Silverstone Fortress FT03 med kompakt och avskalad design

Permalänk
Melding Plague

Silverstone Fortress FT03 med kompakt och avskalad design

På CES 2011 fångade Silverstone Fortress FT03 många nyfikna blickar med minimalistisk design och finurliga lösningar. Nu blir den kompakta datorlådan verklighet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lite vibbar av Macintosh! Det gillar jag.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

Inget om nya Temjin ?

Aja, trevlig låda helt klart iaf inte riktigt säker på om jag ska tycka priset är högt dock det verkar ju som en väldigt udda skapelse helt klart

Permalänk

Verkligen Apple-vibbar här!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Verkligen papperskorg vibbar!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Inte bara jag som får känslan av Apple ser jag fint chasst faktiskt. Men än en gång så besegras inte fractal design! ;D

Permalänk

En sån, fast uppskalad för vanlig ATX vill jag ha!

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Som gjuten för mitt nästa HTPC-bygge! En sån i svart kommer matcha min subwoofer perfekt på varsin sida om TVn

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | i5 2500K @ 4,5 Ghz| Asus P8P67 Deluxe | Cooler Master Hyper 212+| 4x2 Gb DDR3 @ 1600 MHz | Samsund 850 EVO 250 Gb | Intel x25 g2 80 Gb (Win7 + mjukvara) | 2 x Sapphire Radeon HD 7970 Crossfire | Seasonic X-750 | LG W3000h 30" IPS |

Permalänk
Medlem

Åhhh, vill ha!! Men ATX skulle de ha varit.

Permalänk
Medlem

Om man kunde hitta något mATX för SB med stöd för SLi (eller Crossfire för de som föredrar det), och 2x GTX 5**

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Jag vill ha!

Permalänk
Medlem

Haha, trodde först det var en ny mac vid en snabb blick

Trevligt att ni ger oss nattmänniskor färska nyheter

Permalänk
Medlem

Konstruktionen påminner väldigt mycket om ett galleri som finns här på swecockers. Dock är detta en något uppiffad variant. Som några har sagt förut, jag trodde att det var en ny mac först

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara en riktigt trevlig låda till bra pris.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Snygg, men jag gillar inte alls formen.
En såpass kompakt låda vill jag inte ska ta så stor plats på höjden.

Permalänk
Medlem

Clean som tusan, skulle inte tacka nej till att ha en svart sån stå bredvid skrivbordet.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Första gången jag ser ett chassi som jag skulle vilja ha i en annan färg än i svart!

Permalänk
Medlem

Den va ball faktiskt... jag hatar mac, men om det inte står mac på dem så är ju faktiskt designen riktigt snygg!
Skulle lätt kunna tänka mig att köpa en sån. Väntar på reviews

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Jag är nöjd med min FT02:a Den står så fint nerpackad i kartongen och inväntar att bli fylld med kärlek under våren. (kan misstolkas)

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Ser ut som en extremt lyxig soptunna/grill.

Permalänk
Medlem

blir nog ett köp av en svart sån här sjukt snyggt chassi och kylningen verkar vara helt okej

Visa signatur

https://hackernet.se - Wiki med inriktning open source och nätverk.

Permalänk
Medlem

Bara man inte ställer den på golvet, kanske folk börjar fylla den med skräp

Permalänk
Medlem

Habegär på denna, men skulle vara trevligt med samma design minskad till ITX med. Måtten lät stora ända till man drog fram måttbandet.
Den var inte speciellt stor faktiskt. Samma höjd som en vanlig miditower ungefär.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

Påminner till viss del om Cuben från Apple som dök upp 2000 ett kort tag. Fast i större version då.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem

En given Hachintoch Skulle inte tacka nej till den. Dock ser den ut att vara konstruerad för luftkylning i första hand.

Visa signatur
Permalänk

Askkorg Deluxe!

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Permalänk

Såg intressant ut. Men höjden får mig att vilja tänka på meh. Det enda de gjort är ju att ta ett vanligt chassi och sedan tryckt ihop det på bredden och djupet. Höjden finns ju kvar

Men någonstans måste det ju finnas längd till grafikkort om man ska använda den för krävande spel.

Dock så är det ett mycket originellt chassi och det gillar jag starkt.

Visa signatur

Jobb/Nöje: Corsair Carbide 500R Black | Intel i7 2600k @ 3.4 | MSI Z68A GD65 G3 | Corsair CL9 1600Mhz VENGEANCE LP 16GB | MSI GTX 680 Twin Frozr | OCZ 120 MAX IOPS OS/Programdisk | 2st Samsung 2TB lagring | 1st Philips 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av usilusken:

Den va ball faktiskt... jag hatar mac, men om det inte står mac på dem så är ju faktiskt designen riktigt snygg!
Skulle lätt kunna tänka mig att köpa en sån. Väntar på reviews

Skulle den vara ful om det var ett äpple på den?
Själv tycker jag att höjden får den att se konstig ut.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Läckert!

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Helt klart intressant låda.
Väntar på att SweC ska ta in ett X och testa.

Är det ett bra chassi, då blir det fasiken ett köp.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |