Stark kvartalsrapport från Apple

Permalänk
Melding Plague

Stark kvartalsrapport från Apple

Apple presenterar en rekordstor vinst på hela sex miljarder dollar för det första finansiella kvartalet 2011, bland annat tack vare stora framgångar i julhandeln med Iphone och Ipad.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inte direkt oväntat. Apple går enormt starkt ekonomiskt just nu.

Permalänk
Medlem

fet är fortfarande så man tappar hakan!!!!!!! fast det var förväntat

Permalänk
Medlem

Varför rapporterar Sweclockers om Apple nyheter rent generellt? Några dagar sen skrev man till och med grejer från MacRumous..känns inte som det här är sidan för sånt, lite tråkigt om man tappar fokus då Sweclockers är bäst på hårdvara, finns hundra sidor om man vill läsa nyheter om Macs.

Permalänk
Avstängd

Alla nyheter kan inte passa alla. Tur att vi användare själva kan selektera bort det vi inte vill läsa

Permalänk
Medlem

24% av omsättningen i vinst. Sjuka överpriser! Kom och köp konserverad gröt.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Varför rapporterar Sweclockers om Apple nyheter rent generellt? Några dagar sen skrev man till och med grejer från MacRumous..känns inte som det här är sidan för sånt, lite tråkigt om man tappar fokus då Sweclockers är bäst på hårdvara, finns hundra sidor om man vill läsa nyheter om Macs.

För att Apple håller på med just hårdvara.

Shit vad gnäll det blir bara så fort det är något med Apple som kan tolkas orelevant. Gnäll inte om det inte passar, det finns andra som är intresserade.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Musikälskare

Grattis

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EoZ:

För att Apple håller på med just hårdvara.

Shit vad gnäll det blir bara så fort det är något med Apple som kan tolkas orelevant. Gnäll inte om det inte passar, det finns andra som är intresserade.

Så du tycker Apple representerar vad Sweclockers står för? Kan man väl lika gärna börja skriva om PlayStation och ljudanläggningar till bilar..

Det har inget med anti-mac åsikter att göra, bara att man vill läsa om relevanta nyheter, precis som jag går in på Svenska Fans för att läsa om fotboll

Permalänk

Bra jobbat av Apple. Ska bli kul att se Microsofts siffror.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Då antar jag att även nyheter som rör Microsoft ska bort? Gnällspik.

Ontopic: Härliga tider för Apple, roligt att det går bra. Nu kan vi hoppas på ännu bättre produkter i framtiden.

Skrivet av Zyriak:

Så du tycker Apple representerar vad Sweclockers står för? Kan man väl lika gärna börja skriva om PlayStation och ljudanläggningar till bilar..

Det har inget med anti-mac åsikter att göra, bara att man vill läsa om relevanta nyheter, precis som jag går in på Svenska Fans för att läsa om fotboll

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk

Varje gång det skrivs nått om Apple så brukar jag räkna inläggen innan det börjar klagas på nått
Tror aldrig jag läst mer nån tråd där det gått mer än 5 inlägg innan nån börjar gorma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

24% av omsättningen i vinst. Sjuka överpriser! Kom och köp konserverad gröt.

Håller med. Sjukt imponerande!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk

Att man inte köpte aktier på 90 - talet i Apple

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av herr_persson:

Varje gång det skrivs nått om Apple så brukar jag räkna inläggen innan det börjar klagas på nått
Tror aldrig jag läst mer nån tråd där det gått mer än 5 inlägg innan nån börjar gorma

Instämmer. Sweclockers existerar för hårdvaran. Ingen absurditet här överhuvudtaget.

Hur kan du analysera hårdvaran utan mjukvaran egentligen? Jo hårddiskar består av 200 gram Järn, 100 gram aluminium, 26 gram plast, lite kisel och koppar osv. Lite guld och kanske även silver fanns där också, nämligen 2,09 mg.

Apple,, behold the future.

Visa signatur

InMortumVeritas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Så du tycker Apple representerar vad Sweclockers står för? Kan man väl lika gärna börja skriva om PlayStation och ljudanläggningar till bilar..

Det har inget med anti-mac åsikter att göra, bara att man vill läsa om relevanta nyheter, precis som jag går in på Svenska Fans för att läsa om fotboll

Fan vad du gnäller. läs inte om du inte finner artikeln intressant.
Världen är inte så komplicerad som du tror, bara att sortera bort det du inte finner värt att läsa.
Btw, Apple håller på med hårdvara, så jag tycker att artikeln är relevant.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Varför rapporterar Sweclockers om Apple...

Mitt förstaval när det kommer till nyheter kring det datorrelaterade är just sweclockers och nordichardware. Jag gillar detaljerna och vinklingen på nyheterna på dessa siter bättre än på t ex idg.se som vänder sig till en större massa (typ icke nördar).

Jag använder & supportar PCs i jobbet och spelar + oc på sin höjd om kvällarna. Sen använder jag Apples produkter i princip dygnet runt - i cirklar kring PCn och all nerdig hårdvara.

