HoN, DotA eller LoL?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xelente:

Allt är en smaksak beroende på vad man vill få ut ifrån spelet, så tror ingen här kan säga vad som är bättre eller sämre, bara personliga åsikter och upplevelser.

Ett starkt tecken på att ett spel är bra och balanserat och accepterat av spelarna är när det börjar komma in pengar i turneringar som LoL gjort i WCG.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

LoL helt klart då dem inte bara fört vidare konceptet utan även vidareutvecklat det i mitt tycke.
Varför vill man köra bara för att "äga"? Man vill väl ha så jämnt och balanserad match som möjligt? Då får man just visa sina "skills" i gankarna.
Älskar när det blir utdragna matcher på över 1 timme. Man ska vara svettig när man är klar.

Och buskarna är faktiskt ett bra tillskott. Kan rädda en i vissa situationer med.

Har testat HoN men där saknades känslan enligt mig, trots att det finns deny till fördel där.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Tycker det är fjöntigt att alla HoN spelare klagar på LoL för att man inte kan denya men det kan man mycket väl göra om man är någorlunda bra på spelet. Spela och lär er spelet istället för att sitta och skriva sånt som ni inte ens vet något om på forum. Så tråkigt med alla HoN fanboys som inte ger LoL en chans.

Och om att LoL endast är för noobs stämmer inte riktigt det heller för det har ju gått ikapp HoN så det susar om det i E-sports världen med tävlingar och tuneringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

trots att det finns deny till fördel där.

Deny gör att man måste fokusera mer på creepandet än själva harass och segar upp spelandet. Det för över ditt fokus från spela med din hero till att fokusera mer på PVE aspekten och rotationer.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pimpim666:

Deny gör att man måste fokusera mer på creepandet än själva harass och segar upp spelandet. Det för över ditt fokus från spela med din hero till att fokusera mer på PVE aspekten och rotationer.

Det lägger till ännu ett element att hålla koll på.

LoL har inget mot DotA eller HoN

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Jag lirare en massa Dota innan men har nu gått över till HoN. Vad jag märkt är - som de flesta påpekat - att HoN har många unga spelare. De flesta använder team chatten till att flama, och all statistik förstör lite av nöjet med. Jag känner många som bara bryr sig om stats, och skiter i vad som är bäst för laget.

Public i HoN är hemskt, om man ska lira något ska det vara MMR med någorlunda vettiga polare

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Det lägger till ännu ett element att hålla koll på.

LoL har inget mot DotA eller HoN

Dom skulle kunna lägga in så dina keybinds byter plats var 30e sekund. Då skulle du ha något till att hålla koll på som inte medför spelet något viktigt.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Ett starkt tecken på att ett spel är bra och balanserat och accepterat av spelarna är när det börjar komma in pengar i turneringar som LoL gjort i WCG.

Den enda anledningen till att detta är fallet är pga det är ett sjukt stort spel i USA och Asien, det betyder verkligen inte att det är ett bra spel och heller inte att det är balanserat, det finns verkligen inte många eSport fantaster som kommer tycka att det är roligt att följa LoL turneringen på WCG, hade det däremot varit HoN som är lite mer tilltalande för ögat, mer skill-based, eller DotA som tyvärr inte är så tilltalande men THEROOTS så att säga, så hade nog fler kollat som inte är insatta i spelet i frågan.

LoL är STORT, det är ingen tvekan, är det ett bra spel för det? Är det balanserat? Smaksak. Sen att företaget som köpte upp LoL har betalat WCG för att få vara med är det väl ingen frågan om.

Permalänk

alltid LoL, man har mycket man kan anpassa till sin egen spelstil

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pimpim666:

Dom skulle kunna lägga in så dina keybinds byter plats var 30e sekund. Då skulle du ha något till att hålla koll på som inte medför spelet något viktigt.

Förlåt, visste inte att du skulle ta åt dig personligen.

Alla tre spelen lider av pissig skitcommunity som inte tillför något bra. En gemensam sak iallfall.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

tycker att det är skumt att fler klagar på LoL när det är ett spel med större spelar bas än HoN så ni som säger att HoN är större kan ju skita ner sig

Tips: Smaken är som baken delad

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem

lol är fantastiskt bra spel, grafiken tyckte jag var rätt ful i början men man vänjer sig, nu gillar jag den.

spelkänslan gillar jag riktigt mycket

spelet blir något roligare om du slänger in lite pengar, då du kan köpa heroes, skins, runes eller liknande, men det ger inga nämnvärda fördelar, vilket jag gillar skarpt.

allmänt grymt bara, absolut värt ett försök för de som inte provat.

