Permalänk

Hur mycket drar min dator?

Hejsan!

Kan man på något sätt kolla hur mycket watt mina komonenter drar utan att få betala för det? Något program eller liknande?

Tackar!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kolla tester med ditt grafikkort och ev om det finns något med din cpu också så får du ett hum i alla fall annars måste du köpa en mätare för 100-200kr.

Permalänk
Skrivet av lindholmen:

Hejsan!

Kan man på något sätt kolla hur mycket watt mina komonenter drar utan att få betala för det? Något program eller liknande?

Tackar!

Nu är jag kanske ute och cyklar
men
prova och ladda ner aida64
sen går du in på system stability test
där står de voltage och sånt

Visa signatur

Asus

Permalänk
Medlem

Lita aldrig på mjukvara/app som vill visa hur mkt ström datorn och de olika linorna går på.. dom visar ALLTID fel!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flaming_Farhang:

Nu är jag kanske ute och cyklar
men
prova och ladda ner aida64
sen går du in på system stability test
där står de voltage och sånt

Det "visar" volten bara och som Lacrits skrev är dom siffrorna inget att lita på, han var ute efter strömförbrukningen.

Du kommer aldrig få ett exakt värde så länge du inte använder en mätare i väggen men ett ungefärligt värde är lätt att ge om man vet vilka delar det handlar om och om något är överklockat.