Permalänk

HJälp? Ja, tack!

Hej!
Har under en längre period tänkt att köpa en ny bärbar dator! Min stationära har några år på nacken och man märker att det snart är dags för att slänga in handduken! Nyligen kikade jag på prisjakt för att hitta min framtida maskin och hittade den här:
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...
Tycker den verkar prisvärd för mina behov i nuläget. Har också hört att mediamarkt ska vara ruggigt billiga men jag har några mil till närmsta butik :-/ så undrar nu om någon har köpt dator hos MM nyligen eller om någon har koll på deras priser? Kan det vara värt att ta en tur till MM?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Vad ska du använda datorn till? Och vad är din budget? Kan tipsa om http://www.elgreen.se/. Där finns Asus datorer för en billigare peng. Dessa är dock rekonditionerade och det betyder att något har varit fel på dem, men det har åtgärdats. Ibland kan det bara vara att kartongen är skadad.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

Jag undviker HP när det gäller bärbara. Mina två senaste har fallerat på flera vitala punkter.

Jag gillar ASUS bärbara bättre.
Tyvärr kan jag inte ge dig något bättre tips, jag är inte så insatt i bärbara längre.

Men titta på graferna så förstår du vad jag menar med HP. OBS så är dessa från 09.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Asus Maximus IV Extreme | Intel Core i7 2600K 3,4GHz @ 4,6GHz | Corsair H100 | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Corsair 4x4GB 1600MHz XMS3 | MIS GeForce GTX 680 | Samsung SSD 840 512GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ | Seagate 2TB SATA-II 5900 RPM | LG 22" TFT & BenQ TFT 24" XL2410T 120Hz | Win 7 x64 |

Permalänk

@InCyBoy - jag ska som sagt ersätta min stationära dator (det gör nästan vilken bärbar jag än köper). Surfa, titta på film/musik, bildredigering, spela spel (kanske inte dom mest krävande). Vet ej om jag vågar köpa rekonditionerade, men tack ändå för tipset!

@kojohan - ok! Den enda erfarenheten jag har av hp:s är bara är att min kompis köpte en för 1-2 år sedan och han är supernöjd. Men visst, statistik ljuger aldrig!