Permalänk
Medlem

Jo kanske, men jag har redan full-HD...

Prisvärd, jo, men jag hade fortfarande tagit i5:an. Grafikkortet drar ner allt på alla Asus QC-modeller tycker jag.

Tufft med zoomen. Meningslöst men tufft.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

T.ex om du har testat en iphone så kan du zooma genom att dra 2 fingrar på mousepaden ihop och isär.. testa lite

Finns garanterat fler "gestures" men har inte testat så mycket

Fast man får ju även Full Hd på skärmen mot 1600x900 på I5an

+Full hd +I7 quadcore +6gb ram.. är inte det värt 1800kr? kanske inte jag vet inte

Det är ju inte + Full Hd om man jämför med G53... Men jag tycker fortfarande att en i5 och 4Gb duger gott och så sparar du 2 papp... Köp en SSd av dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Om du inte vill ha det så:

https://bixmart.3dcartstores.com/LC53--Right-Angle-90-Degree-...

Ursäkta en idiot, men nu får ni förklara vad multitouch är, och hur jag testar det för att få wow-upplevelse.

Hittade en liten genomgång här med http://www.youtube.com/watch?v=ShmqUHR7RO0&feature=player_emb...

"Pinch" är den manöver jag tänkte när jag beskrev tidigare

Skrivet av IAmSimon:

Det är ju inte + Full Hd om man jämför med G53... Men jag tycker fortfarande att en i5 och 4Gb duger gott och så sparar du 2 papp... Köp en SSd av dem?

Helt rätt, men jag vill inte ha en G53 för jag tycker nu att full hd är krydd på en 15" + vill ha subwoofern

Upplevde ändå hybrid SSDn nog rapp för min smak iallafall.. det får bli i framtiden isåfall

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Hittade en liten genomgång här med http://www.youtube.com/watch?v=ShmqUHR7RO0&feature=player_emb...

"Pinch" är den manöver jag tänkte när jag beskrev tidigare

Helt rätt, men jag vill inte ha en G53 för jag tycker nu att full hd är krydd på en 15" + vill ha subwoofern

Upplevde ändå hybrid SSDn nog rapp för min smak iallafall.. det får bli i framtiden isåfall

Nåja om det står mellan 2 G73or så ta självlart den med Full-HD!!

Permalänk
Medlem

Måste iallafall säga att det var en intressant prisutveckling på G53 och G73 den senaste tiden, måste väl vara för att Sandy Bridge är påväg antar jag?

Alina tar 13990:- för sandy bridge modellen G73SW utan 3d.. nice nice att priserna börjar sjunka

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Måste iallafall säga att det var en intressant prisutveckling på G53 och G73 den senaste tiden, måste väl vara för att Sandy Bridge är påväg antar jag?

Alina tar 13990:- för sandy bridge modellen G73SW utan 3d.. nice nice att priserna börjar sjunka

Faktiskt! Synd då man redan har den "gammla" i5an... Men men..

Permalänk
Medlem

Jag sitter som sagt ganska nöjd för tillfället, men jag ska definitivt hoppa på en SB senare i år eller nästa år om det kommer en modell med rejält upphottat grafikkort.

Förresten, hittade Asus OEM AC-adapter (med vinklad plugg) på eBay för 380:- ink. frakt. Jämför med asusparts.eu som tar 780:- ex. frakt för exakt samma vara.

Det är ju nästan så man skäms å deras vägnar.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem

Nu har Alina sänkt priset på quadcoren till 11999:-.. snart smäller det

Edit: beställt! sådärja .. hoppas dom inte sänker priset mer nu

+ Swec har fraktfritt på Alina.. nice :>

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Fick ett litet problem med min G53:a igår. Skulle avinstallera en massa bloatware osv. Avinstallerade antivirusprogrammet som följde med och vips så fick jag blåskärm. Då hade antivirusprogrammet fördärvat hela NTFS-partitionen =P (0x00000024). Sen kunde jag inte göra ett dugg på datorn, inte ens installera om den för så fort jag startade på Windows-skivan ville den söka efter befintliga installationer och jag fick ett felmeddelande som inte går att komma förbi.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joavels:

Fick ett litet problem med min G53:a igår. Skulle avinstallera en massa bloatware osv. Avinstallerade antivirusprogrammet som följde med och vips så fick jag blåskärm. Då hade antivirusprogrammet fördärvat hela NTFS-partitionen =P (0x00000024). Sen kunde jag inte göra ett dugg på datorn, inte ens installera om den för så fort jag startade på Windows-skivan ville den söka efter befintliga installationer och jag fick ett felmeddelande som inte går att komma förbi.

Försöker du starta från en recovery-skiva eller en riktig Windows-skiva?

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Försöker du starta från en recovery-skiva eller en riktig Windows-skiva?

Jag försökte starta med en vanlig Windows 7-skiva men det fungerade inte, så håller på och tankar en recovery-skiva för tillfället. Det borde fungera har jag läst. Får testa när jag kommer hem från jobbet.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

Måste säga att Asus G53 var något av det snyggaste i laptop väg jag nånsin sett! Älskar stealth-looken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joavels:

Jag försökte starta med en vanlig Windows 7-skiva men det fungerade inte, så håller på och tankar en recovery-skiva för tillfället. Det borde fungera har jag läst. Får testa när jag kommer hem från jobbet.

Det finns ju faktiskt en anledning till att man rekommenderas att göra en recovery-skiva det första man gör...

Dock ska man ju inte behöve räkna med BSOD när man avinstallerar ett program.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Det finns ju faktiskt en anledning till att man rekommenderas att göra en recovery-skiva det första man gör...

Dock ska man ju inte behöve räkna med BSOD när man avinstallerar ett program.

Visst är det bra att göra recoveryskivor. Men har inte 6 st DVD-skivor att bränna ut dom på.

Edit. Det var lögn att få igång den datorn, så nu är den felanmäld och skall skickas tillbaka. Underbar support på alina.se måste jag säga

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joavels:

Visst är det bra att göra recoveryskivor. Men har inte 6 st DVD-skivor att bränna ut dom på.

Edit. Det var lögn att få igång den datorn, så nu är den felanmäld och skall skickas tillbaka. Underbar support på alina.se måste jag säga

Du ska inte behöva skivor för att återställa datorn

Finns ju en dold partition med recoverydata

Har du testat recoveryläget? genom att hålla in.. F7? tror jag under uppstarten

Edit: F9 var det nog..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Japp, det har testats. Sen så startar den inte heller varje gång man trycker igång den utan är bara svart skärm (ingen ASUS-logga).

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Joavels:

Japp, det har testats. Sen så startar den inte heller varje gång man trycker igång den utan är bara svart skärm (ingen ASUS-logga).

Asus-support?

Permalänk
Medlem

Sådär då var en msi beställd

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dwain:

Sådär då var en msi beställd

Haha passande sammanhang! Du lär inte bli "missnöjd"

Permalänk
Medlem

Haha hoppas du inte beställde enbart pga en kille har problem med sin G53 Finns måndagsexemplar av MSI också kan jag lova .. ASUS tillverkar betydligt större kvantiteter än MSI gör också

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Haha hoppas du inte beställde enbart pga en kille har problem med sin G53 Finns måndagsexemplar av MSI också kan jag lova .. ASUS tillverkar betydligt större kvantiteter än MSI gör också

Tror inte de va Pga killen... Men roligt ändå..!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Haha hoppas du inte beställde enbart pga en kille har problem med sin G53 Finns måndagsexemplar av MSI också kan jag lova .. ASUS tillverkar betydligt större kvantiteter än MSI gör också

Hehe, jag har bara bra erfarenhet av Asus, har en 5 år gammal bärbar Asus som är som ny.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joavels:

Hehe, jag har bara bra erfarenhet av Asus, har en 5 år gammal bärbar Asus som är som ny.

