Asus visar fyra nya surfplattor på CES 2011

Permalänk
Melding Plague

Asus visar fyra nya surfplattor på CES 2011

Datortillverkaren Asus inleder mässdagarna med att visa upp fyra nya surfplattor med allt ifrån fullfjädrade Intel Core i5 till Nvidia Tegra 2.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Annat än Ipad det där. Såg riktigt intressanta ut.Slidern var ju fräck

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

SUPERintressant!

Äntligen en riktigt intressant bärbar dator/slate.
De goda nyheterna:
* En cool och snygg slate dator
* En riktig dator som kör Windows 7. Du kan kör alla riktiga affärsapplikationer med Win7 som OS.
* Ändå får du bra prestanda. Inget Atom-skit. Vi snackar Core i5, upp till 4Gb ram och inbyggd SSD.
* Väger endast 1.1 kg (!)
* Riktigt bra inbyggd skärmkvalité (MVA, i princip lika bra som IPS).
* Riktigt bra inbyggs touch-funktion (WaCom = supermultitouch)
* Och detta börjar säljas redan nu i januari, innan t.ex. iPad2 kommer ut.

Jag är nästan säker på att jag kommer att köpa en sån här. Enda nackdelar jag kan se är priset (startar på 7kkr ?) och battertiden (4.5 h ?)

http://www.youtube.com/watch?v=ACw61U-rBCQ&feature=channel

Permalänk
Medlem

Ser riktigt intressant ut, svåt att se att det skulle bli ett schysst pris dock.

Visa signatur

Citera för svar |Blog

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Intressant, men dock ett lite högt pris. Men så är det ju alltid i början.

Visa signatur

AMD 7800X3D | EK-AIO 360 | MSI B650 | Corsair 32GB | MSI RTX 4070 Ti 12GB
Define R6 | Corsair RM1000X | Samsung 980 M.2 1TB | Samsung Odyssey Neo G7 4K 32"
Beyerdynamic DT 770 Pro | Logitech G Pro | Razer Huntsman V2 TKL Optical

Permalänk
Medlem

den sista var riktigt fin! synd på priset...

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem

ISP-skärmar på 16:10!
Äntligen bärbara man kan titta på.

Permalänk
Medlem

Priset är ju egentligen en ren stöld med tanke på 1) Skärmkvaliten 2) CPU-prestandan i den viktklassen. Hur många 12" laptops har en sådan skärm ? Också Wacoms touch ovanpå det.
I jämförelse med HP Slate 500 eller iPad så får man betala ett par tusen extra för features som normalt kostar 5 kkr extra.
Jag kan fatta att en del nog tycker att priset fortfarande är lite högt, men då är det enbart för att man helt enkelt inte har råd riktigt, inte i relation till vad man får och hur marknadspriserna ser ut.

Permalänk
Medlem

Eee Slate EP121 skulle inte vara helt illa att ha. fast närmare 10k för en surfplatta är kanske lite att ta i trots i5, batteritiden kan ju inte vara så bra kanske?
Ska man släpa runt på en sladd också så kan man ju lika gärna skaffa en laptop.
Eee Pad transformer var lite intressantare.
Ska bli kul vad som kommer mer här i vår.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem

Hade tankar på laptop, men jag avvaktar nog ett tag. Det här verkar ju lovande

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Imponerande specifikationer.

Det känns rejält med en i5 processor istället för Atom-historian.

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk
Medlem

Jag är uppriktigt sagt imponerad över Asus för första gången på länge.... 16:10 upplösning är kungligt.

Permalänk
Medlem

ultrapepp!

kan nån bekräfta att det verkligen är en Wacom-penna? Engadget bloggade ju om en platta med wacomstylus för några månader sen, men det visade sig vara fel: http://www.engadget.com/2010/10/21/hp-slate-finally-finally-o...

känns skumt att man får en hel dator/tablet för samma pris som wacoms egna Cintiq-platta som har kass skärm och eh, ingen dator..
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=242921

läängtar tills man får testa. risken är stor att det blir ett köp!

