Permalänk
Avstängd

plexiglas bygget

hej ska nu börja fixa med datorn och bygga ett plexiglas chassi själv. bilder kommer nog imon då jag köpt mitt plexiglas.
hej kom precis på ett problem som kanske ni kan hjälpa mig med.jag vet inte om hur jag ska fästa graffe kortet förutom att det sitter i moderkortet . vet inte hur jag ska fixa det kanske nån här som har nån aning.

dator spec
radeon hd 5770
300watt nättag
chassi nu ett gammalt för 300spänn
moderkort asus P5KPL_AM EPU
processor intel pentium 4 630 3.0 MHz
minnen 1 2g 800MHz.

har beställt hem 6packet http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=3622. och även ,http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2240

Permalänk
Medlem

Du behöver ett 450w+ nätagg tyvärr

EDIT: Glömde säga varför , alla radeon 5770+ kort behöver minst 450w nätdelsstyrka

Permalänk
Skrivet av Poiz:

Du behöver ett 450w+ nätagg tyvärr

EDIT: Glömde säga varför , alla radeon 5770+ kort behöver minst 450w nätdelsstyrka

Enligt mina erfarenheter så skulle ett 300W funkar till ett 5770, min kompis har ett GTX260 på 300W och jag tvivlar på att AMDs kort drar mer.

För övrigt så borde du köpa några rediga fästen för att fästa burken i taket så kan den jobba som lampa också

Permalänk
Skrivet av Poiz:

Du behöver ett 450w+ nätagg tyvärr

EDIT: Glömde säga varför , alla radeon 5770+ kort behöver minst 450w nätdelsstyrka

Ska nog inte vara någon fara om nätaggregatet är hyffsat bra.

Värt att tänka på att dem använder i7 965 @ 3,7Ghz
http://www.techspot.com/review/209-ati-radeon-hd-5770/page3.h...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyb3rH4Xter:

Enligt mina erfarenheter så skulle ett 300W funkar till ett 5770, min kompis har ett GTX260 på 300W och jag tvivlar på att AMDs kort drar mer.

För övrigt så borde du köpa några rediga fästen för att fästa burken i taket så kan den jobba som lampa också

Men det beror ju på vad det är för märke

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Avstängd

haha. a blev lite mycket beställde bara 6 billiga lysrör på 30cm men dom va slut så jag fick välja vilket lysrör jag ville för samma pris jag märker inte att jag skulle behöva 450watt men jag ska köpa nytt agg ändå för att det ska årka driva mitt neon

Permalänk
Medlem

Om han inte planerar att köra det 12 timmar i furmark kanske det duger, men jag skulle inte våga ta chansen när den rekommenderade styrkan är 450w , 300 är rätt långt därifrån

Permalänk
Skrivet av ASUSG15:

Men det beror ju på vad det är för märke

Du vet ett sånt agg some är grått, plåtigt, låter förjävligt och som följer med de här små miniburkarna som man får för 4000 tusen XD

Permalänk
Avstängd

jag har kört det i mer än 12 timmar typ 24....

Permalänk
Avstängd

nån som har nått tips på ett billigt agg asså ett riktigt billigt agg då jag vill lägga en del på chassit

Permalänk
Inaktiv

Corsair VX 550W brukar rekommenderas ofta här.

Permalänk
Avstängd

okej tar nog ett sånt ? fri frakt

Permalänk
Avstängd

och ingen som vet var man kan få tag på riktigt billiga led fläktar

Permalänk
Medlem

http://www.coolingstuff.se/c/8/flaktar/a1/1

Postpaket frakt= 35kr
uthämtning= 75 kr

Sen är de rätt billiga med^^

EDIT: inte många led versioner dock xD

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Poiz:

Du behöver ett 450w+ nätagg tyvärr

EDIT: Glömde säga varför , alla radeon 5770+ kort behöver minst 450w nätdelsstyrka

Jag kör en i5 750 @ 3.6GHz, HD5870, 4GB ram, vattenkylning, 2 fläktar, 2 3.5" hdds på ett 350w nätagg ifrån Be-quiet.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Avstängd

men tror ni att jag klarar mig på 300w när jag ska ha alla doms sakerna

Permalänk
Proffsmoddare

Ingen aning.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av radeon5770:

men tror ni att jag klarar mig på 300w när jag ska ha alla doms sakerna

Kommer hålla ett tag, köp någon schysst istället (tex vx550).

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Avstängd

k får väll skaffa ett nytt ingen som vet nått riktigt billigt sådant men som ändå håller :P?

Permalänk
Medlem

BILDER VILL VI HA

Visa signatur

Intel Core i5 2.8 Ghz @3.4Ghz|Corsair H70|Asus Maximus III Formula P55|Corsair 8GB 1600MHz XMS3 DHX+| ZOTAC GTX 470 1280MB|650D,
B-log; Riverst0ne

Permalänk
Medlem
Skrivet av radeon5770:

och ingen som vet var man kan få tag på riktigt billiga led fläktar

maxfps http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=103 3 för samma pris som en märkes fläkt;P finns i blått o grönt me(:

Visa signatur

2600k @3,8 med stockkylare, msi p67-gd55, sparkle gtx580, FD newton r2 650w, nzxt phantom, seagate baracuda 7200rpm 500gig, xms3 1600mhz 4gig, episk doftgran!
Kringutrustning: Packard-Bell Viseo 240DX, Razer Deathadder, Sidewinder X6, SteelSeries QcK Iron.lady(budget..),SteelSeries Siberia V.2 blå, Kenwood KRF-V6100D, Proson Libra 653(x2), MDS FSB300(x2), sunkiga fronthögtalare(x2), sunkig center. kolla gärna här

Permalänk
Avstängd

och bilder ska ni nog få imon

Permalänk
Avstängd

haj har inte fixat plexiglas idag då bil remen small men jag har varit hemma och måttat och räknat hur mycket som behövs och vad det kommer kosta. kommer nog bli billigare än jag trodde landa på typ 300kr de va allt för idag