scammail från blizzard?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

scammail från blizzard?

Jag har ett 10tal gånger sen i höstas fått mail från flera olika "blizzard" och "battlenet" adresser bland annat do not reply @blizzard .com (utan mellanrum såklart). Jag har aldrig tryckt på ngt mail o efter att ja i höstas ngngång inte kom in på mitt sc2 acc med mitt vanliga password bytte jag pw. Efter de har ja inte fått några mail om battle.net alls förens nu.
I mailet ja fick idag stod det:

Citat:

Hello,

Blizzard Entertainment recently received a request to change the e-mail address used to log in to the Battle.net account with the username "minmail"@hotmail.com. The e-mail address k***@hotmail.com has been specified as the new username for this Battle.net account. An email has been sent to this new address containing a verification link to complete the change.

Once the new address has been verified, the e-mail address "minmail"@hotmail.com can no longer be used to log in to this Battle.net account or any World of Warcraft accounts merged with this Battle.net account.

If you did not initiate this request, please click here to contact the Blizzard Billing & Account Services team immediately.

Sincerely,
The Battle.net Account Team
Online Privacy Policy

Nu till min fråga. Är de ngn som annan som har fått liknande mail? Vad borde jag göra, byta mail och pw till mitt battle.net acc?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sölvesborg
Registrerad
Apr 2008

jag har fått flera stycken och varit tvungen att ändra mitt password

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
:D
Registrerad
Aug 2006
Skrivet av jointss:

Jag har ett 10tal gånger sen i höstas fått mail från flera olika "blizzard" och "battlenet" adresser bland annat do not reply @blizzard .com (utan mellanrum såklart). Jag har aldrig tryckt på ngt mail o efter att ja i höstas ngngång inte kom in på mitt sc2 acc med mitt vanliga password bytte jag pw. Efter de har ja inte fått några mail om battle.net alls förens nu.
I mailet ja fick idag stod det:

Nu till min fråga. Är de ngn som annan som har fått liknande mail? Vad borde jag göra, byta mail och pw till mitt battle.net acc?

Någon verkar ha kommit över en massa kontoinformation ifrån Blizzard på nåt vis. Jag får också en massa precis likadana mail, jag skaffade en authenticator.

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Våxtorp
Registrerad
Feb 2006

Får sånna nästan dagligen. Har battlenet accout och sånn där login dosa. Så åker i soptunnan direkt.
Vill blizzard mig något får dom skriva in-game.

Intel 4790k, gigabyte gaming 7,16gb ddr3 2400mhz,Sapphire rx470 oc 8gb.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2010

Jag har fått 4 exakt identiska e-mail (utom att det är min mail istället för din) sen den 31-12-2010 så mailet är det bara att ignorera, du kan ju byta lösenord för att vara på den säkra sidan men det ska nog inte vara några problem.

Vill du vara på den säkra sidan, investera i en Authenticator.

Intel i7 6700K @ 4,8Ghz | Asus Maximus VIII Hero | Vengence LED 3400MHz | EVGA 980 TI | Samsung 960 Evo | Corsair AX 760W | Corsair Carbide Air 540

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Sep 2003

Jag får mail nån gång i veckan att jag försöker sälja mitt account, att jag ska gå till en sida & verifiera osv, kollar man nogare på adressen så är det inte den vanliga under huven, men ser ut att vara. Jag förstod det från början och flera månader senare börjar dom hamna i skräppostfilter för nätfiske. Jag har inte köpt nått spel & reggat på battle.net heller, har endast kört med sc2 guest pass en gång i tiden, varför sälja?

1: Intel i7-3930K | 32GB Corsair Dominator GT | Asus Rampage IV Extreme x79 | 2 x 1080 GameRock Premium 8GB | 2 x Samsung Pro 840 512GB | Corsair AX1200i | BenQ XL2411 24" / W1070 135" | Bose QC25 | Windows 10 Pro x64 | HTC Vive |
2: Intel Core i7-4700HQ | 32GB RAM | Intel HM87 Express | GTX 780M | 17" | Windows 10 x64 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bålsta
Registrerad
Jan 2004

Får sånt dagligen, bara kopiera adressen och sök på google så lär du snart märka att du inte är ensam. Va du än gör så klicka inte på länken

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kumla
Registrerad
Jul 2010

Har också fått ett antal mail där det står exakt likadant...
Det enda jag gjorde var att byta lösenord och sen bytte jag email för att det verkade som mitt konto hade blivit hackat....

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

Som ni har sakt så har ja fick ja säkert 2-3 i veckan i höstas men har inte fått sen ja bytte password någon gång i november där för blev ja lite orolig. Får se om de e värt o köpa en dosa.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södermanland
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av jointss:

Som ni har sakt så har ja fick ja säkert 2-3 i veckan i höstas men har inte fått sen ja bytte password någon gång i november där för blev ja lite orolig. Får se om de e värt o köpa en dosa.

Du kan använda Iphone/Android telefoner också om du har bara att skaffa appen Authenticator helt gratis

League of Legends logic: Report my noobteam, you win because we got noobteam and not beacuse you are better.
CoD logics: We play Cod with cheats beacuse we still lose when cheating in BF3
Games overall logic: Anyone who has lower skills than yourself is a noob and everyone with better skills than yourself is a nolifer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2009

Får ungefär 30st i veckan på den mail jag inte använder som battle.net mail längre -.-

Citera för svar!
Stationär: ASUS X99-A/USB 3.1 | HyperX 32GB (4x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Intel Core i7 5820K 3.3 GHz | EVGA GTX 970 SC ACX 2.0
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jun 2009

Jag får sådana dagligen. Det roliga är dock att jag inte har något battle.net konto på denna mailen Dock så är det den mailen registrerad på alla forum etc

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring