Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollebrunn
Registrerad
Okt 2008

Stalker 2

Försökte hitta någon tråd om spelet som jag längtar så sjuuuuukt mycket efter.
Verkar ju inte finns speciellt mycket info om spelet än, inte på svenska iaf.
Det lilla jag lyckats hitta är typ att spelet kommer använda sig av en helt ny motor med stöd för dx11.. Får väl se om man kanske blir tvungen att införskaffa sig ett nytt grafikkort..

Är det några fler än jag som fortfarande lirar stalker: call of pripyat?

Några fler än jag som är peppade?

Dator Specs: AMD Phenom II x4 955 Black Edition | Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Corsair Value S. PC5300 DDR2 2GB x2 | GeForce 230 Gt | Fractal Integra 400W | Seagate Barracuda 250GB | Iomega 1TB | 2x 80mm fläkt | 1x 120mm fläkt | 1x 92mm fläkt |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollebrunn
Registrerad
Okt 2008

postar även den info jag har hittat hittils..

Multiplattformsspel som till fullo drar nytta av respektive plattforms möjligheter hör till ovanligheterna, vilket inte minst pc-spelare brukar drabbas av i fråga om grafik och kontroller. Så icke Stalker 2, i alla fall inte om vi ska tro utvecklarna. De menar att spelet inte kompromissar med konsolernas begränsningar, utan till fullo utnyttjar pc:ns möjligheter.

- Eftersom vi primärt utvecklar på pc blir det inga kompromisser i pc-versionen, säger utvecklarna i en frågestund. Den huvudsakliga skillnaden mellan pc- och konsolversionerna blir hur vacker grafiken blir (vilket betyder att pc:n erbjuder fler visuella effekter).

Vidare bedyrar man att inte heller användargränssnittet kommer lida av anpassningar till Xbox 360- och PS3-versionerna av spelet.
Stalker 2 blir det första spelet i serien som släpps till fler plattformar än Windows. Det bygger på en helt ny och egenutvecklad spelmotor med stöd för DirectX 11. Releasedaumet är ännu inte satt, men det lutar åt premiär under nästa år.

Dator Specs: AMD Phenom II x4 955 Black Edition | Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Corsair Value S. PC5300 DDR2 2GB x2 | GeForce 230 Gt | Fractal Integra 400W | Seagate Barracuda 250GB | Iomega 1TB | 2x 80mm fläkt | 1x 120mm fläkt | 1x 92mm fläkt |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

ME tanke hur buggat och halvfärdigt dom tidigare var är jag väldigt skeptisk till tvåan men kanske har dom har lärt sig genom åren.

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollebrunn
Registrerad
Okt 2008

mjae, shadow of chernobyl och clear sky va fruktansvärda, fast call of pripyat är ju riktigt spelbart i jämförelse. Så tror allt att dom lärt sig.