

Hej,

Vad säger ni i tråden skall vi starta en League? När man väl är lvl 30 är det endgame Hard Alerts och Raids som gäller för att få ut mest av spelet och det är nästan omöjligt att köra vettiigt utan en League. Någon som är intresserad av att vara med i en League om jag skapar en?
MVH Anders

Davaa - Jag letade efter en grej i spelet igår och gogglade efter det; hittade denna sidan:
http://dcuo.mmorpg-life.com/
Inte lika mycket info som Wowhead men kanske en bra början.

Anders - Vilken server spelar du på?

Permalänk
Medlem

Reality lost är det

Visa signatur

HEJ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Davaa - Jag letade efter en grej i spelet igår och gogglade efter det; hittade denna sidan:
http://dcuo.mmorpg-life.com/
Inte lika mycket info som Wowhead men kanske en bra början.

Anders - Vilken server spelar du på?

Nice, tackar! Letade mest efter information om raids, items osv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spelat spelet någon/några timmar och tycker att det är riktigt roligt!

Har dock problem med att ta screenshots, har googlat runt lite, och det ska tydligen vara F9 som tar screenshots, sen hamnar den i "C:\Users\xxxxx\Documents\My Games\DC Universe Online\DCGame" men där hittar jag inga screenshots.. Har även sökt i hela DC Universe mappen och kan inte hitta något, någon som har en lösning? :s

EDIT: Konstigt, efter att ha startat spelet en fjärde gång så funkar det..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Nice, tackar! Letade mest efter information om raids, items osv.

Här kommer en databas för items:

http://www.dcuocentral.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Här kommer en databas för items:

http://www.dcuocentral.com/

Tackar tackar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Här är min första "skapelse":

Level 11 Fire/dual wield, han kanske ser lite för ond ut för att vara hero menmen..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Här är min första "skapelse":

http://img602.imageshack.us/img602/2668/ettk.jpg

http://img121.imageshack.us/img121/1373/52671957.jpg

Level 11 Fire/dual wield, han kanske ser lite för ond ut för att vara hero menmen..

Shysst! Gillar du fire än sålänge?

Här kommer min senaste gubbe, han i mitten med röd/vit dräkt.
Level 30. Fire/Staff/Speedster

Klicka här för större version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Shysst! Gillar du fire än sålänge?

Här kommer min senaste gubbe, han i mitten med röd/vit dräkt.
Level 30. Fire/Staff/Speedster
https://lh4.googleusercontent.com/_flBuvepDK3s/TV6h_ndPcFI/AA...

Klicka här för större version

Jodå, gillar fire!
Valde dock en PvP server, och det känns som att de flesta runt min level tar ner mig utan problem.. Kanske dual wield inte är ett bra val? De flesta som gankar kör ranged och stunnar innan man hinner lyfta ett finger...

EDIT: Glömde kommentera din char, tycker att han ser grym ut, väldigt bra färgkombo!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Jodå, gillar fire!
Valde dock en PvP server, och det känns som att de flesta runt min level tar ner mig utan problem.. Kanske dual wield inte är ett bra val? De flesta som gankar kör ranged och stunnar innan man hinner lyfta ett finger...

EDIT: Glömde kommentera din char, tycker att han ser grym ut, väldigt bra färgkombo!

Ah thx :).

Jag kör också på en PvP-server, och ända sedan level 10 när man låser upp sin Defence-mode så har jag kört med det.
Nyckeln är att börja med Immolation eller Enflame. Sedan använder man Flashpoint för att sätta fyr på resten runt omkring en. Under tiden som de brinner kan man köra Backdraft vid behov för att få tillbaka hälsa. En annan kombo som funkar bra mot enstaka motståndare är fireball och sedan Absorb Heath, gör bra med skada och ger tillbaka hälsa.
När man sedan får chansen bör man välja Reignition som är en Supercharge-skill, sätter fyr på motståndare runt omkring och ger en klump med hälsa tillbaka.

Många av dessa skills som jag nämnt ökar också maxhälsan som man har ett litet tag.
Funkar alldeles utmärkt i PvP.

Tänk också på att alla kombos har en kontring. T ex när de försöker fly genom att rulla iväg så gör man en lunge-attack, brukar typ innebära att man håller en musknapp så gubben flyger på motståndaren med ett slag. Detta gör att de blir "stunned".

Men ja... lite tips bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Ah thx :).

Jag kör också på en PvP-server, och ända sedan level 10 när man låser upp sin Defence-mode så har jag kört med det.
Nyckeln är att börja med Immolation eller Enflame. Sedan använder man Flashpoint för att sätta fyr på resten runt omkring en. Under tiden som de brinner kan man köra Backdraft vid behov för att få tillbaka hälsa. En annan kombo som funkar bra mot enstaka motståndare är fireball och sedan Absorb Heath, gör bra med skada och ger tillbaka hälsa.
När man sedan får chansen bör man välja Reignition som är en Supercharge-skill, sätter fyr på motståndare runt omkring och ger en klump med hälsa tillbaka.

