HX520 nog för Sandy Bridge rigg?

Permalänk
Medlem

HX520 nog för Sandy Bridge rigg?

Kort fråga med förhoppningsvis enkelt svar:

Jag har ett HX520 från mitt gamla 775-system, vilket var ett bra agg på den tiden man köpte det nytt.
anses väl fortfarande som en bra nätdel (med tanke på att betäckningen HX fortfarande används i deras agg i 1000-kronorsklassen och uppåt)

Jag sitter hur som helst o planerar fram en 1155-rigg som så många andra. Och undrar därför om mitt gamla agg möjligtvis skulle orka dra 2600K GTX570 samt SSD, vanliga Sata-disk och vengeance-minnen?

Jag hade inte tänkt detta från början utan var helt inne på att köpa HX750 eller 850 pga framtida förhoppningar om SLI, men tänke mer som en start tills man fått lite mer cash? om jag ska spara in dom 1400 ett nytt kostar o köra 520 sålänge? eller om belastningen kommer bli för hög, nån som vet?

Permalänk
Medlem

HX520 är vad jag kommer ihåg finare an deras nuvarande HX serie, din rigg kommer flyta fint med 520w!

Permalänk
Medlem

Ditt nya SB bygge kommer nog inte dra nå mer ström än ditt nuvarande socket 775 bygge.. Jag tänker inte kasta mitt HX520 när jag bygger nytt.. om jag går uppgraderingsvägen. Funderar på lämna över mitt 775-bygge till grabben.