AMD Catalyst 11.1a ute på nätet

Permalänk
Hjälpsam

Startade en anpassad installation för Vista 64, men den vill inte uppgradera drivrutinen, endast CCC och Hydravision, vad är vitsen med det?
Nej, jag väntar nog på det officiella släppet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Startade en anpassad installation för Vista 64, men den vill inte uppgradera drivrutinen, endast CCC och Hydravision, vad är vitsen med det?
Nej, jag väntar nog på det officiella släppet.

dessa är väll win7 only, kanske därför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

vad har du för os?

Win 7 Ultimate 64

Permalänk
Hjälpsam

Ah, just det! mitt gamla Vista börjar bli föråldrat.
Men jag har inte hjärta att slänga ut det, det har snurrat sen Våren 2007, dessutom är det en oem licens så jag kan inte flytta den.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Den nya drivrutinen verkar fungerar bra. All mysko problem jag hade med den gamla drivrutinen är borta. Några prestanda förbättringar har jag inte märkt då jag inte har provat något prestandaprogram.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daddale:

Win 7 Ultimate 64

avinstallation + driversweep kanske? jag kan inte lägga in nått på min burk än så vet inte ifall dom uppdaterat versionsnummrena...

Skrivet av Ratatosk:

Ah, just det! mitt gamla Vista börjar bli föråldrat.
Men jag har inte hjärta att slänga ut det, det har snurrat sen Våren 97, dessutom är det en oem licens så jag kan inte flytta den.

vista har nog inte snurrat sedan 97 eftersom det släpptes närmare 2006 ?!?

Permalänk
Medlem

Kan någon bekräfta om de äntligen fixat till "pink hue buggen" ?

Visa signatur

Define R4 | be quiet! Dark Power Pro 10 850W 80+ Platinum | MSI Z77A-GD65 | i7 3770K | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 1600 MHz | Samsung 840 Pro 256 GB | HD5850 1GB

Permalänk

När får vi se tester med dessa nya drivrutinerna då? Känns som ganska stora prestandaökningar. Kunde vara trevligt med ett test.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Dalton Sleeper:

avinstallation + driversweep kanske? jag kan inte lägga in nått på min burk än så vet inte ifall dom uppdaterat versionsnummrena...

vista har nog inte snurrat sedan 97 eftersom det släpptes närmare 2006 ?!?

fixat, jag blev nog lite väl nostalgisk.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

fixat, jag blev nog lite väl nostalgisk.

jo heh, skriver/tänker själv en hel del fel ibland, sitter & slöhänger med ögonen i kors

Permalänk
Medlem

Äntligen drivrutiner med faktiska prestandaförbättringar för HD6900-serien. Relativt imponerande förbättringar måste man säga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Undrar samma sak? Stabilt? Buggfritt? Prestandaökning?

Se länken i min post några poster ovanför din. En kille där postade lite benchies för 5xxx.

Skrivet av Daddale:

Varför står det att jag har 10.11 när jag har laddat hem och installerat den länkade filen?

Det kanske krävs att du gör en total avinstallation som Dalton Sleeper skrev. Här följer lite nogrannare instruktioner:
¤ Ladda ned och installera DriverSweeper från guru3d.com
¤ Avinstallera drivrutinen i Kontrollpanelen Lägg till / Ta bort program
¤ Start om datorn i felsäkert läge
¤ Kör DriverSweeper (2ggr)
¤ Starta om datorn och kör installationen av 11.1
¤ Starta om datorn en gång till

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

avinstallation + driversweep kanske? jag kan inte lägga in nått på min burk än så vet inte ifall dom uppdaterat versionsnummrena...

Jag körde driversweep men det hjälpte inte för det står fortfarande 10.11

Permalänk
Skrivet av Daddale:

Varför står det att jag har 10.11 när jag har laddat hem och installerat den länkade filen?

Därför att Hotfixes (11.1a/b/c osv) inte uppdaterar själva textsträngen som visas i CCC, har aldrig gjort det. Installerar man hotfixes så kommer alltid den senaste "riktiga" installationen av CCC stå där.
Alltså: har man t.ex inte uppdaterat sedan Catalyst 8.10 och installerar nu Catalyst 11.1a hotfix så kommer det stå 8.10 som Catalyst Version men det är bara en textsträng och inget annat. Driver Version och det andra är det man ska kolla på.

Visa signatur

• Intel® Core™ i7-4770K • ASUS Z97-A • Noctua NH-D14 • Kingston HyperX 8GB DDR3 1600MHz • Corsair AX850
• PowerColor R9 290X 4GB PCS+ • Intel® SSD 520 240GB • Cooler Master HAF X • Dell U2410 • SteelSeries H Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saeon:

Kan någon bekräfta om de äntligen fixat till "pink hue buggen" ?

Jag och nej. Sökte efter det problemet i Gurus tråd om 11.1 och hittade flera svar.

Skrivet av mikrokiwi:

Därför att Hotfixes (11.1a/b/c osv) inte uppdaterar själva textsträngen som visas i CCC, har aldrig gjort det. Installerar man hotfixes så kommer alltid den senaste "riktiga" installationen av CCC stå där.
Alltså: har man t.ex inte uppdaterat sedan Catalyst 8.10 och installerar nu Catalyst 11.1a hotfix så kommer det stå 8.10 som Catalyst Version men det är bara en textsträng och inget annat. Driver Version och det andra är det man ska kolla på.

