MSI GT663 GTX 460 vs. Asus N73JF. Vilken är bäst?

Permalänk

MSI GT663 GTX 460 vs. Asus N73JF. Vilken är bäst?

Nu har jag bestämt mig för att byta från stationär dator till en bärbar dator.
Kommer nog mest lira WoW, CS och Black Ops, sen också kanske lite videoredigering.
Har kollat på några, men det va två stycken så jag fastnade för:

MSI GT663 GTX 460: http://www.inet.se/artikel/1969751/msi-gt663-gtx-460

Asus N73JF: http://www.inet.se/artikel/1969197/asus-n73jf

Såg i en tidigare tråd att mångade gillade MSI GT663 GTX 460 mot Asus G53JW-SZ154V.
Men jag är fortfarande osäker och kan inte så mycket om bärbara(har aldrig haft så stort intresse för dom)

Min budget är mellan 10.000kr och 12.000kr, så båda passar bra.
Sen är att den måste ha HDMI men det har ju båda.
Asus N73JF har mer RAM-minne än MSIn, 6gb mot 4gb.
Sen är det att jag vill ha USB 3.0 och det har MSIn men vet inte om Asusen har det.
Och det verkar som att MSIn även har bättre batteri än Asusen.

Som sagt vet jag inte mycket om bärbara datorer, så skulle va väldigt tacksam för svar.

MVH Pennerborn

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pennerborn:

Nu har jag bestämt mig för att byta från stationär dator till en bärbar dator.
Kommer nog mest lira WoW, CS och Black Ops, sen också kanske lite videoredigering.
Har kollat på några, men det va två stycken så jag fastnade för:

MSI GT663 GTX 460: http://www.inet.se/artikel/1969751/msi-gt663-gtx-460

Asus N73JF: http://www.inet.se/artikel/1969197/asus-n73jf

Såg i en tidigare tråd att mångade gillade MSI GT663 GTX 460 mot Asus G53JW-SZ154V.
Men jag är fortfarande osäker och kan inte så mycket om bärbara(har aldrig haft så stort intresse för dom)

Min budget är mellan 10.000kr och 12.000kr, så båda passar bra.
Sen är att den måste ha HDMI men det har ju båda.
Asus N73JF har mer RAM-minne än MSIn, 6gb mot 4gb.
Sen är det att jag vill ha USB 3.0 och det har MSIn men vet inte om Asusen har det.
Och det verkar som att MSIn även har bättre batteri än Asusen.

Som sagt vet jag inte mycket om bärbara datorer, så skulle va väldigt tacksam för svar.

MVH Pennerborn

Hade valt Msi gx660 för att jag föredrar 5870 och den är billigare...

http://www.webhallen.com/hardvara/116807-msi_gx660-266ne-core...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

Hade valt Msi gx660 för att jag föredrar 5870 och den är billigare...

http://www.webhallen.com/hardvara/116807-msi_gx660-266ne-core...

Helt oväntat att du skulle vara snabb på denna frågan, IAmSimon...

Men jag håller med. Jag tror att MSI'n håller måttet bättre i den här jämförelsen.

Asus G-serie är ungefär likvärdig, men den är några tusen dyrare med.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Muyfa666:

Helt oväntat att du skulle vara snabb på denna frågan, IAmSimon...

Men jag håller med. Jag tror att MSI'n håller måttet bättre i den här jämförelsen.

Asus G-serie är ungefär likvärdig, men den är några tusen dyrare med.

Hehe japp är ju lite personligt också om man föredrar Asus och är villig att betala någon tusenlapp mer så förlorar man ju ingen prestanda mot 663... Personligt som sagt...
Men i detta fall hade jag köpt Gx660 och med dem pengarna man får över skulle gå till tillbehör så som Mus, Headset och så vidare....

Permalänk
Medlem

MSI:n är bättre i detta fallet, GF425m är rätt tunt jämfört med 5870 eller 460m.

OnOffs kampanj på Asus G53 fortsätter annars, 11 300 för ungefär samma prestanda som man får för MSI för 10400. Dock är ASUS:en bättre kyld (vilket gör den tystare) och har en 4GB SSD-partition integrerad i sin HDD. Går själv o ska köpa nu i dagarna, och jag lutar helt klart åt G53:an i dagsläget.

Permalänk
Medlem

Det som övervägde till Asus för min del var faktiskt upplyst tangentbord. MSI'n kan konkurrera med allt hos Asus, men tangentbordet vinner Asus!