SweC! Please fortsätt rapportera om Apple även när det inte har något direkt med nerdig hårdvara/oc att göra. Det är högst intressant vad som händer kring dem. ... Liksom om rapporter & pressreleaser från nvidia, amd, intel, microsoft och andra stora it-relaterade industrier osv osv osv...

~~ M

Visa signatur

Primär Torrent Compact, Prime 650 Platinum, Prime Z790 mATX, i5-13600K, U12A, 32GB 3200, 1080Ti, 2xNVMe + SSD, Predator X38: Time Spy 11430, GPU 10939, CPU 15340
Sekundär i5-8400, Asus B360 mATX, 16GB, Asus 1070, 970 + 860 Evo, 750W PSU

http://rec.elmor.se/review.php?user=570

Permalänk
Medlem

Nyckeln till Apple's succe är Steve Jobs, när Steve Jobs lämnar Apple så blir det en ny Steve Ballmer för Apple.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Nyckeln till Apple's succe är Steve Jobs, när Steve Jobs lämnar Apple så blir det en ny Steve Ballmer för Apple.

Skulle själv vilja påstå att Steve Balmer är mycket "skönare" än Bill Gates. I alla fall om man kollar på hans föreläsningar/presskonferenser på youtube, en riktig lirare. Å win 7 var det inga fel på.

Men apple värkar göra riktigt bra nya releaser. Kan inget om aktier men har något depåkonto osv i alla fall, vad heter dom aktier man ska haka på om man vill satsa på nästa större release?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Nyckeln till Apple's succe är Steve Jobs, när Steve Jobs lämnar Apple så blir det en ny Steve Ballmer för Apple.

Tror det är lite fel sänka den spekulativa tronarvingen Tim Cook på Ballmer nivå men att Apples aktie skuttar fritt när Steve Jobs nämns får en att undra hur det går när han till sist slutar. Enda nackdelen med Cook är att han kanske inte är samma sorts visionär som jobs.

Permalänk
Medlem

Trevligt för Apple, om än inte helt oväntat som många redan påpekat. Apple gör datorer som folk vill köpa trots den relativt låga kvoten prestanda/pris. Men å andra sidan finns det andra faktorer som spelar in, framförallt när det gäller bärbara datorer som är Apples starka kort på datorsidan.

Jag skulle till exempel aldrig få för mig att köpa en bärbar dator från en annan tillverkare än Apple. Detta för att jag med en Mac får garanterat bra batteritid, hög byggkvalitet till en relativt låg vikt, en överlägsen pekplatta, ett helt okej tangentbord, en rätt bra skärm och godkänd prestanda.

Skrivet av Ryssfemma:

Nyckeln till Apple's succe är Steve Jobs, när Steve Jobs lämnar Apple så blir det en ny Steve Ballmer för Apple.

Fast du får inte glömma att Ballmer är väldigt bra på att styra Mircrosoft. Det händer ju inga spektakulära grejer eller så och han har ju inte samma vision som Gates hade. Men som företag betraktat går de ofantligt bra. Microsoft är nya IBM på mer än ett sätt.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Woho! Inte dåligt av Apple!

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felix:

Jag skulle till exempel aldrig få för mig att köpa en bärbar dator från en annan tillverkare än Apple. Detta för att jag med en Mac får garanterat bra batteritid, hög byggkvalitet till en relativt låg vikt, en överlägsen pekplatta, ett helt okej tangentbord, en rätt bra skärm och godkänd prestanda.

Är du ute efter laptops med större skärm än 11" så finns det bra alternativ på PC marknaden som dessutom har bättre prestanda, batteritid och helt okay kvalité. Men jag förstår hur du menar, det går helt klart snabbare att bara ta någon från Apple.

Skrivet av Zyriak:

Varför rapporterar Sweclockers om Apple nyheter rent generellt? Några dagar sen skrev man till och med grejer från MacRumous..känns inte som det här är sidan för sånt, lite tråkigt om man tappar fokus då Sweclockers är bäst på hårdvara, finns hundra sidor om man vill läsa nyheter om Macs.

Kan hålla med till viss grad, sweclockers för mig är en grupp med folk som har ett gediget intresse för att bygga ihop datorer och pressa hårdvara till sina gränser d.v.s ganska långtifrån Appels affärsmodell. Men jag förstår att man börjar ta in Apple nyheter, det kan ju generar mer trafik till sweclockers.

Men för mig spelar det ingen större roll, de e bara till att hoppa över om man inte är intresserad som så många andra har skrivit. Den enda nackdelen jag egentligen ser är att medlemmarna på sweclockers riskerar bli mer splittrade men de e sånt man får ta.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av mar3ld:

SweC! Please fortsätt rapportera om Apple även när det inte har något direkt med nerdig hårdvara/oc att göra. Det är högst intressant vad som händer kring dem. ... Liksom om rapporter & pressreleaser från nvidia, amd, intel, microsoft och andra stora it-relaterade industrier osv osv osv...

~~ M

Håller helt med !

För övrigt hoppas jag på en ny revision av Macbook Pro i början av februari, det är så dags nu För visst är det väl åtta månader sen sist?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

24% av omsättningen i vinst. Sjuka överpriser! Kom och köp konserverad gröt.

Så mycket till överpriser är det inte... Både Micromjuk och RIM har högre marginaler på sina produkter än Apple. Sen finns det inget som heter överpris i en kapitalistisk ekonomi. Vill kunderna betala så gör dem det, annars låter de bli.

Skrivet av Zyriak:

Varför rapporterar Sweclockers om Apple nyheter rent generellt? Några dagar sen skrev man till och med grejer från MacRumous..känns inte som det här är sidan för sånt, lite tråkigt om man tappar fokus då Sweclockers är bäst på hårdvara, finns hundra sidor om man vill läsa nyheter om Macs.

För att det är av de ledande dator och hemelektronikföretagen i världen? Om du nu har missat det så är det en av de största på mobila produkter. Förutom det så har vi faktiskt en Mac-forum del här också.
Om motivation att de inte skulle rapportera om Apple för att det finns många Mac-forum så undrar jag vad du ska med SweC till med tanke på hur många överklockning och testsidor som idag finns.

Permalänk
Medlem

Apple är grymt bra ur företagsynpunkt. På något sätt så lyckas dem ta ut enorma överpriser utan att kunderna gnäller. Antingen är produkterna något alldeles extra eller så är det hjärntvätt på hög nivå.

Själv har jag som princip att inte köpa något som det görs för mycket reklam för eller som det sätts upp flashiga butiker eller liknande. Dem pengarna kommer från produktpriserna och det är störande att veta att jag betalar en massa för just sånt som inte rör produktens konstruktion.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem

Överpris på något är när folk inte köper. om det har köpts 1miljon av en produkt kan man inte kalla det överpris?

Tycker helt klart att Mac gör de bästa bärbara datorerna. Har iof inte testat så många bärbara pc's. men men

Congratz apple för så mycket vinst

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Skrivet av Doktor_Krall:

Att man inte köpte aktier på 90 - talet i Apple

Det är värre än så. 2003 kunde man köpa en apple-aktie för 6 dollars korrigerat för split. Tidigt 2009 kunde man köpa för under 100. Nu står det snart i 350.

Som tur var har jag redan hoppat på. Sent, men bättre sent än aldrig.

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Överpris på något är när folk inte köper. om det har köpts 1miljon av en produkt kan man inte kalla det överpris?

Tycker helt klart att Mac gör de bästa bärbara datorerna. Har iof inte testat så många bärbara pc's. men men

Congratz apple för så mycket vinst

Hahaha? Va? Vad räknas som överpris? Vem bestämmer var gränsen går?

En grundsten är självklart värdet på vad produkten kostar att tillverka och det är här som Apple enligt mig och många andra sätter sjuka överpriser(så länge vi pratar om datorer). I regel får man äldre hårdvara till ett högre pris när man köper Apple datorer i jämförelse med "PC"s.

Men sen har vi självklart andra grundstenar som avgör om en produkt är överprisad eller prisvärd. När det gäller Apple så handlar det mycket om funktion och jag kan förstår att många Apple användare värderar dessa funktioner så pass högt att man anser att produkten är prisvärd även om produktions kostnaden är lika med eller lägre med andra liknande produkter.

En annan grundsten är hur lätt det är att köpa rätt produkt, Apple har inte så många att välja mellan vilket gör det ganska lätt, dessutom vet man mer eller mindre alltid vad det är man får. Detta är självklart något som kan vara värt en slant för vissa. När det gäller "PC" marknaden krävs det en hel del för att hitta rätt i djungeln, har du inte koll så är risken stor att du betalar 20 000 för en dator som är värd 10 000 kr.

Att Apple har hög marginal på sina produkter syns väll ganska klart på denna nyheten?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Hahaha? Va? Vad räknas som överpris? Vem bestämmer var gränsen går?

En grundsten är självklart värdet på vad produkten kostar att tillverka och det är här som Apple enligt mig och många andra sätter sjuka överpriser(så länge vi pratar om datorer). I regel får man äldre hårdvara till ett högre pris när man köper Apple datorer i jämförelse med "PC"s.

Men sen har vi självklart andra grundstenar som avgör om en produkt är överprisad eller prisvärd. När det gäller Apple så handlar det mycket om funktion och jag kan förstår att många Apple användare värderar dessa funktioner så pass högt att man anser att produkten är prisvärd även om produktions kostnaden är lika med eller lägre med andra liknande produkter.

En annan grundsten är hur lätt det är att köpa rätt produkt, Apple har inte så många att välja mellan vilket gör det ganska lätt, dessutom vet man mer eller mindre alltid vad det är man får. Detta är självklart något som kan vara värt en slant för vissa. När det gäller "PC" marknaden krävs det en hel del för att hitta rätt i djungeln, har du inte koll så är risken stor att du betalar 20 000 för en dator som är värd 10 000 kr.

Att Apple har hög marginal på sina produkter syns väll ganska klart på denna nyheten?

Kan passa på att påpekat att företag som RIM och Mircosoft har högre marginaler än Apple... fast där hör man aldrig något om "ondska". Google som en del användare tycks älska högre än jesus har marginaler på närmare 30%.