Permalänk

renad processor

hej. jag har en http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=4365154 sån här dator och idag skulle jag rena kylarflänsen från dam så jag lossade på hela paketet med kylare processor med grejer. så till frågan nu när jag renat den så lyckas jag inte sätta tillbaka den. någon som har lust att hjälpa lite?

datorn har en AMD Phenom II X6 Processor 1035T 2.6GHz

har du inget trevligt att skriva. skriv inget alls

Visa signatur

i speak spanish to god, italian to women , french to men and german to my horse

Permalänk
Medlem

Vadå hela paketet? Tog du bort processorn också?

Ett tips är ju också att vara trevlig, annars lär du inte få mycket hjälp här på sweclockers.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

tycker du jag skrev något otrevligt får du förlåta mig:)

Visa signatur

i speak spanish to god, italian to women , french to men and german to my horse

Permalänk

processorn satt fäst med kylaren genom kylarpastan eftersom det hela kylningen och processorn var i samma del kan man väll förklara det som

edit: jag fick int emed am3 socketen

Visa signatur

i speak spanish to god, italian to women , french to men and german to my horse

Permalänk
Medlem

Så du menar att när du tog loss kylaren så satt processorn fast på kylaren och lossnade alltså samtidigt? För så vitt jag vet om inte HP har hittat på någon egen lösning så ska du först ta bort kylaren sen fälla upp en liten arm som gör att processorn lossar från sockeln/moderkortet sen kan du ta ut processorn.

EDIT: Så här ser en AM3 socket ut och du ser längst upp så sitter armen/bygeln som lossar CPU'n från sockeln.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Försök försiktigt pilla av processorn från kylaren(VÄLDIGT FÖRSIKTIGT). Sätt sedan tillbaka processorn i moderkortet och efter det kylaren. Glöm inte att öppna bygeln innan du lägger dit processorn igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kmzdapimp:

tycker du jag skrev något otrevligt får du förlåta mig:)

Det låter inte så trevligt med: har du inget trevligt att skriva. skriv inget alls
Det är klart att det är så, men det är inte direkt inbjudande att svara efter det.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!