Permalänk
Medlem

Fixad: Xbox 360 kontroll

Så jag är en Playstation kille som hatar D-paden på "gamla" xbox 360 wireless dosan. Såg ett klipp om den nya där man kan ställa in den så man slipper kanterna och får ett kors. Så jag letade upp en gammal gravyr penna och började köra!

Inte den snyggaste lösningen men jag är inte så jätte händig med gravyr pennan så ni får stå ut med detta resultatet.

Har nu även testat dosan och den fungerar bättre än någonsin. Otroligt härlig och man är betydligt säkrare exakt vilket håll man trycker!

Fixad: Xbox 360 kontroll

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem

du försörde den bara mer :O, varför öppnade du den inte så du bara kunde modda knappen ???? slarvjobb ger ettor !

Permalänk
Medlem

Du kunde ju öppnat kontrollen, om du gillar den mer var det ju värt men ser sjukt mycket obekvämare ut.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Använder du den till PC eller 360?

Gillar för övrigt lösningen

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem

Hur har dom nya kontrollerna?

Permalänk
Medlem

Som sagt, kanske inte den snyggaste design lösningen men praktisk och lätt. Plocka nu isär dosan och tog loss D-pad´en för att slipa lite på kanterna. Fortfarande ojämn men så mycket lättare att spela med (vilket för mig är viktigare än design).

@muffyn: kör den till pc, funderar på att köpa ett xbox också för att spela ett spel: Tekkan 6

@mini-ryttge: Du kan inte ha mer fel, den är bekvämare (eller lika obekväm) men mer exakt. Du tvekar inte längre om det är upp eller upp vänster man trycker. Ett problem löst på ett simpelt ingrepp.

@KsKz_91: Hade jag öppnat den och gjort så från början hade det inte blivit någon skillnad + att jag inte har något att sätta fast den i. Bästa lösningen med dom verktygen jag hade. Sen om du letar design tävling där folk lägger ner veckor med jobb för att få fram en ny modell av en kontroll, då får du leta vidare. Detta är inget en ytlig spelare. En länk till ett design forum där du kan sprida dåliga stämning istället: http://www.rapidmodz.com/?gclid=CMX525ClrqYCFVc03godKkdlow
Eller så kan du läsa vad denna snubben gjort om du letar nya designer: http://xboxfreedom.com/single-handed-xbox-360-controller/

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk

Är det du som är dålig eller jag som är bra? jag har då aldrig känt känslan av att man inte vet åt vilket håll man trycker på... D-paden går ju bara att trycka åt 4 håll dessutom ^^upp,ner eller höger,vänster så svårt är det inte

Permalänk
Medlem

Jag som har spelat Nintendo-8bit sen det släpptes i princip hatar styrspaken. Perfekt lösning det här!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

@Simpledream - vet inte hur bra du är men jag lirar "en del" tekken/streefighter kan jag lita på ps3 dosan men xbox korset känns kefft och blir fel ibland. När man ska dra korset åt 3 håll 3 gånger på 0.1-0.3sec håller helt enkelt inte xbox dosan helt FÖR MIG. Så jag fixade problemet.
Titta under också när jag öppna och korrekt, det är 4st "knappar" fast det känns fan som 8. Väntar spänt på "xbxo360 fixed D-pad wireless controller" (smeknamnet den fått).

@anemic - slet in mina tummar på nes / snes klossarna. Nu när Microsoft försöker fixa något som inte är trasigt, så behövde jag fixa något som inte var trasigt som någon hade fixat så det blev trasigt

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem
Skrivet av GenKaan:

@mini-ryttge: Du kan inte ha mer fel, den är bekvämare (eller lika obekväm) men mer exakt. Du tvekar inte längre om det är upp eller upp vänster man trycker. Ett problem löst på ett simpelt ingrepp.

Köpte mitt xbox 360 runt release och har aldrig haft känslan att jag inte vet vad jag trycker på

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

@mini-ryttge - kanske inte tillräckligt old school eller har lägre krav på precision än mig? Vad vet jag, jag störde mig på en design miss så jag fixa det. Konstigt?

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem

använder du dosa i datorn?:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmpa94:

använder du dosa i datorn?:D

Yes köpte någon fake mottagare på tradera för typ 100ing! Fungerar prima!

Visa signatur

Que sera, sera