Archos 101 eller vad..?

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2001

Archos 101 eller vad..?

Lite sugen på en surfplatta för att komplettera min stationära spelburk och min Galaxy S telefon med något som funkar till vardagssurf, chatt och lite filmtittande.

Har fastnat för Archos 101 som en kandidat då jag vill ha högre upplösning än telefonen, blir en del modeller som försvinner med det kravet.

Någon som har den som kan berätta lite eller kanske kan komma med lite annan input?

Numera nöjd med en Chromebook.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Jun 2008

Toshiba Folio 100 kanske men archos 101 är det bästa alternativet på marknaden för android om man räknad under 4000kr

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lappland
Registrerad
Feb 2008

Jag skulle ha väntat på tablets med tegra 2 chip. tror inte Toshiba Folio 100 eller Archos 101 har det?

Edit: eller kanske vänta på en sån här http://www.engadget.com/2011/01/18/acer-building-sandy-bridge...

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2001

Kanske är läge att vänta tills de finslipat Android lite så att det blir mer anpassat till plattor? Iofs ändrar ju det inte att appsen görs till telefoners upplösning...?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005

Vänta på Tegra 2 och Honeycomb.

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2001

Med dagens hårdvara i plattorna, hur hanterar de sufrning på flashtunga sidor som tex aftonbladet och liknande?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av ilstallione:

Med dagens hårdvara i plattorna, hur hanterar de sufrning på flashtunga sidor som tex aftonbladet och liknande?

Flash laddas inte automatiskt utan man klickar på den flash man vill ska laddas. (kanske går sätta på automatisk laddning, inte vet jag, iaf så det är på min Archos 101 med Froyo)