Har aldrig själv lirat dota innan, det var framförallt därför jag körde på LOL istället för HON då LOL var noobvänligare i början. Måste dock påpeka att jag tror att man kan bli minst lika skillad i lol som i hon, att det är noobvänligare betyder inte att alla kan bli riktigt bra.

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Medlem

As mentioned, the game costs users absolutely nothing to play. Through a combination of this, and the title's underlying (and addictive) gameplay mechanics, Riot Games says that more than one million active players spent more than 500 million minutes each month amongst League of Legends' many maps källa http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2379503,00.asp

igår när jag var inne i hoN var det 40 tusen inne...

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk

F2P Vs P2P.

Dock är 10 Usd för Hon inte allt för mycket pengar.

Skrivet av HaBBarN:

tycker att det är skumt att fler klagar på LoL när det är ett spel med större spelar bas än HoN så ni som säger att HoN är större kan ju skita ner sig

Tips: Smaken är som baken delad

När det dock gäller Hon är det Obalanserade Heroes samt dom förbannade fuskarna och ett community som suger värre än något annat.

Permalänk

HoN utan tvekan.

DotA har för dålig grafik. Det funkade för några år sen, men nu är det bara irriterande. HoN är ju ändå en bättre 'kopia' av DotA. Med liknande heroes (nu snackar jag om abilities), liknande gameplay osv.. men med bättre grafik och ett mer relevant krigssystem.

LoL är ju bara totalt meningslöst. Kanske är bra för att vara gratis, ja. Men det handlar ju inte om skills lika mycket som HoN, så man på LoL måste samla ihop poäng och köpa nya heroes.

Annars är bloodline champions riktigt roligt att spela. Inget spel man kan "play and go" dock. Då jag tycker att man ska sitta i skype/vent/ts med folket man spelar med, då man måste sikta sina spells utomordentligt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaBBarN:

As mentioned, the game costs users absolutely nothing to play. Through a combination of this, and the title's underlying (and addictive) gameplay mechanics, Riot Games says that more than one million active players spent more than 500 million minutes each month amongst League of Legends' many maps källa http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2379503,00.asp

igår när jag var inne i hoN var det 40 tusen inne...

Du vet väl att det inte betyder att det är 1 miljon online hela tiden.
Nog har räknat med alla extra accounts folk gör då det är gratis.
Många är också SEA/kines spelare, då de inte har råd med HoN, så väljer dem LoL.

HoN har sålt över 400 000 exemplar.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Att säga att inte LoL kräver några skills som argument tycker jag är lite väl löjligt. Likväl som att bara slänga ut sig att det ena är sämre utan argument.

Körde nyss en timmes match. Vi höll på att förlora men vände matchen totalt. De hade nästan tagit ner hela våran bas.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NoNamesWayne:

Att säga att inte LoL kräver några skills som argument tycker jag är lite väl löjligt. Likväl som att bara slänga ut sig att det ena är sämre utan argument.

Körde nyss en timmes match. Vi höll på att förlora men vände matchen totalt. De hade nästan tagit ner hela våran bas.

Ni körde väl den gamla LoL klassikern "backdooring". Tycker man förlorar varannat game på LoL för att folk backdoorar. Lite glädjedödande.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av xelente:

Vadå spelar bara för KD och Rating, det är ju folk som du isf som förstör communityn för det är exakt så folk tänker och exakt därför communityn är SÄMST i HoN, man spelar väl för att VINNA matcherna, inte för att få ha bättre KDR/Rating, det är sånt som kommer utav att man spelar bra, hade varit ett så jävla episkt spel om communityn hade varit som SC2.

Ingen tvivel om att HoN är det bättre spelet efter DotA, men communityn är någon utav de sämre där ute.
Tyvärr för LoL's del, så lyckas inte deras mediokra community bära upp det usla spelet, så jag hade valt HoN.

