Permalänk
Medlem

hur tar jag bort ram minnen

jag har ett 890fx mobo.

och det är trångt i chassit...

jag har alltid haft stora problem med mina pc's
jag funderar på att ta en slägga och eliminera pc skiten, och köpa en ny pc och låta inet bygga och testa den innan jag får den. eller så skaffar jag en imac NOT men seriöst jag håller på att få ett psykiskt sammanbrott.

ska jag trycka ner båda ram minnes moduls vita piggarna samtidigt, btw jag vågar inte pröva för mycket i det trånga chassit så att jag av misstan slinter på moderkortet och skappar en större oröra.

Jag orkar inte hålla på...... jag vill bara ha en fungerande pc vilket jag inte har haft, att lämmna in den på den lokala datorhandlar reparatören verkar ett bra alternativ...

Visa signatur

Chassi: [Antec P280] Nätagg: [Corsair AX850 GOLD] Moderkort: [Asus P9X79 PRO] Processor: [Intel Core i7 3930k @4,6GHz] Processorkylare: [Noctua NH-D14 SE2011] RAM: [Corsair Vengeance LP 4x4GB 1600Mhz] SSD: [Corsair Force GT 180GB] Grafikkort: [2x Sapphire Radeon 6950 (Dual Fan) i Crossfire]

Permalänk
Medlem

För att svara på frågan; Du kan ta en "pigg" i taget. Så ömtåliga är inte grejerna.

Jag undrar dock varför du ska ha ut minnet?

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

oj kom just på att man bara behöve trycka ner en pigg på mitt crosshair iv formula.

men jag fattar inte varför det inte går att ta bort?

jag ska byta ut mina ram minnen till ett par andra och jag hoppas att datorn funkar då. jag misstänker starkt att det är ram minnerna eftersom datorn har krånglat med dom från start.

Visa signatur

Chassi: [Antec P280] Nätagg: [Corsair AX850 GOLD] Moderkort: [Asus P9X79 PRO] Processor: [Intel Core i7 3930k @4,6GHz] Processorkylare: [Noctua NH-D14 SE2011] RAM: [Corsair Vengeance LP 4x4GB 1600Mhz] SSD: [Corsair Force GT 180GB] Grafikkort: [2x Sapphire Radeon 6950 (Dual Fan) i Crossfire]

Permalänk
Medlem

Man viker ut piggen från minnet, typ hävarm... Läs manualen annars.

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Medlem

Ni har ingen lokal datorfirma i Skellefteå som kan hjälpa dig?

Permalänk
Medlem

det har varit rörigt och stressigt ikväll...

men nu har jag fått i minnerna, och datorn går som ett skott!

Gud vad jag är imponerad av corsair, allting bara funkar nu

Visa signatur

Chassi: [Antec P280] Nätagg: [Corsair AX850 GOLD] Moderkort: [Asus P9X79 PRO] Processor: [Intel Core i7 3930k @4,6GHz] Processorkylare: [Noctua NH-D14 SE2011] RAM: [Corsair Vengeance LP 4x4GB 1600Mhz] SSD: [Corsair Force GT 180GB] Grafikkort: [2x Sapphire Radeon 6950 (Dual Fan) i Crossfire]