Sandy bridge notebook, när tillgängliga?

Permalänk
Medlem

Sandy bridge notebook, när tillgängliga?

Hej,

När tror ni att de första SB laptoparna börjar bli tillgängliga i svenska (internet)butiker? Jag har för mig att dell och hp brukar vänta ett bra tag efter CPU-releasen innan vänta de gör sina nya modeller tillgängliga.

Kommer ni ihåg vilka märken (asus, hp, dell etc) som var snabbast ut när 1gen core i5/i7 släpptes?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MrGat:

Hej,

När tror ni att de första SB laptoparna börjar bli tillgängliga i svenska (internet)butiker? Jag har för mig att dell och hp brukar vänta ett bra tag efter CPU-releasen innan vänta de gör sina nya modeller tillgängliga.

Kommer ni ihåg vilka märken (asus, hp, dell etc) som var snabbast ut när 1gen core i5/i7 släpptes?

Nu ser det ut som Asus och Msi är snabbast ute...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Nu börjar det hända saker!

Asus G73SW-91058V

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=617891

Blir nog en sån här som jobbmaskin...

Tydligen i januari någon gång ...

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem

Nice, snabbare än ja trodde det skulle komma. Dock verkar just den som länkades här lite väl dyr samt 2x500gig ssd lite overklill för mig.

Men kul att det kommer, ska vänta o se lite hur det ser ut och lite mer olika modeller

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Nice, snabbare än ja trodde det skulle komma. Dock verkar just den som länkades här lite väl dyr samt 2x500gig ssd lite overklill för mig.

Hybrid SSD, alltså bara 4gig SSD, resten vanlig HDD. Det finns en 15000kr version av den datorn på komplett. Skillnaden är att den bara har en hårddisk, 6 gig ram och en vanlig 60hz skärm istället för 120hz.