Bärbar dator för videoredigering, Acer 5943G vs MSI GX660-266

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

Bärbar dator för videoredigering, Acer 5943G vs MSI GX660-266

Hallå alla

Har nu suttit här ett tag och blivit väldigt förvirrad i mitt datorköp. Datorerna jag står och väljer emellan är Acer Aspire 5943G och MSI MSI GX660-266NE.

Frågan är: Finns det någon av er som har provat att redigera HD material på någon av dessa datorer? Programmet som kommer användas är antingen premiere eller vegas video

Jag vill helst köpa Acern då den tilltalar mig mer i designen osv. även om specen är lite sämre, så om ni tror att den klarar av att redigera HD material så vore det sjukt mycket lättare i mitt val av dator. Men annars får det bli MSI'n

Största skillnaden mellan dessa två är väl grafikkorten, som många tidigare anmärkt på GDDR5 vs GDDR3.
Spelar detta stor roll i redigeringen eller kommer det snarare vara hårddisken som blir flaskhalsen 5400 rpm mot 7200 rpm?

Jag förstår såklart att MSI'n är i princip bättre på allt och klarar av redigering bättre, men om det är någon som har koll om Acern klarar av videoredigering vore det kanon om ni kunde berätta det.

Vad är det som belastas mest i redigering? Processorn, HDD eller graffekortet?

Tacksam för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av azom:

Hallå alla

Har nu suttit här ett tag och blivit väldigt förvirrad i mitt datorköp. Datorerna jag står och väljer emellan är Acer Aspire 5943G och MSI MSI GX660-266NE.

Frågan är: Finns det någon av er som har provat att redigera HD material på någon av dessa datorer? Programmet som kommer användas är antingen premiere eller vegas video

Jag vill helst köpa Acern då den tilltalar mig mer i designen osv. även om specen är lite sämre, så om ni tror att den klarar av att redigera HD material så vore det sjukt mycket lättare i mitt val av dator. Men annars får det bli MSI'n

Största skillnaden mellan dessa två är väl grafikkorten, som många tidigare anmärkt på GDDR5 vs GDDR3.
Spelar detta stor roll i redigeringen eller kommer det snarare vara hårddisken som blir flaskhalsen 5400 rpm mot 7200 rpm?

Jag förstår såklart att MSI'n är i princip bättre på allt och klarar av redigering bättre, men om det är någon som har koll om Acern klarar av videoredigering vore det kanon om ni kunde berätta det.

Vad är det som belastas mest i redigering? Processorn, HDD eller graffekortet?

Tacksam för svar

Msin är ju som sagt bättre på ALLT! Men i redigering är det nog Processorn och grafikkortet som används.. Har du länk till Acern?

Asus F550J - i7 4710HQ - 8GB RAM - GTX 850M - 240GB SSD.
"The truth makes sense to the enlightened ones. The ignorant ones wont believe any of it and will stay asleep."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

http://www.inet.se/artikel/1969188/acer-aspire-5943g

Intel core i5 450
4 gb ddr3 ram
Mobility Radeon HD 5850 1gb ddr3
500 gb hdd 5400 rpm

Aaa det är så sant, prestanda mässigt finns det väl ingen som slår Msin i princip..?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av azom:

http://www.inet.se/artikel/1969188/acer-aspire-5943g

Intel core i5 450
4 gb ddr3 ram
Mobility Radeon HD 5850 1gb ddr3
500 gb hdd 5400 rpm

Aaa det är så sant, prestanda mässigt finns det väl ingen som slår Msin i princip..?

Nej inte med det priset... Den tar ju datorer som kostar 15 papp!

Asus F550J - i7 4710HQ - 8GB RAM - GTX 850M - 240GB SSD.
"The truth makes sense to the enlightened ones. The ignorant ones wont believe any of it and will stay asleep."