Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

Cant blame you... Väldigt svårt val... Men du lär inte bli besviken med din g73? Det tror ja inte

Nja det tror inte jag heller.. så jag tror jag tar datorn så man slipper krångla mer

Aja påtal om GX660 skulle du inte kunna fota lite på datorn så man får se den "in action" eller vad man ska säga, kan tänka mig att den ser bättre ut än alla produktbilder med ljusen tända

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Nja det tror inte jag heller.. så jag tror jag tar datorn så man slipper krångla mer

Aja påtal om GX660 skulle du inte kunna fota lite på datorn så man får se den "in action" eller vad man ska säga, kan tänka mig att den ser bättre ut än alla produktbilder med ljusen tända

Aa de gör den, helt annan dator! Men jag ska se vad jag kan få fram

Permalänk
Medlem

Newsflash: Fick mina 90-graderskontakter idag. Funkar och ser ut precis som utlovat. Riktigt bra lösning faktiskt.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Newsflash: Fick mina 90-graderskontakter idag. Funkar och ser ut precis som utlovat. Riktigt bra lösning faktiskt.

Jaha du köpte lösa kontakter istället för hel adapter iaf?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Jaha du köpte lösa kontakter istället för hel adapter iaf?

Köpte faktiskt både och, men de lösa kontakterna kom först. Både hängslen och skärp vettu...

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem

Fick adaptern idag. Klockrent. Vinklad plugg och 380 SEK inkl. frakt. Står till och med Asus på klistermärket.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad det är för ramminnen i gx660?
Sitter med en gx660-404NE och har ju en ledigt plats - kan det vara corsair? a-data?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U 32GB Ram,1TB
Rojter: Edgerouter 4, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Någon som vet vad det är för ramminnen i gx660?
Sitter med en gx660-404NE och har ju en ledigt plats - kan det vara corsair? a-data?

Bra fråga, öppna och titta?

Men du behöver inte matcha fabrikat heller, vet inte vad som funkar bäst till MSI men köpt nåt känt märke, oftast kan du ju byta ifall det inte fungerar..

Kolla bara upp hastigheten på minnet och köp ett i samma hastighet.. onödigt att köpa snabbare än som sitter där redan.

Ge gärna lite intryck av den där datorn den verkar helt klart intressant med ett trevligt pris

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av qhrizz:

Någon som vet vad det är för ramminnen i gx660?
Sitter med en gx660-404NE och har ju en ledigt plats - kan det vara corsair? a-data?

Sätt INTE i ett extra ram-minne! Iom att den har i5a så stödjer den bara 2 platser!! Så sätt inte i ett till!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Bra fråga, öppna och titta?

Men du behöver inte matcha fabrikat heller, vet inte vad som funkar bäst till MSI men köpt nåt känt märke, oftast kan du ju byta ifall det inte fungerar..

Kolla bara upp hastigheten på minnet och köp ett i samma hastighet.. onödigt att köpa snabbare än som sitter där redan.

Ge gärna lite intryck av den där datorn den verkar helt klart intressant med ett trevligt pris

Jag tycker att skärmen är riktigt skarp, fina färger och ljusstark om man drar upp styrkan på max.
Den klarar utan problem Sc2, Black ops och bc2 på medium - high inställningar - med vsync ligger jag stabilt på 60 i alla spelen.
Ljudet tycker jag är väldigt bra för att vara en laptop.

Har du någon specifik fråga så kan jag försöka svara på den

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U 32GB Ram,1TB
Rojter: Edgerouter 4, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

Sätt INTE i ett extra ram-minne! Iom att den har i5a så stödjer den bara 2 platser!! Så sätt inte i ett till!!!

se på fan, det hade jag missat. Tack!

*edit*
stavfel

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U 32GB Ram,1TB
Rojter: Edgerouter 4, WAN 1000/1000

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av qhrizz:

så på fan, det hade jag missat. Tack!

inte lätt.... var nära att göra samma misstag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

Sätt INTE i ett extra ram-minne! Iom att den har i5a så stödjer den bara 2 platser!! Så sätt inte i ett till!!!

Oj shit, det hade jag inte en aning om.. Vad beror detta på? I5 är ju ingen budgetproccessor som i3 direkt..

Skrivet av qhrizz:

Jag tycker att skärmen är riktigt skarp, fina färger och ljusstark om man drar upp styrkan på max.
Den klarar utan problem Sc2, Black ops och bc2 på medium - high inställningar - med vsync ligger jag stabilt på 60 i alla spelen.
Ljudet tycker jag är väldigt bra för att vara en laptop.

Har du någon specifik fråga så kan jag försöka svara på den

Hur upplever du datorns fläktljud?

Är den sval där man vilar händerna när man skriver?

Tycker ändå du borde kunna maxa alla de där spelen i 1366x768 men vad vet jag Mycket för pengarna ändå helt klart.

Testa gärna GTA4 om du har och gör en bench

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Oj shit, det hade jag inte en aning om.. Vad beror detta på? I5 är ju ingen budgetproccessor som i3 direkt..

Hur upplever du datorns fläktljud?

Är den sval där man vilar händerna när man skriver?

Tycker ändå du borde kunna maxa alla de där spelen i 1366x768 men vad vet jag Mycket för pengarna ändå helt klart.

Testa gärna GTA4 om du har och gör en bench

Det är en begränsning i processorn så den tar MAX 8Gb! i7 däremot tar 16Gb MAX så där e de inga problem!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Oj shit, det hade jag inte en aning om.. Vad beror detta på? I5 är ju ingen budgetproccessor som i3 direkt..

Hur upplever du datorns fläktljud?

Är den sval där man vilar händerna när man skriver?

Tycker ändå du borde kunna maxa alla de där spelen i 1366x768 men vad vet jag Mycket för pengarna ändå helt klart.

Testa gärna GTA4 om du har och gör en bench

enligt Nootebookcheck tar den Starcraft 2 ca 60FPS!.... Värt!

Permalänk
Skrivet av anon162937:

Det är en begränsning i processorn så den tar MAX 8Gb! i7 däremot tar 16Gb MAX så där e de inga problem!

O fan där ser man visste jag inte, men det kanske räcker med 8Gb ett tag eller.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cokeman66:

O fan där ser man visste jag inte, men det kanske räcker med 8Gb ett tag eller.

räcker gott! kör ju med 4 och det är ju bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Oj shit, det hade jag inte en aning om.. Vad beror detta på? I5 är ju ingen budgetproccessor som i3 direkt..

Hur upplever du datorns fläktljud?

Är den sval där man vilar händerna när man skriver?

Tycker ändå du borde kunna maxa alla de där spelen i 1366x768 men vad vet jag Mycket för pengarna ändå helt klart.

Testa gärna GTA4 om du har och gör en bench

i idle och vanlig surfning tycker jag knappt att fläkten hörs, men så fort du börjar pressa den lite börjar den ju arbeta, kanske inte så konstigt.
Drar man på turbofläkten är det lite reaplan över det hela.

Jag tycker den är sval där man håller händerna. men såklart , hela datorn blir ju varm om man pressar den i spel.

jag är en sån där fpsfreak minimum 60 helst 100 gärna över 100

Har tyvärr inte gta4

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U 32GB Ram,1TB
Rojter: Edgerouter 4, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

i idle och vanlig surfning tycker jag knappt att fläkten hörs, men så fort du börjar pressa den lite börjar den ju arbeta, kanske inte så konstigt.
Drar man på turbofläkten är det lite reaplan över det hela.

Jag tycker den är sval där man håller händerna. men såklart , hela datorn blir ju varm om man pressar den i spel.

jag är en sån där fpsfreak minimum 60 helst 100 gärna över 100

Har tyvärr inte gta4

Oki! låter ju bra det iaf!

Nån här med G53 som provkört Vantage med senaste drivrutinerna? Så jag får en rättvis jämföring mot I7an

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Oki! låter ju bra det iaf!

Nån här med G53 som provkört Vantage med senaste drivrutinerna? Så jag får en rättvis jämföring mot I7an

Du? Haha hade inte du en?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Oki! låter ju bra det iaf!

Nån här med G53 som provkört Vantage med senaste drivrutinerna? Så jag får en rättvis jämföring mot I7an

Sitter en i5a i min

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U 32GB Ram,1TB
Rojter: Edgerouter 4, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Oki! låter ju bra det iaf!

Nån här med G53 som provkört Vantage med senaste drivrutinerna? Så jag får en rättvis jämföring mot I7an

Jag körde ju med senaste för några veckor sedan. Vet inte om det var de senaste, men jag kan köra en ikväll om du vill.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

Du? Haha hade inte du en?

Ja men det har släppts en ny driver sen dess.. v266.58 När jag körde var senaste v266.35 Beta

Eftersom jag kör den drivern på G73an så får man en riktig jämförlse

Skrivet av Muyfa666:

Jag körde ju med senaste för några veckor sedan. Vet inte om det var de senaste, men jag kan köra en ikväll om du vill.

Jo gärna det, med senaste drivern 266.58 då

En fråga till, vad jag minns på G53an så var det inte mycket ljusinsläpp på skärmen.. hur upplever du den? svamlar jag?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Har haft datorn hos min kusin idag för att jämföra lite

Han har G53JW och ajg har G73JW

Suck!.. Hans dator har inget ljusinsläpp jämfört med min skärm.. riktigt bra.. Jaja bara att skicka tillbaka..

G53JW är the way to go tydligen, man slipper keyboardbuggen som finns på G73serien och bättre skärm!

Jaja man kan inte välja rätt alla gånger thank god för ångerrätt...

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Har haft datorn hos min kusin idag för att jämföra lite

Han har G53JW och ajg har G73JW

Suck!.. Hans dator har inget ljusinsläpp jämfört med min skärm.. riktigt bra.. Jaja bara att skicka tillbaka..

G53JW är the way to go tydligen, man slipper keyboardbuggen som finns på G73serien och bättre skärm!

Jaja man kan inte välja rätt alla gånger thank god för ångerrätt...

G53JW är ju en grym dator, så det är inget att ångra iaf. Särskilt inte nu när du verkligen testat G73. Du tar väl den med 480M den här gången?

Och jag upplever inget ljusinsläpp alls faktiskt.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem

Jag har en G53JW med 480m som jag kör med OC på GPUN.
När jag kör 3D vantage får jag runt 9500 points, men cpun får över 24 000 och har testat flera ggr.

Varför blir de så?
Så bra processor kan jag inte ha....:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

G53JW är ju en grym dator, så det är inget att ångra iaf. Särskilt inte nu när du verkligen testat G73. Du tar väl den med 480M den här gången?

Och jag upplever inget ljusinsläpp alls faktiskt.

Ja det blir en 480m helt klart.. Funderade ju på att köpa en MSI också men bättre att köpa nåt där jag vet vad jag får så jag slipper skicka tillbaka nån fler dator

G53an kickar g73ans röv helt enkelt

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HDI-Fap:

Jag har en G53JW med 480m som jag kör med OC på GPUN.
När jag kör 3D vantage får jag runt 9500 points, men cpun får över 24 000 och har testat flera ggr.

Varför blir de så?
Så bra processor kan jag inte ha....:)

Du måste gå in på nvidiainställningar och ställa in så physx hanteras av CPU .. för närvarande hanteras den av GPU det är därför du får så hög score..

Intel I7 740QM får runt 12000p i cpu. tror i5an ligger runt 8000 eller nåt

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Nu har jag tryckt runt lite men kommer inte på hur jag ställer in så physx hanteras av CPU.
letat vi google samt tryckt och kollat inställningar på datorn.

Kan någon förklara enkelt guida?

Sökte på sweclocker så hittade jag hur.... de var ju enkelt.....

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Ja det blir en 480m helt klart.. Funderade ju på att köpa en MSI också men bättre att köpa nåt där jag vet vad jag får så jag slipper skicka tillbaka nån fler dator

G53an kickar g73ans röv helt enkelt

Har du känt på o tittat på en MSI live ?, det är jävla skillnad på bilder och i verligheten då, men inget ont om Asus men var mest nyfiken om du sett den i verkligheten. Måste bara påpeka att det är ett sjuhä**vettes ljud i MSI:n tack vare subwoofern.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).