AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition, kylning??

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition, kylning??

Hejsan, köpte denna processor, men fläkten låter så FÖRBANNAT mycket vilket är riktigt jobbigt, få frågan är vilken kylare jag bör ta som är hyfsat billigt men framförallt TYST!

Dessa är delarna jag har:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/34443/2010-12-11

Om någon skulle kunna tipsa om bra och tysta fläktar till chassit oxå skulle det vara toppen, har 3platser till nämligen(om det fungerar såklart) haha är rätt noobig.

Om jag lagt tråden fel får mod gärna flytta den!

Tack, Sami

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jan 2010

Hyper 212+ fungerar prima! billig, mycket tystare och bra mycket svalare!

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2010

Arctic Cooling Freezer Pro Rev.2 är något du söker, stöter inte på några vibreringar alls, dock kan du inte styra fläkten.
Men tyst är den hela tiden även på load, har 39 på idle med samma processor som du har, och 47-49 i load med klock på 3.8ghz.

Lian Li PC-o11 Dynamic | Asus Strix Z390-F | Asus ROG Strix 2080 Ti OC | Intel i9 9900k | Corsair V RGB Pro 3200 MHz CL16 | Asus Ryujin 360 AIO

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av elghinnarisa:

Hyper 212+ fungerar prima! billig, mycket tystare och bra mycket svalare!

Tack!

Skrivet av Ryssfemma:

Arctic Cooling Freezer Pro Rev.2 är något du söker, stöter inte på några vibreringar alls, dock kan du inte styra fläkten.
Men tyst är den hela tiden även på load, har 39 på idle med samma processor som du har, och 47-49 i load med klock på 3.8ghz.

Tack! Jag ligger på cirka 45 grader nu om jag spelar BF2. Nu när jag bara är inne på internet har jag System, 29 grader CPU, 30-36 grader vad kan den sjunka till med ny fläkt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av Samistar:

Tack!

Tack! Jag ligger på cirka 45 grader nu om jag spelar BF2. Nu när jag bara är inne på internet har jag System, 29 grader CPU, 30-36 grader vad kan den sjunka till med ny fläkt?

Vet inte vad du sitter på för rigg men BF2 är inget krävande direkt.

Intel i5 4670k | MSI Z87-S02 | Corsair vengeance 4x4GB 1600MHz | Asus Geforce GTX 1080 | A-DATA SSD 256Gb | Samsung EVO 850 500GB | 3TB WD Red | 2TB WD Black | Corsair HX 750W 80+ | Custom Loop | Enthoo Primo | Asus PG279Q | Steelseries Rival 700 | Corsair Strafe RGB Silent | Steelseries Arctis 7 | Mionix Alioth XXL |

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010

När jag sitter vid internet bara så snurrar min CPU fläkt i 4000 rpm, bra, dåligt? Går det att sänka?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerbotten
Registrerad
Aug 2009

MEN FÖRIHELVETE !!! Snälla artic's cpu kylare är bland dom sämsta i världen -.- .... stackars dig, su skulle ha beställ hyper 212. ALLA GÅNGER!

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södermanland
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av willaim:

MEN FÖRIHELVETE !!! Snälla artic's cpu kylare är bland dom sämsta i världen -.- .... stackars dig, su skulle ha beställ hyper 212. ALLA GÅNGER!

Ska man läsa kundkommentarerna så verkar det inte som världens sämsta fläkt:)

League of Legends logic: Report my noobteam, you win because we got noobteam and not beacuse you are better.
CoD logics: We play Cod with cheats beacuse we still lose when cheating in BF3
Games overall logic: Anyone who has lower skills than yourself is a noob and everyone with better skills than yourself is a nolifer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jönköping
Registrerad
Mar 2007

Har du kollat tempen på din CPU med orginal kylare. Om du hör cpu fläkten vid vanlig surfning så är det något fel. Kolla det programmet som följde med moderkortet om det går att styra fläktens hastighet. Kan även vara kylpastan som inte är ok. Hur mycket har du klockat din cpu ?

eddit
Kan du inte lägga till någon 3D mark prestandard. Skull va kul att se hur snabb dator man kan få för endast 5200kr

FX8350 3Dmark HALL OF FAME https://www.3dmark.com/hall-of-fame-2/timespy+graphics+score+... 7420P
4K Fire Strike Ultra 9577p https://www.3dmark.com/3dm/22628026?
Time Spy results 11051p
3Dmark

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
瑞典
Registrerad
Aug 2004
Skrivet av Samistar:

När jag sitter vid internet bara så snurrar min CPU fläkt i 4000 rpm, bra, dåligt? Går det att sänka?

Aktivera fläktstyrningen i bios. Gäller även om du byter kylare. Idle temp är skit samma, bara fläkten varvar 100% vid 60'C.
Om det inte finns (väldigt sällsynt), så finns det säkert bra program som kan fixa det.

Skrivet av sesese:

eddit
Kan du inte lägga till någon 3D mark prestandard. Skull va kul att se hur snabb dator man kan få för endast 5200kr

Den klarar all spel på bra inställningar så länge man inte känner att man måste fläska på AA.

After Chuck Norris visited The Virgin Islands, they are just known as The Islands.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av willaim:

Recensionerna var rätt bra

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av Samistar:

Recensionerna var rätt bra

Ja men tror du att en kylare med 92mm radiator/torn kylerbättre än en kylare med fler heatpipes och en 120mm radiator? tror inte de...dessutom stöder kylaren push and pull med två valfria 120mm fläktar...ganska bra för 52kr extra?

2700x @4,4 Ghz,1,47 8C/8T || 16GB DDR4 @3200 Mhz @14-14-14-30-44-307-1T || RX Vega 64 Strix @1,4 Ghz Core, 0,9 Ghz Mem @0,85 V @150 W (BFV)|| 1TB SSD (MX500) || Corsair HX1000 platinum || FD R6 TS vit (Noctua & Noiseblocker fläktar) || Crosshair Hero VII || Corsair H100i V2|| Silverstone SST-ARM22SC skärmstativ || Samsung 32" QHD 144 Hz VA + Asus 27" FHD 60 Hz IPS ||

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av willaim:

Skrivet av Esseboy:

Ja men tror du att en kylare med 92mm radiator/torn kylerbättre än en kylare med fler heatpipes och en 120mm radiator? tror inte de...dessutom stöder kylaren push and pull med två valfria 120mm fläktar...ganska bra för 52kr extra?

Ja det låter bättre, dock redan beställt nu..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2010

Om du tittar igenom recensionerna kommer du se att varje produkt verkar gudomligt bra. Känns nästan som de sorterar bort de dåliga för att folk ska köpa.

Nog om konspirationsteorier, kan nån konfirmera att Hyper 212 passar i Antec 300(200mm)? Tänkte nämligen köpa nytt chassi, och Cooler Master 430 (190mm) var tydligen för liten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Sep 2009

http://www.inet.se/artikel/5321257/zalman-cnps-9900-led

Den kör jag med och den är faktiskt ruggigt tyst!

Citera för svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2008

Kör med ett passivt kylt grafikkort, gummi-monterad hårddisk, fläktar med gummipluggar, ett tyst nätagg och stockkylare från AMD. Det enda som hörs är cpu-fläkten och det är runt 2am på natten när det är dödstyst överallt. Temperaturer varierar mellan 35c idle och 55c vid max load (prime95) men det är sällan jag har så krävande saker igång. Kanske bra att se över sin kylning ändå