Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2004

Asus 1215N. Artifact i wow.

Precis köpt en 1215N. Testade att köra lite wow på den idag och fick lite grafikfel (smala streck över skärmen).

Har haft liknande fel på min stationära förut och då var det fel på grafikkortet.

Kan det vara så att jag bara behöver uppdatera grafikdrivrutiner?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Patabata:

Precis köpt en 1215N. Testade att köra lite wow på den idag och fick lite grafikfel (smala streck över skärmen).

Har haft liknande fel på min stationära förut och då var det fel på grafikkortet.

Kan det vara så att jag bara behöver uppdatera grafikdrivrutiner?

Troligen... Ladda ner nya och testa igen!

Asus F550J - i7 4710HQ - 8GB RAM - GTX 850M - 240GB SSD.
"The truth makes sense to the enlightened ones. The ignorant ones wont believe any of it and will stay asleep."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2004

Gick in på nvidia och fick detta svar:

Product Current
Installed Driver Latest Driver
Update

NVIDIA ION 257.43
Your PC currently has the latest driver installed for your GPU. No driver update is necessary at this time.

Intel(R) Graphics Media Accelerator 3150 257.43
Your PC currently has the latest driver installed for your GPU. No driver update is necessary at this time.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Patabata:

Gick in på nvidia och fick detta svar:

Product Current
Installed Driver Latest Driver
Update

NVIDIA ION 257.43

Intel(R) Graphics Media Accelerator 3150 257.43

Så du har en ION som grafikkort? Kan vara så att den inte klarar wow då...

Asus F550J - i7 4710HQ - 8GB RAM - GTX 850M - 240GB SSD.
"The truth makes sense to the enlightened ones. The ignorant ones wont believe any of it and will stay asleep."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2004

tycker väl ändå att det borde fungera utan att få massa streck i bilden. Någon annan som har en 1215n som testat wow?