Rädda moderkortet eller skicka in?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kristianstad
Registrerad
Okt 2007

Rädda moderkortet eller skicka in?

Hejsan.

Jag satt och spelade och helt plötsligt så dog min dator. Första tanken var ju nätdelen, dagen därpå så testade jag nätdelen i en annan dator och nätdelen fungerade.

Testade med en annan nätdel i den dator som tvärdog och nätdelen knastrar till sen händer det inget mera precis som med den första nätdelen.

Kan moderkortet ha gått i sönder? Det är inte grafikkortet för det händer samma sak när jag testar med det intergrerade kortet. CPU kan det inte heller vara för då hade moderkortet sagt ifrån? Och på så sätt startats upp, detta gäller väl samma sak för minnena med?

//Peter J

Ursäkta stavfel, särskrifter eller annat xD

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ånge
Registrerad
Jan 2011

min dator har ju liknande problem... läste lite saker om att nån latent esd skada utlösts. om du inte prövat plocka ur litium batteriet eller jumpern för att reseta bios/ clear cmos. jag tror jag gett upp iaf, skickar tillbaka det till misco tror jag

• AMD Phenom II x4 B50 @ 3.7GHz • Noctua NH-U12P SE2 • Kingston HyperX 8Gb 1600MHz • MSI GTX 560 Ti 1GB • ASUS M4A88T-V EVO • Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0 • Western Digital Caviar Blue 500GB • OCZ Agility 3 120GB • Western Digital Caviar Green 2TB • Sapphire FirePSU 625W • Dell U2311H • ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♣ ♠ ♣ ♦ ○ ◘ • ♠ Google Galaxy Nexus ♠

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kristianstad
Registrerad
Okt 2007

Blir nog att skicka tillbaka moderkortet till INET. Vill inte riskera att överiga komponenter går i sönder när man försöler starta upp moderkortet.

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<