Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Muyfa666:

Skumt. Fick för mig att det var MasteraCe's eget test.

Ja med... Men du får inte 12000 av en i5a...

Permalänk
Medlem

Valet blev just svårare! G53 med skadad låda (full 2 årig garanti - ingen rekonditionering) från Elgreen för 10499! Det skiljer bara 100 spänn i pris på dem nu

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nordlic:

Valet blev just svårare! G53 med skadad låda (full 2 årig garanti - ingen rekonditionering) från Elgreen för 10499! Det skiljer bara 100 spänn i pris på dem nu

Ja... Personligen och detta är bara mig! Men så här tycker jag: jag valde Msi för Designen (Ja det är sant ) Bra högtalare och 5870... Sen vet jag att Asusen går kallare och har ljus på tangentbordet men blev en Msi
Ändå....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Skumt. Fick för mig att det var MasteraCe's eget test.

Nej det tidigare jag länkade var från USA, där I7an går för spottstyver jämfört med här

i 3dmark vantage är resultatet rätt balanserat faktiskt.. Minns att CPU Score var runt 8000 iallafall..

Här är mitt resultat 8313 CPU score.. Oklockat.. Sparade aldrig den klockade på nätet tyvärr..

Men Vantagescoren blev 8500-8600 iaf med enbart GPU OC.

Citat:

Version: 1.0.2.1
1/11/11 10:19:20 AM
Id: 2850134
Score:
P7298 3DMarks
Share:
Add to compare
Name

Name
Cancel
Description

Description
Cancel
Processor
Processor
Intel Core i5-460M Processor
Processor clock
2698 MHz
Physical / logical processors
1 / 4
# of cores
2
Graphics Card
Graphics Card
NVIDIA GeForce GTX 460M
# of cards
1
SLI / CrossFire
Off
Memory
0 MB
Core clock
0 MHz
Memory clock
0 MHz
Driver name
NVIDIA GeForce GTX 460M
Driver version
8.17.12.6635
Driver status
Not FM Approved
General
Operating system
64-bit Windows 7 (6.1.7600)
Motherboard
ASUSTeK Computer Inc. G53JW
Hard drive model
Memory
3950 MB
Detailed scores
3DMark Score
7298.08 3DMarks
Graphics Score
7012.62
CPU Score
8313.32
Jane Nash
20.94 FPS
New Calico
20.12 FPS
AI Test
1133.34 operations/s
Physics Test
11.45 operations/s
Texture Fill
N/A
Color Fill
N/A
Pixel Shader
N/A
Stream Out
N/A
GPU Particles
N/A
Perlin Noise
N/A

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Jag tycks ha fått ett bra ex...

Tog precis denna screenshot av mitt vantagetest:

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Muyfa666:

Jag tycks ha fått ett bra ex...

Tog precis denna screenshot av mitt vantagetest:

http://img560.imageshack.us/img560/3965/minvantage.jpg

Haha ofta man får 27000 på Cpu....

Permalänk
Medlem

Det är ju vad jag fick. Ska köra testet igen i kväll.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Muyfa666:

Det är ju vad jag fick. Ska köra testet igen i kväll.

Du måste ha gjort någon inställning... Ingen får 27000... Men men... Testa igen sen...

Permalänk
Medlem

Ingen inställning alls. Jag startade programmet och startade benchen direkt med den stora startknappen. Jaja, jag ska köra igen efter jobbet.

Visst, jag stängde ju av brandväggar och antivirus och så, och kopplade bort nätet, men annars inget särskilt.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Muyfa666:

Ingen inställning alls. Jag startade programmet och startade benchen direkt med den stora startknappen. Jaja, jag ska köra igen efter jobbet.

Visst, jag stängde ju av brandväggar och antivirus och så, och kopplade bort nätet, men annars inget särskilt.

Ändå... Den bör ha ca 8000... En i7 får 12000... 27000 är lite overkill...;)

Permalänk
Medlem

Men vad skulle det kunna vara då? Vi snackar totalt ren installation med alla de senaste drivrutinerna. Inget extra kladd och ingen vidare optimering (lite småsaker i Win7 bara, typ tagit bort indexering och sånt, stängt av Aero osv)

Även totalt ren installation av 3dmark Vantage V1.0.2 utan några patcher eller cracks eller inställningar.

Oavsett hur det är med det så måste jag säga att datorn är grymt pigg. Jag har iofs nästan lagt in alla program som Asus hade med från början, men nästan alla är avstängda och startar inte automatiskt. Riktigt pigg dator. Håller på att ladda hem min Steam-samling nu (250+ GB, pust!) så ikväll hoppas jag på lite riktiga test.

Ska man förresten stänga av PhysX när man kör Vantage för en mer "ren" jämförelse?

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Men vad skulle det kunna vara då? Vi snackar totalt ren installation med alla de senaste drivrutinerna. Inget extra kladd och ingen vidare optimering (lite småsaker i Win7 bara, typ tagit bort indexering och sånt, stängt av Aero osv)

Även totalt ren installation av 3dmark Vantage V1.0.2 utan några patcher eller cracks eller inställningar.

Oavsett hur det är med det så måste jag säga att datorn är grymt pigg. Jag har iofs nästan lagt in alla program som Asus hade med från början, men nästan alla är avstängda och startar inte automatiskt. Riktigt pigg dator. Håller på att ladda hem min Steam-samling nu (250+ GB, pust!) så ikväll hoppas jag på lite riktiga test.

Ska man förresten stänga av PhysX när man kör Vantage för en mer "ren" jämförelse?

Haha det där var ju sjukt måste blivit nån bugg eller så har du fått en überprocessor

Jag har inte optimerat något men det där var ju bara sjukt Vi hade likvärdig GPU score iaf .. jag hade 7012 o du 7080 så det stämmer ju iaf

Edit: jag ser dock din stora skillnad.. på sista PHYSX CPU testet så fick jag 11 operations medans du fick 100 operations.. GPU acceleration eller?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Men vad skulle det kunna vara då? Vi snackar totalt ren installation med alla de senaste drivrutinerna. Inget extra kladd och ingen vidare optimering (lite småsaker i Win7 bara, typ tagit bort indexering och sånt, stängt av Aero osv)

Även totalt ren installation av 3dmark Vantage V1.0.2 utan några patcher eller cracks eller inställningar.

Oavsett hur det är med det så måste jag säga att datorn är grymt pigg. Jag har iofs nästan lagt in alla program som Asus hade med från början, men nästan alla är avstängda och startar inte automatiskt. Riktigt pigg dator. Håller på att ladda hem min Steam-samling nu (250+ GB, pust!) så ikväll hoppas jag på lite riktiga test.

Ska man förresten stänga av PhysX när man kör Vantage för en mer "ren" jämförelse?

Så du körde om en ren installation. Funderar på att göra detsamma. Har en win 7 64 utlimate licens över och ska nog dra på den till helgen. Sen lägga på det jag vill i efterhand från asus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Haha det där var ju sjukt måste blivit nån bugg eller så har du fått en überprocessor

Jag har inte optimerat något men det där var ju bara sjukt Vi hade likvärdig GPU score iaf .. jag hade 7012 o du 7080 så det stämmer ju iaf

Edit: jag ser dock din stora skillnad.. på sista PHYSX CPU testet så fick jag 11 operations medans du fick 100 operations.. GPU acceleration eller?

Hur ska jag göra för att ta bort det då? Jag har alltid bara kört Vantage utan att ändra några inställningar. Är det PhysX jag ska avaktivera i Nvidias kontrollpanel?

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Hur ska jag göra för att ta bort det då? Jag har alltid bara kört Vantage utan att ändra några inställningar. Är det PhysX jag ska avaktivera i Nvidias kontrollpanel?

Ingen aning jag gissade bara, jag gjorde inte heller några inställningar.. Men eftersom G53JW med I7 får 12000 cpu score så känns din poäng läskigt hög

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Ingen aning jag gissade bara, jag gjorde inte heller några inställningar.. Men eftersom G53JW med I7 får 12000 cpu score så känns din poäng läskigt hög

Aa... Tror inte det finns någon Cpu som går att köpa som har 27000 Vantage...