Många av dessa skills som jag nämnt ökar också maxhälsan som man har ett litet tag.
Funkar alldeles utmärkt i PvP.

Tänk också på att alla kombos har en kontring. T ex när de försöker fly genom att rulla iväg så gör man en lunge-attack, brukar typ innebära att man håller en musknapp så gubben flyger på motståndaren med ett slag. Detta gör att de blir "stunned".

Men ja... lite tips bara

Bra tips, ska givetvis provas! Har problem med att jag dör innan jag hinner lägga 2-3 powers.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Bra tips, ska givetvis provas! Har problem med att jag dör innan jag hinner lägga 2-3 powers.

Det låter lite som om du stött på den delen av befolkningen som "fuskar".
Har läst lite om det på DCUO-forumet. Om spelare som kör någon form av macro med avståndsvapen där de hinner göra ett antal moves med en knapptryckning i så snabb följd att animationerna inte hinner med, och lyckas därför nästan döda en med ett par knapptryckningar.

Har stött på lite såna nötter själv. I spelet ser det ut som om skadesiffrorna får spatt och bara rusar iväg.

Som tröst kan man väl säga att mycket av detta ska vara åtgärdat i patchen som kommer den 22:e feb.
Så jag tror inte att det är du som är kass.

Länk till Officiella forumet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Det låter lite som om du stött på den delen av befolkningen som "fuskar".
Har läst lite om det på DCUO-forumet. Om spelare som kör någon form av macro med avståndsvapen där de hinner göra ett antal moves med en knapptryckning i så snabb följd att animationerna inte hinner med, och lyckas därför nästan döda en med ett par knapptryckningar.

Har stött på lite såna nötter själv. I spelet ser det ut som om skadesiffrorna får spatt och bara rusar iväg.

Som tröst kan man väl säga att mycket av detta ska vara åtgärdat i patchen som kommer den 22:e feb.
Så jag tror inte att det är du som är kass.

Länk till Officiella forumet

Jasså, folk som lyckats fuska med macros...
Det kan nog stämma, de som man möter står på avstånd, stunnar en sen ser man sitt HP gå ner extremt fort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har ett gäng karaktärer på Reality Lost servern. Både Hero och Villains. Dock ingen lvl 30 än, men flertalet runt lvl 20 med högsta på 27-28. Provat lite olika kombinationer av krafter och vapen.
Är det någon som vill köra lite, så hojta till.

Permalänk

Någon som har en trial key över? Är väldigt sugen på spelet, ser väldigt bra ut! Men vill gärna prova innan jag köper. 500 kr är en del pengar när man pluggar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anilusion:

Någon som har en trial key över? Är väldigt sugen på spelet, ser väldigt bra ut! Men vill gärna prova innan jag köper. 500 kr är en del pengar när man pluggar.

Tyvärr inga trial keys som gavs ut på officiellt sätt utanför USA. Kanske kommer en riktig trial inom en snar framtid. Brukar ändå vara en fördel att vänta med ett köp när det gäller såna här spel.

Sen kan man köpa spelet på en del sidor där det bara kostar 320-350 SEK.

Permalänk
Medlem

Började precis spela Champions online , men efter ha läst lite på olika forum och diverse hemsidor. så verkar det om man är sugen på något nytt som inte är som WoW, så verkar detta vara spelet

någon som vet den största skillnaden på DCUO och Champions online?

Visa signatur

|-NZXT Beta|-|Intel I7-950 @ 3,07Ghz-|-|6-Gb-|-|Asus GTX 580-|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mock:

Började precis spela Champions online , men efter ha läst lite på olika forum och diverse hemsidor. så verkar det om man är sugen på något nytt som inte är som WoW, så verkar detta vara spelet

någon som vet den största skillnaden på DCUO och Champions online?

Finns rätt många skillnader, men det jag först tänker på är att stridsystemet och hela den mekaniken är så mycket bättre och roligare i DCUO. Väldigt responsivt och det handlar mycket om personlig skicklighet.

Sen är travel powers i DCUO inte bara travel powers utan ett helt eget träd av skills. Tänk dig när Flash springer så snabbt runt en motståndare att det bildas en virvelvind samtidigt som han regnar in slag.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilken server som flest svenskar spelar på?

Visa signatur

|-NZXT Beta|-|Intel I7-950 @ 3,07Ghz-|-|6-Gb-|-|Asus GTX 580-|