Batteriet också?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Datorn har typ haft strömsladden i sig sedan dag 1. Men batteriet håller i c:a 1.5h =D

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

Ska ärligt säga att jag har haft asus innan. Hade en dåvarande ganska okej spellaptop med ati radeon hd2600xt eller vad det hette. Den höll ganska exakt 1 år innan den la av. Lämnade in den på service (köpt hos expert) och den skickades till asus. Första gången var den borta 3 månader och när jag fick hem den och testade den så vart det bluescreen efter ca 10min och sen var den död. Så jag åkte tillbaks direkt till expert och lämnade igen den. Den var iväg 2 månader igen och när jag fick tillbaks den så funkade den inte fortfarande utan fick åka iväg på service igen. Sammanlagt hade jag datorn 3-4 timmar på 6 månader. Blev trött och krävde ny dator av expert som då löste en fet hp med 9600gt grafik och blueray och grejer till inköpspris.

Ska ärligt säga att jag älskade asusen så länge den funkade. Tyst dator även under maxbelastning och snabb som tusan. Hpn hatade jag och sålde ganska snabbt. Slö som fan helt enkelt. Så hp skulle jag aldrig köpa igen för de var inget bra. Däremot så hade jag utan problem kunnat köpa en dator från asus igen.

Nu valde jag msin för att den är något bättre på de flesta punkterna och jag vill ha optisk ut iom jag ska köra den som filmdator till hemmabion. Får se dock hur mkt datorn låter. Låter den fruktansvärt mkt i filmläge så får jag överväga en asus iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwain:

Ska ärligt säga att jag har haft asus innan. Hade en dåvarande ganska okej spellaptop med ati radeon hd2600xt eller vad det hette. Den höll ganska exakt 1 år innan den la av. Lämnade in den på service (köpt hos expert) och den skickades till asus. Första gången var den borta 3 månader och när jag fick hem den och testade den så vart det bluescreen efter ca 10min och sen var den död. Så jag åkte tillbaks direkt till expert och lämnade igen den. Den var iväg 2 månader igen och när jag fick tillbaks den så funkade den inte fortfarande utan fick åka iväg på service igen. Sammanlagt hade jag datorn 3-4 timmar på 6 månader. Blev trött och krävde ny dator av expert som då löste en fet hp med 9600gt grafik och blueray och grejer till inköpspris.

Ska ärligt säga att jag älskade asusen så länge den funkade. Tyst dator även under maxbelastning och snabb som tusan. Hpn hatade jag och sålde ganska snabbt. Slö som fan helt enkelt. Så hp skulle jag aldrig köpa igen för de var inget bra. Däremot så hade jag utan problem kunnat köpa en dator från asus igen.

Nu valde jag msin för att den är något bättre på de flesta punkterna och jag vill ha optisk ut iom jag ska köra den som filmdator till hemmabion. Får se dock hur mkt datorn låter. Låter den fruktansvärt mkt i filmläge så får jag överväga en asus iaf

Asus datorerna har också optisk ut fyi tror jag 90% av alla laptops har idag, förutom netbooks då

Edit: Men återkom gärna med ljudnivån på datorn, ingen berättar hur mycket den låter.. enda jag läst om den i en recension var att den var "noisy" men annars inget..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Btw ni som vill ha GX660, ser att elgiganten säljer den för 9990:- nu inkl väska & mus!

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...

Ska inte ljuga blev faktiskt lite sugen att beställa en sån själv.. Men det stora frågetecknet är hur är ljudnivån egentligen?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv

Som sagt... Glöm inte att den har en HD skärm och inte Full-HD... Värt 500+ för 266 modellen med Full-HD...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

Som sagt... Glöm inte att den har en HD skärm och inte Full-HD... Värt 500+ för 266 modellen med Full-HD...

My bad ..

Har ju en G73JW på väg på posten men är lite kluven inte lätt detta

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

My bad ..

Har ju en G73JW på väg på posten men är lite kluven inte lätt detta

Cant blame you... Väldigt svårt val... Men du lär inte bli besviken med din g73? Det tror ja inte