XBOX konton, ett eller flera

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010

XBOX konton, ett eller flera

Hej hej!
Skaffade en xbox för några dagar sedan och har lite funderingar hur jag och sambon ska göra med konton.
Eftersom vi vill ha sparade achievements och så tillsammans skapade jag ett konto till oss båda. Men då kan man bara ha en avatar eller? Jag vill ju ha möjlighet att definiera en avatar till mig och en till min flickvän.
Men hur blir det om vi har varsitt konto? Hur kommer våra achievements sparas då och vem ska vi logga in på när vi spelar tillsammans?
Hur är det tänkt att man gör i en familj?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av teodor_l:

Hej hej!
Skaffade en xbox för några dagar sedan och har lite funderingar hur jag och sambon ska göra med konton.
Eftersom vi vill ha sparade achievements och så tillsammans skapade jag ett konto till oss båda. Men då kan man bara ha en avatar eller? Jag vill ju ha möjlighet att definiera en avatar till mig och en till min flickvän.
Men hur blir det om vi har varsitt konto? Hur kommer våra achievements sparas då och vem ska vi logga in på när vi spelar tillsammans?
Hur är det tänkt att man gör i en familj?

Ni får ju prova Xbox Live Guld i en månad gratis, och alla achivements sparas utan sparfilerna(om ni är kopplad till XBL). Dock om ni nu vill köra på samma sparning så går det bara på den profilen som ni körde på som den fungerar.

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige ;)
Registrerad
Nov 2008

För att få olika avatarer behövs olika konton,
Era achivements sparas separat, och så vitt jag vet går det inte att koppla ihop dom på ngt sätt.

Och det är tänkt att man alltid är en egen individ med egna framgångar, precis som i verkligheten, och även i en familj...

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010

Hmm... det är ju ganska logiskt, men lite synd
Får nog bli tre olika konton då... Ett för mig, ett för sambon och ett gemensamt =/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av teodor_l:

Hmm... det är ju ganska logiskt, men lite synd
Får nog bli tre olika konton då... Ett för mig, ett för sambon och ett gemensamt =/

Spela "dina" spel på din profil. Sambon spelar sina spel på sin profil. De spel som ni nog vill spela ihop kör ni på en "familjeprofil".

i7 4790K, 12GB 1600Mhz, Intel 520 SSD, ASUS Z97-A, GTX770 NZXT Kraken G12, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S, Maelstrom 240T

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av boris_vodka:

Spela "dina" spel på din profil. Sambon spelar sina spel på sin profil. De spel som ni nog vill spela ihop kör ni på en "familjeprofil".

Precis.... det får nog bli så.
Jobbigt bara om man köper Gold =/
Men men... Farbror pyttemjuk vill ju ha sin del av kakan

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2006

Vad är problemet?
Skaffa varsin profil. Sen när ni kör tillsammans är du inloggad på din profil och hon på hennes (ja, ni kan köra två profiler samtidigt om ni har två kontroller inkopplade)

xbox live

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Apr 2010

Tänk bara på att om du köper Live till en profil kan du ej använda det på en annan.