Att spendera 7000-8000kr på en bärbar. bästa köp = ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2008

Att spendera 7000-8000kr på en bärbar. bästa köp = ?

Vad är den bästa datorn jag kan få för pengarna? jag ser film, jag surfar nätet och testar ett par av dem nya spelen som är ute då och då.

Jag är tyvärr inte så uppdaterad som jag önskar jag vore på all hårdvara som finns där ute, därför vänder jag mig till sweclockers vänliga användare som förhoppningsvis hjälper mig med detta

Design är väl inte av prio ett när det kommer till köpet, bättre hårdvara går före! mjukvara spelar ingen roll alls. Det ska gärna vara kvalité och inte något jätteplastigt heller!

Jag funderar på en bärbar som har 1080p upplösning men det känns inte som ett måste så det är fritt fram med upplösning på datorerna ni förelsår.

Tackar i förhand för dem förslag som trillar in! motivera gärna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2010

Hp har ju flera datorer med i7 och 5650 i den prisklassen! Om du vill spela mer så behöver du lägga 2 tusen till!

Asus F550J - i7 4710HQ - 8GB RAM - GTX 850M - 240GB SSD.
"The truth makes sense to the enlightened ones. The ignorant ones wont believe any of it and will stay asleep."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Apr 2007

IAmSimon: Är det DV6 du pratar om så ska jag bara tillägga att knapparna som sitter längst till vänster kan komma att ställa till problem om man inte tittar på tangentbordet innan man skriver... Sök på bilder! En knapprad med skriv ut/meddelande/kalkylator etc...

Acer Aspire 7741G kostar 7,995 och är helt okej!
Läs mer här:
http://www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/9...