Permalänk
Medlem

Motorola mediastation till bilen

Hejhej, tänkte börja med ett nytt projekt till bilen.
De jag tänkte använda är den ickesläppta Motorola Atrix 4G tillsammans med stationen:
http://www.motorola.com/Consumers/US-EN/Consumer-Product-and-...
http://www.motorola.com/consumers/US-EN/Atrix-HD-Multimedia-D...

Så vad jag hade tänkt är att stoppa docknings stationen en bit ner öppen.
Koppla den med HDMI och USB till en touchscreen ~10"'s skärm (förslag på storlek och var den kan köpas).
Skärmen döljs av en motor som vinklar fram den från under panelen, kan möjligtvis skötas av
arduino (opensource platform).

Kom gärna med tips och tricks! All hjälp som kan förenkla detta är väldigt uppskattat,
förbereder allting och förväntar mig ha det färdigt till mitten av sommaren.

Självklart kommer en bygglogg dock så släpps Atrix först i mars men att ha allt annat klart innan dess skulle vara bäst.

Ska även titta till hur jag kan laga om inredningen/panelen eftersom jag är mest teknisk och inte
vet allt för mycket inom den delen, men självklart ska jag kämpa till jag hittar ett sätt

MvH,
Humper

Permalänk
Medlem

kan tyvärr inte bidra med något annat än mitt intresse, hoppas detta blir av skulle vara mkt intressant att se.
Lycka till!

Permalänk
Medlem

Tack tack, bara jag hittar någon som kan hjälpa mig med hur
jag ska fixa om inredningen i bilen sen ska nog resten gå att lösa utan problem.

Kan kanske dröja innan jag startar eftersom jag inte har speciellt mycket pengar
för tillfället men de ska vara helt utan problem sedan lite längre in.

Får se lite hur man får inrepanelen som bäst. Vilket material och hur jag kan forma det.

Permalänk
Skrivet av Humper:

Tack tack, bara jag hittar någon som kan hjälpa mig med hur
jag ska fixa om inredningen i bilen sen ska nog resten gå att lösa utan problem.

Kan kanske dröja innan jag startar eftersom jag inte har speciellt mycket pengar
för tillfället men de ska vara helt utan problem sedan lite längre in.

Får se lite hur man får inrepanelen som bäst. Vilket material och hur jag kan forma det.

Om du vill ha hjälp om hur man bygger om inredningen så bör du nog gå in på ett bilforum.

www.Garaget.org - Stor sajt. Många bönder som har hittepålösningar men även en hel del folk som verkligen vet vad dom gör

www.Bilstereotavlingar.se - Är precis vad namnet säger, ett forum för bilstereo tävlingar. Sverige "eliten" inom bilstereo hänger här inne.

www.bilstereoforum.se - Precis som föregående länk ett forum med väldigt kunnigt folk inom bilstereo. Personerna på dessa 2 forumen bygger om en hel del av inredningen i sina bilar och vet vad dom sysslar med

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk

Detta ser intressant ut.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar