Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

Ja men det är ju bra att den inte överhettar iaf Frågan är ju bara om den låter som ett jetplan när man spelar Man kan få allting svalt om man sätter in några fläktar på 7000rpm ;D på Turbofan mode låter den förj*vligt det vet jag redan (hittade på youtube) .. men har inte hittat nån i "normalt" läge

Värt att notera var dock att när han OC'ade så kom han upp i runt 80 grader.. MED turbo boost på .. på G53 låg jag på 80-81 grader på automode och den var fortfarande väldigt tyst!

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Ja men det är ju bra att den inte överhettar iaf Frågan är ju bara om den låter som ett jetplan när man spelar Man kan få allting svalt om man sätter in några fläktar på 7000rpm ;D på Turbofan mode låter den förj*vligt det vet jag redan (hittade på youtube) .. men har inte hittat nån i "normalt" läge

Värt att notera var dock att när han OC'ade så kom han upp i runt 80 grader.. MED turbo boost på .. på G53 låg jag på 80-81 grader på automode och den var fortfarande väldigt tyst!

Ja... Asusen har ju bättre kylning... Men ändå grymmt! 9300 på Gpun och 80c...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

Ja... Asusen har ju bättre kylning... Men ändå grymmt! 9300 på Gpun och 80c...

Sen kan man ju argumentera vad 1000 poäng i syntestiskt test gör för skillnad i verkligheten... det handlar nog om 1-3 fps eller nåt.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Sen kan man ju argumentera vad 1000 poäng i syntestiskt test gör för skillnad i verkligheten... det handlar nog om 1-3 fps eller nåt.

i spel tror jag man landar där nånstans faktiskt.. beror väl på vad är för spel kanske

Skiljer ca 600p mellan g53 o gx660 original

Btw Muyfa har du provat blåsa rent datorn eller kör du originalinstallen?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Renblåst så ända in i h...

Jag tänkte faktiskt sätta en liten bit dubbelhäftande tejp i mitten av tangentbordet där det flexar, men jag tänkte vänta tills jag bytt hårddiskar till våren, för annars får man väl inte upp skiten igen.

Jag har förresten äntligen hittat en AC-adapter med vinklad plugg som passar till G53. Lite menlösa smågrejer, men kan man så vill man och vill man så ska man.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Inaktiv

Ja... Skillnaden på 460m och 5870 är ju hårsmån... 460M klarar direkt X 11 bättre och 5870 tar dem äldre bättre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Renblåst så ända in i h...

Jag tänkte faktiskt sätta en liten bit dubbelhäftande tejp i mitten av tangentbordet där det flexar, men jag tänkte vänta tills jag bytt hårddiskar till våren, för annars får man väl inte upp skiten igen.

Jag har förresten äntligen hittat en AC-adapter med vinklad plugg som passar till G53. Lite menlösa smågrejer, men kan man så vill man och vill man så ska man.

Vad säger du? på min G53 var det vinklad plugg ur kartong

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Allvarligt??? Driver du med mig? Jag har rak plugg, och det suger.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Allvarligt??? Driver du med mig? Jag har rak plugg, och det suger.

Nej jag skojar inte, jag förstår dig skulle stört mig på fan om det var en rak eftersom den blir rätt ivägen isåfall :S

Tog nästan inga bilder på datorn men på denna ser man till höger att den är vinklad

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Allvarligt??? Driver du med mig? Jag har rak plugg, och det suger.

Du har nog haft otur

Min kusin har köpt samma modell som du med 480m han fick vinklad, sen en kille på msn (Från swec) har med 460m och även han har vinklad :S

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Amen va f... nu blir jag riktigt sur. Varför ska jag få måndagsexemplaret?

Det var ju kul. Värdelösa Asus. Blir nog inga fler produkter från dem nu.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Amen va f... nu blir jag riktigt sur. Varför ska jag få måndagsexemplaret?

Det var ju kul. Värdelösa Asus. Blir nog inga fler produkter från dem nu.

Ångerrätt? kanske är lite krydd iofs för en adapter

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Kul att köpa en extra adapter från asusparts för det blygsamma priset 605 SEK ex. moms. Jag ska gå ut och kasta den här skitadaptern i ån.

Lär väl inte ens vara någon mening att fråga Asus om det går att få den bytt. Som lök på laxen hittade jag en död subpixel i övre högra hörnet nyss. Kul kul.

Just nu är jag inte lika nöjd med min dator alls längre.

Helt seriöst, är det nån som vill köpa burken? Annons följer:

Asus G53JW säljes.
Toppskick, inte mycket använd.
Död subpixel i övre högra hörnet (går inte att se om man inte är analfixerad)
Värdelös rak strömsladd (går att kasta i ån, alternativt lägga på tågrälsen)

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Kul att köpa en extra adapter från asusparts för det blygsamma priset 605 SEK ex. moms. Jag ska gå ut och kasta den här skitadaptern i ån.

Lär väl inte ens vara någon mening att fråga Asus om det går att få den bytt. Som lök på laxen hittade jag en död subpixel i övre högra hörnet nyss. Kul kul.

Just nu är jag inte lika nöjd med min dator alls längre.

Men herregud, är väl bara att kontakta Asus support och meddela dom om att du fått en Ac-adapter med rak plugg och vill byta ut den mot en vinklad. Även dom måste väl förstå att en rak är helt idiotiskt.

Edit: Ser att du har en dödpixel också. Då är det ju bara att använda ångerrätten. Annars kan man åstadkomma rätt så mycket via supporten om man höjer rösten lite.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Muyfa666:

Kul att köpa en extra adapter från asusparts för det blygsamma priset 605 SEK ex. moms. Jag ska gå ut och kasta den här skitadaptern i ån.

Lär väl inte ens vara någon mening att fråga Asus om det går att få den bytt. Som lök på laxen hittade jag en död subpixel i övre högra hörnet nyss. Kul kul.

Just nu är jag inte lika nöjd med min dator alls längre.

Helt seriöst, är det nån som vill köpa burken? Annons följer:

Asus G53JW säljes.
Toppskick, inte mycket använd.
Död subpixel i övre högra hörnet (går inte att se om man inte är analfixerad)
Värdelös rak strömsladd (går att kasta i ån, alternativt lägga på tågrälsen)

Fan va dåligt av dem... Men men... Har du en död pixel? Som sagt använd ånger rätt?

Permalänk
Medlem

Jag håller med, utnyttja ångerätten och köp ny dator från annat ställe, jag köpte på onoff och fick vinklad.. min kusin köpte på misco.se och fick vinklad

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Jag håller med, utnyttja ångerätten och köp ny dator från annat ställe, jag köpte på onoff och fick vinklad.. min kusin köpte på misco.se och fick vinklad

Konstigt ändå att han inte fick den med...
Kanske dags att ändra din signatur också?

Permalänk
Medlem

Jag är inte i en situation där jag kan utnyttja ånderrätten. Dels gäller det inte om man inte har x antal pixalar på x cm stor yta, dels har jag redan aktiverat Windows, och det kostar typ en massa att återställa.

Sen verkar inte Asus ha någon svensk support. Givetvis. Och varför skulle de gå med på att bya den? Det är ju inget fel på den per definition.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Jag är inte i en situation där jag kan utnyttja ånderrätten. Dels gäller det inte om man inte har x antal pixalar på x cm stor yta, dels har jag redan aktiverat Windows, och det kostar typ en massa att återställa.

Sen verkar inte Asus ha någon svensk support. Givetvis. Och varför skulle de gå med på att bya den? Det är ju inget fel på den per definition.

Vart har du köpt datorn? i butik? har du köpt på nätet har du rätt till ångerrätt utan att det ska kosta nåt för dig..

Skrivet av IAmSimon:

Konstigt ändå att han inte fick den med...
Kanske dags att ändra din signatur också?

Jag ? nej Jag har ju skickat tillbaka min G53JW för att jag ska köpa en G73JW istället

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Vart har du köpt datorn? i butik? har du köpt på nätet har du rätt till ångerrätt utan att det ska kosta nåt för dig..

Jag ? nej Jag har ju skickat tillbaka min G53JW för att jag ska köpa en G73JW istället

Eftersom Windows är aktiverat i mitt namn så är den tekniska plomberingen bruten. Det är svårt att komma runt, även vid distansköp.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk

Vinklad plugg på min.
Jag har monterat en till disk i min och passade på att lägga en liten bit gummi under tangentbordet i mitten.
Sviktar inget alls nu och det går lätt att ploppa loss.
Skule inte rekommendera att lägga dubbelhäftande tejp då det kommer bli ett helsike att få loss/upp tangetbordet.

Permalänk
Medlem

Ursäkta om jag lånar tråden lite men jag såg en asus g73jw för 10900 http://webshop.multitech.se/PartDetail.aspx?q=p:3627619 dock står det att den har 1920X1080. Kan det verkligen stämma eller har de skrivit fel?

Mvh

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av acerdude:

Ursäkta om jag lånar tråden lite men jag såg en asus g73jw för 10900 http://webshop.multitech.se/PartDetail.aspx?q=p:3627619 dock står det att den har 1920X1080. Kan det verkligen stämma eller har de skrivit fel?

Mvh

Varför skulle den inte kunna ha Full-HD?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Pruple:

Vinklad plugg på min.
Jag har monterat en till disk i min och passade på att lägga en liten bit gummi under tangentbordet i mitten.
Sviktar inget alls nu och det går lätt att ploppa loss.
Skule inte rekommendera att lägga dubbelhäftande tejp då det kommer bli ett helsike att få loss/upp tangetbordet.

Spelar inte så stor roll nu, eftersom nästa grej jag gör med den här datorn är att sälja den eller nåt.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av acerdude:

Ursäkta om jag lånar tråden lite men jag såg en asus g73jw för 10900 http://webshop.multitech.se/PartDetail.aspx?q=p:3627619 dock står det att den har 1920X1080. Kan det verkligen stämma eller har de skrivit fel?

Mvh

Det är en felskrivning, full hd finns bara med Intel I7 på G73.. TY190V har bara 1600x900

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Har dom nån som helst kundkänsla måste dom förstå att man inte kan ha en rak plugg. Pröva kontakta butik, du förlorar inget på det.

Det där med pixelfel är riktigt tråkigt då man måste ha ett visst antal för att man ska få byta ut :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

Varför skulle den inte kunna ha Full-HD?

Enligt vad jag vet finns inget G73 med i5 och full-HD. Det är 1600x900 som gäller där, så det är nog fel på sidan faktiskt.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyrgrim:

Har dom nån som helst kundkänsla måste dom förstå att man inte kan ha en rak plugg. Pröva kontakta butik, du förlorar inget på det.

Det där med pixelfel är riktigt tråkigt då man måste ha ett visst antal för att man ska få byta ut :/

Den är ju företagsköpt med, vilket försvårar ytterligare.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Den är ju företagsköpt med, vilket försvårar ytterligare.

Jaha då är det rätt kört för då gäller ju inte ångerrätten.. men döda pixeln omfattas inte av deras policy?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!