Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Råd angående datorköp

Hej

Jag är på jakt efter en laptop som inte ska användas för spel över huvudtaget, utan surfning, skriva arbeten på, vara snabb och klarar av multitasking bra. Det tyngsta grafiska uppgifterna jag kräver av datorn klarar är att kunna spela upp HD Youtube klipp i 1080p så som trailers och sedan 720p hd tv-serier så som South Park osv. Jag kommer byta ut systemhårddisken till en 80GB SSD så storleken på den som sitter i spelar ingen roll.

Väldigt tacksam för tips!

EVGA GeForce GTX 970 - Intel Core i5 4670K 3.8 Ghz - Corsair Vengeance 8 GB DDR3 RAM - Samsung SSD 840 EVO 370 GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av mblomstrand92:

Hej

Jag är på jakt efter en laptop som inte ska användas för spel över huvudtaget, utan surfning, skriva arbeten på, vara snabb och klarar av multitasking bra. Det tyngsta grafiska uppgifterna jag kräver av datorn klarar är att kunna spela upp HD Youtube klipp i 1080p så som trailers och sedan 720p hd tv-serier så som South Park osv. Jag kommer byta ut systemhårddisken till en 80GB SSD så storleken på den som sitter i spelar ingen roll.

Väldigt tacksam för tips!

Eftersom du "Kräver" att datorn klarar 1080P antar jag att du vill ha en Full-HD skärm?

Asus F550J - i7 4710HQ - 8GB RAM - GTX 850M - 240GB SSD.
"The truth makes sense to the enlightened ones. The ignorant ones wont believe any of it and will stay asleep."