Permalänk
Medlem
Skrivet av eppebansen:

Fint bygge men du bör montera dit fler fläcktar för att för du har något dålig med kylning anas för dit system. Jag tycker att gränsen för cpu temp är 55-60C och Grafikkortets gräns tycker jag är 80C men de temps du har beror antagligen för att du har så lågt antal fläcktar så att varm luft stannar i chassit för att dina fläcktar inte hinner med.

Det stavas fläkt, jag lovar.

Permalänk
Medlem

Nu har jag fixat kabeldragningen bättre, bilder kommer innom en stund.
ska bara pilla lite med dom.

EDIT: Bilder uppe nu, ligger sist.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Ser fint ut, dock blir man ju avensjuk som bara attan :/

Jaja, 4p får du

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Lofman:

Det är ju trots allt spel som spelar roll
Men tankar ner furmark och testar.

Rätta mig om jag har fel, men nu belastas ju inte processorn, borde jag inte belasta båda samtidigt?
340w änsålänge.

OCCT kan testa nätagget

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk

Snyggt!!!

Permalänk

Med bättre kabeldragning hade det sett renare och bättre ut! Göm mer bakom plåten!

Visa signatur

Intel i5 3570k @ 4,5 GHz + Noctua NH-D14 | 8 GB Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCII 2 GB | Samsung 840 EVO| OCZ Vertex 2 | ASUS P8Z77-V | Fractal Design Define R3 | Plexgear PS-600 80 Plus

Dator och data är INTE samma sak.

Permalänk
Skrivet av xyllian:

Det stavas fläkt, jag lovar.

oj lol

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem

toarulle?

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton:

toarulle?

Är kvalsteralergiker, har en tendens att börja droppa ur näsan när man pillar i en dammig dator då

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Nu väntar vi på en prestanda test med.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Vad vill du att jag ska köra?

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk

3D mark 11? 3D mark vantage, heaven bench?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Värdelös kabeldragning! Går att få sjukt mycket finare i detta chassi..

Visa signatur

~ Asus P8P67 Deluxe B3 - Intel i5 2500k 4,4Ghz - Gainward GeForce GTX 460 SLI - Corsair XMS3 4x4gb 1600Mhz - Corsair 1000w HX - Intel SSD 510 120gb - Rasurbo BC-10 Härligt moddat ;) ~
~ Sony Vaio VPCEB1M1E - Inte Core i3 2,13Ghz - ATI Mobility Radeon HD5650 1024mb - 2x2gb 1066Mhz - 500gb 5400rpm ~

Permalänk
Medlem

Orkar faktiskt inte mer just nu, luftflödet är redan optimalt och jag har inget fönster på lådan så spelar ingen roll om det blir bättre

Upptäckte igår att man kan använda DVI-HDMI adapter och få ljud till tv'n, när jag sökt på nätet har jag bara hittat resultat som säger att det inte går om man inte använder mini-HDMI kontakten, men det går!

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Orkar faktiskt inte mer just nu, luftflödet är redan optimalt och jag har inget fönster på lådan så spelar ingen roll om det blir bättre

Upptäckte igår att man kan använda DVI-HDMI adapter och få ljud till tv'n, när jag sökt på nätet har jag bara hittat resultat som säger att det inte går om man inte använder mini-HDMI kontakten, men det går!

Yepp, det är fullt möjligt På mitt grafikkort måste jag ha en speciell kabel ifrån grafikkortet till moderkortet för att det ska fungera. Är det "inbyggt" för dig?

Dock måste kabeln vara DVI-D>HDMI om jag minns rätt.

Blir riktigt avundsjuk på uppgraderingen, blir sugen på en jag med

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Yepp, det är fullt möjligt På mitt grafikkort måste jag ha en speciell kabel ifrån grafikkortet till moderkortet för att det ska fungera. Är det "inbyggt" för dig?

Dock måste kabeln vara DVI-D>HDMI om jag minns rätt.

Blir riktigt avundsjuk på uppgraderingen, blir sugen på en jag med

Japp på de nyare grafikkorten är det inbygt, behövde en sladd till mitt 9800gtx+ så jag karvade ut en egen ur en floppydrive strömkontakt.

och ja, det måste vara digital DVI så det är några extra pinnar som måste vara med.
Köpte min sladd på kabelgiganten.se för något år sedan för typ 2-300kr 7m lång är den ;D

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Är inte 450w i klenaste laget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frasse92:

Är inte 450w i klenaste laget?

Ledsen för sent svar!

Njae, inte enligt min erfarenhet i alla fall.

Har haft datorn i ett antal månader nu, hittils har jag inte haft en enda krash eller fel med datorn.
och då är nätaggregatet redan 2 år gammalt nästan när jag petade i det i den nya datorn.

Kan väl bara säga, Tummen upp till corsairs nätaggregat!

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Ledsen för sent svar!

Njae, inte enligt min erfarenhet i alla fall.

Har haft datorn i ett antal månader nu, hittils har jag inte haft en enda krash eller fel med datorn.
och då är nätaggregatet redan 2 år gammalt nästan när jag petade i det i den nya datorn. Kan väl bara säga, Tummen upp till corsairs

Det är dumt jag skulle snaras möjligt köra nytt nätagg du vet väll att det kan bränna sönader ALLA dina komponenter i datorn. Skulle inte riskera detta. Det spelar ingen roll ifall det är corsair som förövrigt gör bra nätagg det är fortfarande hur mycket watt det kan ge som är det som spelar roll. Ingen garanti förutom evgas tävker sånna saker byt och ja det kanske funkar nu men jag skulle inte köra något program som är till för att maxa prestanda eller överclocka köp ett nytt typ detta http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=639520 klarar sli/cf lika bra ett kunna röra sig lite med komponenter utan att behöva oroasig har tänkt på lite samma saker när det gäller uppgradering faktist grymt bra paket

Permalänk
Medlem
Skrivet av neom96:

Det är dumt jag skulle snaras möjligt köra nytt nätagg du vet väll att det kan bränna sönader ALLA dina komponenter i datorn. Skulle inte riskera detta. Det spelar ingen roll ifall det är corsair som förövrigt gör bra nätagg det är fortfarande hur mycket watt det kan ge som är det som spelar roll. Ingen garanti förutom evgas tävker sånna saker byt och ja det kanske funkar nu men jag skulle inte köra något program som är till för att maxa prestanda eller överclocka köp ett nytt typ detta http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=639520 klarar sli/cf lika bra ett kunna röra sig lite med komponenter utan att behöva oroasig har tänkt på lite samma saker när det gäller uppgradering faktist grymt bra paket

Vad jag har hört så kommer bara datorn stänga av sig om strömmen inte räcker till.
Dessutom har jag använt program för att belasta både processor och grafikkort till 100% samtidigt i över en timme utan det minsta problem, vid detta tillfället har jag för mig att datorn drog 350-400w ur väggen, vilket enligt vad någon annan sa i tråden är ännu lägre på nätaggregatet.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2