Cod 4 laggar ihop (bilden fastnar, Ljudet hackar)

Permalänk
Medlem

Cod 4 laggar ihop (bilden fastnar, Ljudet hackar)

Ja som topic lyder så kan mitt cod4 spel lagga ihop helt plötsligt efter helt random tidpunkter. Har verkligen ingen aning om vad felet kan vara. Alla temps på komponenterna är acceptabla så det är inget som går varmt heller. Kan även nämnas att jag har bytt grafik-kort utan resultat.

Datorn finns i sign...

Mvh

Permalänk

Enkelt svar. Datorn pallar icke spelet. Särskilt inte cpu:n.

http://www.systemrequirementslab.com/CYRI/intro.aspx gå in där och kolla vad cod begär av datorn. Det är betydligt mer än vad din setup klarar av

Permalänk
Skrivet av Hejsanpodde:

Enkelt svar. Datorn pallar icke spelet. Särskilt inte cpu:n.

http://www.systemrequirementslab.com/CYRI/intro.aspx gå in där och kolla vad cod begär av datorn. Det är betydligt mer än vad din setup klarar av

Hah Call of Duty 4 begär detta från en CPU.

Minimum System Requirements:
CPU: Intel(R) Pentium(R) 4 2.4 GHz or AMD(R) Athlon(TM) 64 2800+ processor or any 1.8Ghz Dual Core Processor or better supported

Alltså så skulle det väl fungera med en Duo på 1,8Ghz...

Permalänk
Medlem

Spelet flyter på hur bra som helst, inget lagg eller liknade, tills bilden fryser fast och ljudet börjar hacka....

Permalänk

Har du testat att köra memtest? kan ju vara minnena som skapar detta problem.

Permalänk
Avstängd

temperaturer på cpun och grafikkortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matte90-Antec:

Har du testat att köra memtest? kan ju vara minnena som skapar detta problem.

Ja, jag har gjort det och Memtest hittade inget fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

temperaturer på cpun och grafikkortet

Cpun är på ungefär 35grader när jag spelar. Och Grafik-kortet runt 60grader.

Permalänk
Avstängd

1. testa med de nyaste drivrutinen på grafikkortet, testa med gamlare med.

2. testa med ett annat nätaggregat

3. installera spelet på nytt

4. formatera och installera os på nytt

Permalänk
Medlem

Testat kolla om hårddisken har dåliga eller skadade sektorer? Att spelen fryser helt och att ljudet laggar fast på ett ställe låter som att hårddisken abrupt slutar läsa, ev. håller på att dö. Har själv haft liknande problem när diskarna snurrat på sina sista verser.

Permalänk

Hade liknande problem på på l4d och crysis tidigare. Var bombsäker på antingen minne eller gpu. Men som det ser ut i dagsläget är jag mest ett frågetecken. hade 3 ramstickor på ett 775-bord, tog bort en så det körde som det skulle i dualchannel. Det hjälpte ett tag, men återkom och blev värre och värre igen. Bytade grafik-kort och har inte haft problemet sen dess (obs, inte bytat något annat). Dock sitter det grafik-kortet i en annan dator nu och fungerar helt hundra där. Så kändes nästan som att det var någon typ av kompatibilitetsproblem för mig :S

Permalänk

Då tror jag det kan vara att nätagget inte riktigt kan leverera den kräm som graffet vill ha i vissa lägen. Eller vad tror ni grabbar?

Permalänk
Medlem

Okej, nu har jag tesat hårddisken med Crystaldiskinfo, och enligt det programmet så är det inget fel på den.

Permalänk

Hmm okej. Testa logga 12V linan och se om den duckar nåt medans du spelar tills det crashar om du förstår.
Använd Everest till detta.

Permalänk
Medlem

Testat att logga 12v nu, och den går ner till 12.06 från 12.12 ibland. Kan detta påverka?

Permalänk
Skrivet av Matte90-Antec:

Hah Call of Duty 4 begär detta från en CPU.

Minimum System Requirements:
CPU: Intel(R) Pentium(R) 4 2.4 GHz or AMD(R) Athlon(TM) 64 2800+ processor or any 1.8Ghz Dual Core Processor or better supported

Alltså så skulle det väl fungera med en Duo på 1,8Ghz...

Ah vet.. MY BAD, tänkte Black Ops

Permalänk
Medlem

Okej, nu är det så här att jag har bytt till en helt ny dator. Som ska klara cod4 med bravur, och blir likadant med denna dator, samma sak händer när jag spelar Battlefield Bad Company 2 också... Vad kan felet vara?

Permalänk
Medlem

Nu så är problemet fixat, var det interna ljudkortet som spökade, fixade sig när jag stängde av det.