Permalänk
Medlem

Kan nån som äger Asus 15-tummare bekräfta att den har gummiskinn över hela datorn, även locket? Läste nånstans att det bara var 17-tummaren som hade det, medan 15-tummaren hade gummiskinn på typ bara handlovsstödet.

Kan inte leva utan gummiskinn

Permalänk
Medlem

Locket verkar vara av samma material som handledsstödet. Gummiaktigt? Ja, det är en ganska bra beskrivning.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av OllO:

Kan nån som äger Asus 15-tummare bekräfta att den har gummiskinn över hela datorn, även locket? Läste nånstans att det bara var 17-tummaren som hade det, medan 15-tummaren hade gummiskinn på typ bara handlovsstödet.

Kan inte leva utan gummiskinn

G53 är exakt samma material som G73 och ser och känns exakt likadan

Enda som skiljer är att G73an har subwoofer medans G53 inte har det

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

G53 är exakt samma material som G73 och ser och känns exakt likadan

Enda som skiljer är att G73an har subwoofer medans G53 inte har det

Glöm inte större skärm och den blåa ljuset ovanför tangentbordet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

Glöm inte större skärm och den blåa ljuset ovanför tangentbordet...

Haha trodde det var uppenbart xD men det blå ljuset missade jag faktiskt

Jag är då sjukt kluven, vill ju ha G73 eftersom den har subwoofer men det som väger ner är att den har 1600x900

Gillar G53an skarpt så bara avsaknaden av subwoofer som stör mig

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Jag stängde av PhysX och körde igen. Nu blev det lite rimligare siffor...

Det får gå för godkänt.

Har hunnit testa lite spel med... det mesta som inte är för tungt går bra. Maxar både BioShock 1 & 2. Black Ops flöt väl inte sådär, men då maxade jag iofs det. Med lite tweak flyter det nog på bra. Ska köra in Batman och Crysis i morgon.

Speldator? Njaäjo... det går ju att spela typ allt, men både HD5870 och GTX460 är faktiskt för tama för de högsta inställningarna. 460 i SLi hade varit trevligt på de nya G73SW, men det lär inte hända.

Grym laptop är det iaf... bästa jag någonsin lagt händerna på.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem

Beställer en G53:a idag!

Permalänk
Medlem

Ett bra val. Jag är fetnöjd. Hittade en bloatware-guide så att man kan minimera onödig programvara.

http://forum.notebookreview.com/asus/380681-asus-utility-bloa...

Här finns även en clean install-guide om någon är sugen på att blåsa ur dumburken.

http://forum.notebookreview.com/asus-gaming-notebook-forum/46...

Personligen upplever jag att datorn blev piggare med en ren installation och de nyaste drivisarna, men det kan vara inbillning.

Glömde länk
Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Muyfa666:

Ett bra val. Jag är fetnöjd. Hittade en bloatware-guide så att man kan minimera onödig programvara.

http://forum.notebookreview.com/asus/380681-asus-utility-bloa...

Här finns även en clean install-guide om någon är sugen på att blåsa ur dumburken.

http://forum.notebookreview.com/asus-gaming-notebook-forum/46...

Personligen upplever jag att datorn blev piggare med en ren installation och de nyaste drivisarna, men det kan vara inbillning.

Den borde vara snabbare då den inte segas ner av allt skit!

Permalänk
Medlem

Precis. Tyvärr har ju jag lagt in all min gamla skit... hehe!

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem

Det som var värst var ju alla demon som följde med från Oberon media eller vad dom heter.. det avinstallerade illa kvickt

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Jag tog faktiskt inte bort något alls innan jag gjorde mina recovery-skivor. Jag vill ha orört, även om det är orörd skit så är det min skit!

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Jag tog faktiskt inte bort något alls innan jag gjorde mina recovery-skivor. Jag vill ha orört, även om det är orörd skit så är det min skit!

Jag glömde göra backup, menar du att det inte finns någon dold partition med recovery på denna dator? kasst isåfall

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Jag glömde göra backup, menar du att det inte finns någon dold partition med recovery på denna dator? kasst isåfall

Är det unte det du har "recovery" CDn till?