Permalänk
Hedersmedlem

Enda anledningen jag funderat på en Ipad var IPS-panelen men nu kan jag skippa den.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisksnus:

kan nån bekräfta att det verkligen är en Wacom-penna?

yes!
http://promos.asus.com/US/ASUS_EeeSlate/index.htm

Permalänk
Medlem

Ser fram emot dessa och att testa hur de presterar.
Helt klart något jag kan tänka mig köpa.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Slider såg ju intressant ut, nästan så man vill ha en

Permalänk
Avstängd

Lätt att det blir den sistnämnda så fort Sp1 släpps. Kommer go bananas med Remote Fx i hemmet och leka Stargate Atlantis för hela slanten

Permalänk
Medlem

Ser ut att utvecklas på det sätt jag tänkt mig. Diskuterade det här i tråden: #10595548
Jag har gått från att supportra fast bredband till att supportra smartphones och även datasettings på surfplattor, vilket säger lite om den tid vi befinner oss i. Det är olika plattformar men egentligen är allt datorteknik. Tidigare försök på surfplattor i form av tablets har förekommit t ex HP TouchSmart TM2-2090eo. Det är väldigt intressant att sweclockers har sånna här nyheter och att de även i år for på CES. Önskade jag var med.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Oldskool:

SUPERintressant!

Äntligen en riktigt intressant bärbar dator/slate.
De goda nyheterna:
* En cool och snygg slate dator
* En riktig dator som kör Windows 7. Du kan kör alla riktiga affärsapplikationer med Win7 som OS.
* Ändå får du bra prestanda. Inget Atom-skit. Vi snackar Core i5, upp till 4Gb ram och inbyggd SSD.
* Väger endast 1.1 kg (!)
* Riktigt bra inbyggd skärmkvalité (MVA, i princip lika bra som IPS).
* Riktigt bra inbyggs touch-funktion (WaCom = supermultitouch)
* Och detta börjar säljas redan nu i januari, innan t.ex. iPad2 kommer ut.

Jag är nästan säker på att jag kommer att köpa en sån här. Enda nackdelar jag kan se är priset (startar på 10kkr) och battertiden (4.5 h ?)

http://www.youtube.com/watch?v=ACw61U-rBCQ&feature=channel

Citat:

This video is private.

Får nog köra upp den officiellt.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

fina grejor! gillar transformern. blir ingen ipad ändå då...

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk

Sista modellen verkar sanslöst intressant... kommer jag in på den utbildningen jag vill till hösten så känns den nästan obligatorisk! Vore intressant att veta hur många nivåers tryckkänslighet som stöds...

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Moderator
Moderator

Sett rykten om EP121 och nu börjar vi snacka lite mer allvar. Nu får man verkligen alternativ att tänka på

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Den sista modellen var riktigt intressant, även fast den kostar 10k .

Visa signatur

Självklart!

Permalänk
Medlem

Oj, va trevligt :D. Nu börjar det minsann hända saker på paddfronten.

Permalänk
Moderator
Moderator

Hittade youtube klippet på Ep121 demon, de använder Wacom pennan där i Photoshop och även om det är enkla operationer de gör så är den fortfarande imponerande.

Notera dock att mot slutet när vi tittar över axeln på Asus presentatorn så skriver han med svävande hand, dvs, han vilar den inte mot skärmen. Inte en överraskning i sig men ngt att tänka på för de som tänker "Jättebra anteckningsblock". Det är ett ju ändå multitouch vi pratar om, vore iof sig rätt intressant om man kunde stänga av viss funktionalitet just för exklusivt penanvändande när man vill det...men tvivlar på att det går.

http://www.youtube.com/watch?v=LapWmlYoIyg

Red, kan ni kanske ta med detta klippet som en fotnot i artikeln för intresserade?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Frågan är hur värme utvecklingen blir på en Core I5 slate, det är ju inte så kul om den blir lika varm som dagens laptops man vill ju inte bränna sig när man håller i den.

Permalänk
Medlem

Asus Eee Slate EP121 vore ju kul att ha. Underlättar för alla som vill köra windows (med allt vad det innebär) på sin platta. En sak jag funderar på är batteritiden, kan den bli bra?
Sedan så kostar den ju inte 10k utan snarare 7k och med fler märken som krigar så lär priset sjunka ganska snabbt på alla surfplattor.

Permalänk
Medlem

Den första eller andra med stöd för LTE och det är givet köp.. Men får väl drömma en stund till..