Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidköping
Registrerad
Jul 2010

Xbox frågor!

Tjena ska nog köpa ett xbox 360 slim! har 2 frågor

1. Kan man använda viket USB headset som man vill ?

2. Vad ska man ha hårddisken till? 250 gb överdrivet ?

Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Apr 2009
Skrivet av SAAANDEN:

Tjena ska nog köpa ett xbox 360 slim! har 2 frågor

1. Kan man använda viket USB headset som man vill ?

2. Vad ska man ha hårddisken till? 250 gb överdrivet ?

Mvh

Headset har jag ingen aning om, men hårddisken är fan det bästa i hela Slim.
Installera alla spel och du har en knäpptyst konsol.

| FX-6300 | GA-78LMT-USB3 AM3+ | HD6950 DCII | 8 GB DDR3 | 128 GB SSD | 2 TB HDD | Strider Essential 500W | P180 Mini | Win 8 Pro x64 |
Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidköping
Registrerad
Jul 2010

mmh men 4 gb versionen är ganska billig! 1700 kr! fast 1990 för 250 gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2005

Nej du kan inte använda vilket usb headset som hellst. Vill du ha både chatljud + spelljud och även enkelt kunna ställa volymen inbördes mellan dessa så är något av turtle beach lurarna bäst, finns både trådad och trådlös. De headsetet du får med är bara för chat, och bara en lur. Du kopplar in headsetet i handkontrollen och har en volymkontroll som styr chatvolymen på de du pratar med.

Hårddisken är nästan ett måste idag, det är lika bra att satsa på en med 250GB med en gång då det knappt skiljer så mycket i pris. Du kan alltid köpa till en disk senare men det blir dyrare.
Du vill som redan sagt installera alla spel för att få ner ljudvolymen på konsollen då det är dvd läsaren som för mest oväsen. Sedan är det mycket extramaterial till spel man också vill ha som också tar plats.

Tänk även på att vill du spela med andra över nätet så måste du har guldabonemang och det kostar pengar. Köper du årsvis från england går det att få tag på för runt 350 kr. Det dyraste alternativet är att betala månadsvis och låta MS dra pengar inför varje månad, då hamnar årspriset på drygt 800 kr.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidköping
Registrerad
Jul 2010

Kommer mest spela FIFA 11 och NHL 11! Kommer bara sitta med polarna o tjöta när vi spelar fifa/nhl. Så om jag har ett spel på skiva kan jag installera de över på hårddisken ? Räcker de headsetet man får med för mina behov? Hur ska jag köpa de från england ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2005

Headsetet du får med (endast till 250GB versionen tror jag, kan skilja sig beroende på om du köper en bundle) är endast för chatljudet, billigt, plastigt och med bara en lur. Vill du ha ett headset med både chat och gamingljud måste du köpa ett specifikt till xboxen. Räcker det med lurar och du inte behöver chat så kan du ju köpa vilka lurar du vill, som du kopplar in i din förstärkare.

De flesta spel ligger mellan 4-7 GB så har du bara 4GB versionen av konsollen så kan du inte installera några spel. Då måste du köra från skivan hela tiden och då låter det mer.

Vill du inte spela online över nätet så behöver du inte guldabonemang och behöver således inte köpa något från england. Vill du prova att köra online har du alltid 1 månad gratis guldabonemang på de första 3 kontona du skapar på en ny konsoll. Så börja med det om du vill testa.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidköping
Registrerad
Jul 2010

okej ! tack Över nätet ska jag köra !