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pennerborn:

Nu har jag bestämt mig för att byta från stationär dator till en bärbar dator.
Kommer nog mest lira WoW, CS och Black Ops, sen också kanske lite videoredigering.
Har kollat på några, men det va två stycken så jag fastnade för:

MSI GT663 GTX 460: http://www.inet.se/artikel/1969751/msi-gt663-gtx-460

Asus N73JF: http://www.inet.se/artikel/1969197/asus-n73jf

Såg i en tidigare tråd att mångade gillade MSI GT663 GTX 460 mot Asus G53JW-SZ154V.
Men jag är fortfarande osäker och kan inte så mycket om bärbara(har aldrig haft så stort intresse för dom)

Min budget är mellan 10.000kr och 12.000kr, så båda passar bra.
Sen är att den måste ha HDMI men det har ju båda.
Asus N73JF har mer RAM-minne än MSIn, 6gb mot 4gb.
Sen är det att jag vill ha USB 3.0 och det har MSIn men vet inte om Asusen har det.
Och det verkar som att MSIn även har bättre batteri än Asusen.

Som sagt vet jag inte mycket om bärbara datorer, så skulle va väldigt tacksam för svar.

MVH Pennerborn

Eftersom du är inne på Nvidia så skulle jag rekommendera denna http://shop.onoff.com/Produkter/Datorer__Kringutrustning/Dato...

Samma som MSIn du länkade fast kraftfullare & tystare kylning och bakgrundsbelyst tangentbord, hybrid-ssd hårddisk o.s.v läs på länken

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Eftersom du är inne på Nvidia så skulle jag rekommendera denna http://shop.onoff.com/Produkter/Datorer__Kringutrustning/Dato...

Samma som MSIn du länkade fast kraftfullare & tystare kylning och bakgrundsbelyst tangentbord, hybrid-ssd hårddisk o.s.v läs på länken

Tack alla för svaren, det hjälpte faktiskt, men den här på OnOff som du länka nu verkar va väldigt bra och är mycket sugen på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pennerborn:

Tack alla för svaren, det hjälpte faktiskt, men den här på OnOff som du länka nu verkar va väldigt bra och är mycket sugen på den.

Har nyligen köpt en sådan själv så om du har nån fråga så är det bara att fråga

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Jag har tusen och en frågor, men kommer inte på en enda just nu...

Jo en! Vet du om det går att byta både minnena enkelt, eller måste man skruva upp hela maskinen som på G73 för att komma åt alla platser?

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Muyfa666:

Jag har tusen och en frågor, men kommer inte på en enda just nu...

Jo en! Vet du om det går att byta både minnena enkelt, eller måste man skruva upp hela maskinen som på G73 för att komma åt alla platser?

Enligt XoticP måste man skruva upp ganska mycket för att komma åt hårddisken...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

Enligt XoticP måste man skruva upp ganska mycket för att komma åt hårddisken...

Förvisso intressant, men det har väl inte så mycket att att göra med minnet?

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Muyfa666:

Förvisso intressant, men det har väl inte så mycket att att göra med minnet?

Eftersom minnet ligger bland allt annat så är det också svårt att komma åt...

Permalänk
Avstängd

Liten fråga här,ni som säger att man måste skruva upp hela maskinen för och byta minnen/hdd i g73 vad sitter ni och ljuger om ?(ber om ursäkt om jag missuppfattat allt nu)
Allt som krävs är 2st skruvar så öppnar du undersidan där du kommer åt både minnen och hdd platser, satt själv i en ssd i min jag köpte nu i veckan

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Miggish:

Liten fråga här,ni som säger att man måste skruva upp hela maskinen för och byta minnen/hdd i g73 vad sitter ni och ljuger om ?(ber om ursäkt om jag missuppfattat allt nu)
Allt som krävs är 2st skruvar så öppnar du undersidan där du kommer åt både minnen och hdd platser, satt själv i en ssd i min jag köpte nu i veckan

Vad jag har förstått så är det anorlunda på G53n kollade på en review och dem sa bl.a att man måste ta bort Tangentbordet för att byta vissa saker...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon162937:

Vad jag har förstått så är det anorlunda på G53n kollade på en review och dem sa bl.a att man måste ta bort Tangentbordet för att byta vissa saker...

Ok då ber jag om ursäkt, vettifan vad jag fick att ni snackade om g73an ifrån, läste bara igenom tråden lite snabbt

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Miggish:

Ok då ber jag om ursäkt, vettifan vad jag fick att ni snackade om g73an ifrån, läste bara igenom tråden lite snabbt

Japp förstod det... Inte lätt när det står G73 som rubrik...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon162937:

Japp förstod det... Inte lätt när det står G73 som rubrik...

haha du är lika vilsen som jag står ju N73 i topic.
Hittade iaf det jag började yra om nu när jag kollade igenom tråden lite snabbt "Jag har tusen och en frågor, men kommer inte på en enda just nu...

Jo en! Vet du om det går att byta både minnena enkelt, eller måste man skruva upp hela maskinen som på G73 för att komma åt alla platser? "

tyckte väl ja läste g73 nånstans

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *