Får min dator tillräckligt med ström ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerbotten
Registrerad
Sep 2009

Får min dator tillräckligt med ström ?

Tja! undrar om ni vet på ett ungefär va min dator drar i watt i 80-90-100% load ?

Komponenterna ser ni i sign, dock är processorn nu klockad i 230.5*15, 1.4v ~3,4Ghz, i load drar den ~62 watt va ja vet.. Och ja funderar på klocka den övrigt till 3,6 Ghz

Vill bara veta om mitt grafikkort får tillräckligt med ström ? och andra komponenter?

Vill inte slå ut nätagget, hört att nätagget är bra, men de är inte bra att köra i full kapacitet hela tiden

Tack i förväg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sigtuna
Registrerad
Maj 2009

100 max 150w

GALLERI AMD_PERA | Define R2,R3,R4 & Mini | FD ARC & ARC Mini | Obsidian800D
Jag har bara bra skit: AMD, ASUS, Gigabyte, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Crucial, WesternDigital, Sapphire, XFX,
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu kommer det en del intel processorer också...intel_pera...kanske...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Maj 2004

Det ska inte vara några problem, min uppskattning är att ditt system under belastning drar ungefär 150-250 watt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerbotten
Registrerad
Sep 2009
Skrivet av Tazavoo:

Det ska inte vara några problem, min uppskattning är att ditt system under belastning drar ungefär 150-250 watt.

Va ? så lite ?

Ojdå, tänkte senare uppgradera med en x4 955, och de ska funka bra då eller ? samt klocka den ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sigtuna
Registrerad
Maj 2009

Min Obsidian i sign överklockad till 4Gb drog ca315w i load i 3dMark11.
Köp en wattmätare och kolla. den kostar nån hundring.

GALLERI AMD_PERA | Define R2,R3,R4 & Mini | FD ARC & ARC Mini | Obsidian800D
Jag har bara bra skit: AMD, ASUS, Gigabyte, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Crucial, WesternDigital, Sapphire, XFX,
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu kommer det en del intel processorer också...intel_pera...kanske...