Allt är en smaksak beroende på vad man vill få ut ifrån spelet, så tror ingen här kan säga vad som är bättre eller sämre, bara personliga åsikter och upplevelser.

sa aldrig att jag vill ha kd och rating, menar att man inte spelar för något annat än det.
alltså, när du vinner en match så får du KD och rating! -.-
Och som sagt, det är väl Kd och rating majoriteten av alla HoN spelare vill ha. Därför alla är så jävulskt tjuriga där ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Ni körde väl den gamla LoL klassikern "backdooring". Tycker man förlorar varannat game på LoL för att folk backdoorar. Lite glädjedödande.

Nej det gjorde vi inte. Vi vann, fair and square. Mitt team, efter flera tillsägelser, började fokusera rätt och vi vann de 2-3 senaste teamfighterna. De andra laget var bra dumma som inte avslutade när de kunde.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Förlåt, visste inte att du skulle ta åt dig personligen.

Alla tre spelen lider av pissig skitcommunity som inte tillför något bra. En gemensam sak iallfall.

Tog inte åt mig, ville bara påpeka att det finns onödiga element i spelet man kan klara sig utan.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Äh är något av dem spelen värda att spela annat än på lan? Värre community med otrevligare folk får man ju söka efter, man kan ju tro att det handlar om liv och död för en del.. Förstör spelglädjen rätt hårt att som ny spelare få höra att man är dum i skallen, honomsexuel(?!), fosterskadad osv osv osv. Jag menar, vad förväntas av en ny spelare? Klart som fan man inte börjar på top..
Aldrig mött på otrevligare folk i ett spel.

Permalänk
Medlem

Att man inte kan deny'a på Lol är bara lame. En spelare som kan harassa, creepa och deny'a samtidigt är imo en bättre spelare än någon som bara behöver creepa och harassa. Att inte behöva deny'a är som att spela easymode och att inte behöva tänka på så mycket.. ne Lol är ett skit spel. Dota va som sagt bäst förut men Wc3 är inte anpassat för ett sånt spel så HoN all the way helt klart.

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kare:

Att man inte kan deny'a på Lol är bara lame. En spelare som kan harassa, creepa och deny'a samtidigt är imo en bättre spelare än någon som bara behöver creepa och harassa. Att inte behöva deny'a är som att spela easymode och att inte behöva tänka på så mycket.. ne Lol är ett skit spel. Dota va som sagt bäst förut men Wc3 är inte anpassat för ett sånt spel så HoN all the way helt klart.

Alltid lika givande inlägg .. Inte.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Alltid lika givande inlägg .. Inte.

Tur att du räddade tråden med ditt då?

Permalänk
Medlem

Jag tycker hon har lika kladdig grafik som Starcraft 2 och är verkligen inte skön´därför köra jag på medium utan reflektioner.

Jag ser inte LoL som "Dota"

Ska man ens jämföra LoL med HoN?
Det enda man gör i LoL är ju bara döda massa heroes

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pimpim666:

Tog inte åt mig, ville bara påpeka att det finns onödiga element i spelet man kan klara sig utan.

Som att man blir osynlig i gräs?

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Jag tycker hon har lika kladdig grafik som Starcraft 2 och är verkligen inte skön´därför köra jag på medium utan reflektioner.

Jag ser inte LoL som "Dota"

Ska man ens jämföra LoL med HoN?
Det enda man gör i LoL är ju bara döda massa heroes

Går ej att jämföra IMO.

Kan kan inte ens deniea i LoL wtf?

Permalänk

Tycker bäst om HoN då det är uppdaterad grafik och det konstant uppdateras. Dota var väl kul förut men känns segt nu.
LoL känns otroligt oseriöst tbh.. Känns inte som samma sak.

Dota 2 blir även sjukt nice! :3

Sen finns det ett spel som heter bloodline champions som är rätt awesome. Det är likt, fast man är i en arena. 1v1, 2v2 eller 3v3. Man är i en mindre arena och för tillfället kör man bara deathmatches, bäst av 3. Men spelet är inte riktigt färdigtutvecklat men det är rätt nice so far. Gratis också, men ska man ha bättre heroes får man köpa till det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag ansar fortfarande att LoL fört vidare konceptet men att säga något så dumt som att HoN och LoL inte kan jämföras?

Smaken är fortfarande som baken.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023