Permalänk
Medlem

Mr pruple: kan du berätta fler detaljer om hur du gjorde? Hur tjockt gummi och hur du la det?

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av :

B. TFT LCD Defect Policy

Despite the highest possible standards, the intricate manufacturing of thin-film transistor ( TFT) liquid crystal display (LCD) screens may still produce slight visual imperfections. These visual imperfections do not impair the performance of your ASUS Notebook. However, ASUS will provide the warranty service for your ASUS Notebook's TFT LCD screen when there are :

(a) 3 bright dots or 5 dark dots or 8 bright and/or dark dots in total;or
(b) 2 adjacent bright dots or 2 adjacent dark dots; or
(c) 3 bright and/or dark dots inside an area of 15mm diameter

These TFT LCD screen warranty conditions are offered by TFT LCD manufacturers. ASUSTeK will therefore, at its option, repair or replace the product.

Please note: A bright dot is a white or sub-pixel that is always on. A dark dot is a black or sub-pixel that is always off.

Så ser tydligen deras policy ut för pixelfel.

Permalänk
Medlem

Annars kan du snacka med ASUS.DAVID här på sweclockers.

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Medlem

Jag tror inte asus.david uppskattar en massa asusfrågor. Har redan varit och frågat honom saker innan och vill inte vara dryg.

Jag ska ringa Asus support imorgon och se vad de säger. Jag väntar mig inga mirakel, men då har jag iaf frågat. Funkar inget annat så blir det ett inköp på asusparts. Har stört mig hela tiden på den raka kontakten.

Vad gäller pixeln så kör jag ett pixelfixprogram i natt och ser vad som händer. Väntar mig ärligt taat inga mirakel där heller...

Den sitter iaf typ så bra en död pixel kan sitta. 5mm in från både höger och upp. Svart, så den syns enbart vid helt vita eller mycket ljusa bakgrunder och bara i vissa vinklar.

De flesta hade nog inte ens sett den, men jag har pixelfobi och är riktigt petig. Dock kan jag nog leva med den om jag kan lösa "problemet" med sladden så jag slipper reta mig på det iaf.

Tillägg
Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att det löser sig med sladden! Jag menar, vad är det för idioti egentligen med att skicka med en rak kontakt! Jösses! Fungerar väl ifall den ska kopplas bak i datorn, annars NEJ!

Permalänk
Inaktiv

Kan någon säga skillnaden mellan en rak och en böjd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

Kan någon säga skillnaden mellan en rak och en böjd?

Gå till det lokala gymmet, sen kollar du killarna i duschen. Där får du säkert se skillnaden... ;-p

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Inaktiv

Whatever ;/

Permalänk

Jag la en bit gummisnodd ca 5 cm lång ungefär mellan
rtyui sen satte tillbaka tangentbordet. Tog en sån snodd
Som posten använder ca 0,5mm tjock.
Sviktar inget alls nu utan sitter stumt och bra.
Lätt att få loss det igen.
Prova dig fram det behövs inte mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

Kan någon säga skillnaden mellan en rak och en böjd?

Det här är en vinklad, så då kan du gissa vad en rak är

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Frågan är, ska man slå till på en asus eller vänta tills nästa macbook pro?
Tror ni att macbook pro får samma processor som denna isf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Gå till det lokala gymmet, sen kollar du killarna i duschen. Där får du säkert se skillnaden... ;-p

Vad tror du om en sån här? http://www.bixmart.com/DC-Power-Connector-Plug-Tip-55x25mm--G...

ca 100kr inkl frakt.. Finns kanske billigare nånstans

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Wow. En sån har jag letat efter... det är ju bara frågan om den passar. Hur kollar man det? Det måste ju tydligen vara exakt.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Wow. En sån har jag letat efter... det är ju bara frågan om den passar. Hur kollar man det? Det måste ju tydligen vara exakt.

Går ju mäta kontakten.. men jag hittade den här sidan som sålde eftermarknads adaptrar

http://www.global-laptop-batteries.com/asus-ac-adapter/Asus-G...

Och där står det att den är 5.5x2.5mm (samma som jag länkat i inlägget ovan)

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Det är ju ett billigt pris för bra resultat om det funkar, och funkar det inte så har man ju iaf inte förlorat mer.

Jag vet inte hur de där grejerna fungerar dock. Det är ingen risk att man sätter på den där pluggen och får sig en högspänningspolka som heter duga?

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Vad tror du om en sån här? http://www.bixmart.com/DC-Power-Connector-Plug-Tip-55x25mm--G...

ca 100kr inkl frakt.. Finns kanske billigare nånstans

Snabb efterforskning här... den du länkade till går inte, för honan ska vara 4mm, alltså förstorar den en mindre plugg.

Dock hade de ju även vinkel som jag letar efter:

http://www.bixmart.com/LC53--Right-Angle-90-Degree-Converter-...

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Pruple:

Jag la en bit gummisnodd ca 5 cm lång ungefär mellan
rtyui sen satte tillbaka tangentbordet. Tog en sån snodd
Som posten använder ca 0,5mm tjock.
Sviktar inget alls nu utan sitter stumt och bra.
Lätt att få loss det igen.
Prova dig fram det behövs inte mycket.

Jag hade vulkgummimatta som jag köpte för några år sen som är 0,5 mm tjock.

Klippte den i 5 x 0,5 cm remsa och lade en ovanför minnesplatsen och en under, något kortare så den inte är i vägen för keyboardsladden. Jag pratar alltså om minnesplatsen i mitten som är täckt med en svart plastbit på bilden.

http://i.imgur.com/GDSvP.jpg

Tack för hjälpen! Det blev riktigt bra. Jag ska eventuellt lägga någon bit till i sidan, vi får se.

För övrigt beställde jag 2st vinkelpluggar till det totala priset av 25$ ink. frakt. Fungerar det så är det lika bra att ha en i reserv.

Om inget annat hjälper så blir det en OEM-adapter från eBay med vinklad plugg. Det ska nog lösa sig.

Den döda pixeln är ingen fara heller. Jag var extra tjurig igår, så problemet blev lite mindre när man sovit på saken.

Asus support ger jag dock inte mycket för. Killen lät väldigt förvånad när jag ringde och hänvisade till återförsäljaren, eftersom Asus tydligen inte vill ha att göra med privatpersoner. Dustin har inte ens extra adaptar till G53, så det var inte ens något att diskutera.

Tack för all hjälp killar (och tjejer om det var någon). Toppenforum det här.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Snabb efterforskning här... den du länkade till går inte, för honan ska vara 4mm, alltså förstorar den en mindre plugg.

Dock hade de ju även vinkel som jag letar efter:

http://www.bixmart.com/LC53--Right-Angle-90-Degree-Converter-...

Aha! Men då bör den där ju funka utmärkt

Du behöver inte vara rädd för att få en stöt det rör sig om 19 volt inte nog hög spänning för strömgenomgång, såvida du inte slickar på den..

Sen är ju + oåtkomlig så det är i stort sett omöjligt att lyckas om du inte slickar med mycket saliv kanske

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Vulkmatta? Då får vi hoppas att kylningen håller vad den lovar

Permalänk
Medlem
Skrivet av OllO:

Vulkmatta? Då får vi hoppas att kylningen håller vad den lovar

Det är inte så illa som det låter. Jag la alltså dit små bitar av 0,5 mm tjock gummiduk på strategiska ställen. Köpte den för några år sedan till just datoranvändning. När jag bygger stationära datorer så lägger jag smala remsor med gummiduk överallt där metall rör vid metall för att unvika alla former av vibrationer.

Iaf, jag har lagt små gummibitar vid TYUI, GHJK, AS, X och Enter (Ungefär, man ser var det går att lägga när man tar upp tangentbordet). Nu ligger det perfekt. Noll flex och ska inte vara i vägen för varken ventliation eller de få kablar som finns därunder.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Aha! Men då bör den där ju funka utmärkt

Du behöver inte vara rädd för att få en stöt det rör sig om 19 volt inte nog hög spänning för strömgenomgång, såvida du inte slickar på den..

Sen är ju + oåtkomlig så det är i stort sett omöjligt att lyckas om du inte slickar med mycket saliv kanske

Vid närmare eftertanke så kan det ju inte vara större risk än med originalpluggen, och den måste väl anses som säker.

Fick mail precis och pluggen är redan skickad.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem

En snabb frågan angående msin som bara slog mig. Går det att köra två diskar i den? Som jag förstår ska asusen (g53an) ha plats för två diskar. Så har msin det också?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dwain:

En snabb frågan angående msin som bara slog mig. Går det att köra två diskar i den? Som jag förstår ska asusen (g53an) ha plats för två diskar. Så har msin det också?

Ja det har den! Mycket enklare att byta också, bara ta bort baksidan och sätt i dem!!

Permalänk
Medlem

Jag fick också en rak kontakt, men det skiter jag i
En överraskning var ju att det är multitouch i musplattan.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joavels:

Jag fick också en rak kontakt, men det skiter jag i
En överraskning var ju att det är multitouch i musplattan.

Jepps det är multitouch, uppdaterade det på prisjakt

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Nu blir det här lite offtopic men tänkte höra vad ni tycker om detta, Alina rear G73JW med I7 Quadcore 740, 6gb ram, 1920x1080 för 12399:-

Riktigt trevligt pris får man väl säga.. finns ju med I5 460 för 10500kr ungefär .. men känns nästan som att det är värt prisskillnaden eller vad tror ni?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Nu blir det här lite offtopic men tänkte höra vad ni tycker om detta, Alina rear G73JW med I7 Quadcore 740, 6gb ram, 1920x1080 för 12399:-

Riktigt trevligt pris får man väl säga.. finns ju med I5 460 för 10500kr ungefär .. men känns nästan som att det är värt prisskillnaden eller vad tror ni?

Tveksammt... Du får +2 ram och quad core... Ram-Minnet spelar inte mycke roll och det skiljer ju inte mycke i5 vs i7... Men klart att den e bättre... Värt 2 papp... Njae G53 är ju mer för priset..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joavels:

Jag fick också en rak kontakt, men det skiter jag i
En överraskning var ju att det är multitouch i musplattan.

Om du inte vill ha det så:

https://bixmart.3dcartstores.com/LC53--Right-Angle-90-Degree-...

Skrivet av MasteraCe:

Jepps det är multitouch, uppdaterade det på prisjakt

Ursäkta en idiot, men nu får ni förklara vad multitouch är, och hur jag testar det för att få wow-upplevelse.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Nu blir det här lite offtopic men tänkte höra vad ni tycker om detta, Alina rear G73JW med I7 Quadcore 740, 6gb ram, 1920x1080 för 12399:-

Riktigt trevligt pris får man väl säga.. finns ju med I5 460 för 10500kr ungefär .. men känns nästan som att det är värt prisskillnaden eller vad tror ni?

Helt ok pris, men jag håller med IAmSimon. Jag tycker nog i5-modellen känns som mest bang-for-the-buck.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Om du inte vill ha det så:

https://bixmart.3dcartstores.com/LC53--Right-Angle-90-Degree-...

Ursäkta en idiot, men nu får ni förklara vad multitouch är, och hur jag testar det för att få wow-upplevelse.

T.ex om du har testat en iphone så kan du zooma genom att dra 2 fingrar på mousepaden ihop och isär.. testa lite

Finns garanterat fler "gestures" men har inte testat så mycket

Skrivet av Muyfa666:

Helt ok pris, men jag håller med IAmSimon. Jag tycker nog i5-modellen känns som mest bang-for-the-buck.

Fast man får ju även Full Hd på skärmen mot 1600x900 på I5an

+Full hd +I7 quadcore +6gb ram.. är inte det värt 1800kr? kanske inte jag vet inte

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!