Där lärde jag mig något nytt

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Se länken i min post några poster ovanför din. En kille där postade lite benchies för 5xxx.

Det kanske krävs att du gör en total avinstallation som Dalton Sleeper skrev. Här följer lite nogrannare instruktioner:
¤ Ladda ned och installera DriverSweeper från guru3d.com
¤ Avinstallera drivrutinen i Kontrollpanelen Lägg till / Ta bort program
¤ Start om datorn i felsäkert läge
¤ Kör DriverSweeper (2ggr)
¤ Starta om datorn och kör installationen av 11.1
¤ Starta om datorn en gång till

Ska testa detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daddale:

Ska testa detta

som nämnts av mig och flera ovan så är det inte säkert att textsträngen uppdateras med denna hotfix, bäst du kollar om någon annan har rätt då jag inte har tilllgång till rätt dator.
om det ska se snyggt ut kan du ju skriva om strängen själv i registret

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

som nämnts av mig och flera ovan så är det inte säkert att textsträngen uppdateras med denna hotfix, bäst du kollar om någon annan har rätt då jag inte har tilllgång till rätt dator.
om det ska se snyggt ut kan du ju skriva om strängen själv i registret

Jag läste det men om det nu är så, då borde jag ju kunna se tessla alternativet men kan inte hitta det.

Permalänk

Kan då säga att jag inte fick någon prestandaboost i black ops iallafall...

10.11e: Avg: 37.497 - Min: 24 - Max: 49

11.1a: Avg: 37.030 - Min: 21 - Max: 48

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Pepper:

Kan då säga att jag inte fick någon prestandaboost i black ops iallafall...

10.11e: Avg: 37.497 - Min: 24 - Max: 49

11.1a: Avg: 37.030 - Min: 21 - Max: 48

nope, men enligt sign sitter du med 5k serien?

Permalänk
Skrivet av Dalton Sleeper:

nope, men enligt sign sitter du med 5k serien?

y, menas detta att inget kommer göras åt 5000 serien eller?

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Medlem

Har väntat på en nu drivrutin från AMD.
Nu börjar bara helvetet att installera en drivrutin från AMD.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk

Jag har 2st 5770 i CF och det har inte hjälpt mig ett piss, skulle säga att prestandan försämrades med 30% och att texten på varje spel blir missbildad, tex på xfire så kan man inte läsa en mening pga att texten blir 50% osynlig.

Anti Aliasing verkar vara fuckat, och saknar liksom "gloss" känslan i spel.
saknar crossfire support? spel som Bad Company 2 och Starcraft 2.

10.12 funkar rätt bra så ja håller mig till den.

Visa signatur

[Fractal R4] [Corsair RM750] [ASUS B550-F] [AM4 Ryzen 7 5800X3D]
[32GB@3600Mhz] [ASUS STRIX 1070] [120GB SSD Win11 OS] [960EVO M.2]
[Monitor: PG278Q"] [Key/Mouse/Sound: G810 + SVIVE GM006 + ODAC-ATH AD-900X]

Permalänk
Medlem
Skrivet av medichaaaz:

Jag har 2st 5770 i CF och det har inte hjälpt mig ett piss, skulle säga att prestandan försämrades med 30% och att texten på varje spel blir missbildad, tex på xfire så kan man inte läsa en mening pga att texten blir 50% osynlig.

Anti Aliasing verkar vara fuckat, och saknar liksom "gloss" känslan i spel.
saknar crossfire support? spel som Bad Company 2 och Starcraft 2.

10.12 funkar rätt bra så ja håller mig till den.

du råkar inte ha mlaa aktiverat?

Permalänk
Medlem

Installerade nyss drivrutinerna och det funkade bra, märkte inget speciellt.

Men nu när jag gick in på youtube så märkte jag att jag inte längra kan spela upp videon i flash spelaren. jag får fortfarande ljudet dock.

kör på ett 4850 1gb(ej oc), win7, google chrome.

skall testa att installera om drivisarna, men om det inte fungerar så vill jag gärna ha hjälp

Permalänk
Hjälpsam

Slå av hårdvaruaccelerationen i Youtube.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe305:

Installerade nyss drivrutinerna och det funkade bra, märkte inget speciellt.

Men nu när jag gick in på youtube så märkte jag att jag inte längra kan spela upp videon i flash spelaren. jag får fortfarande ljudet dock.

kör på ett 4850 1gb(ej oc), win7, google chrome.

skall testa att installera om drivisarna, men om det inte fungerar så vill jag gärna ha hjälp

du kör med senaste flash player, samt har hårdvaruax aktiverat i spelaren?

Permalänk
Skrivet av Dalton Sleeper:

du råkar inte ha mlaa aktiverat?

Vet faktist inte, Balanced inställningar i CCC. har inte ändrat på nått, så jag har ingen koll.

Visa signatur

[Fractal R4] [Corsair RM750] [ASUS B550-F] [AM4 Ryzen 7 5800X3D]
[32GB@3600Mhz] [ASUS STRIX 1070] [120GB SSD Win11 OS] [960EVO M.2]
[Monitor: PG278Q"] [Key/Mouse/Sound: G810 + SVIVE GM006 + ODAC-ATH AD-900X]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Slå av hårdvaruaccelerationen i Youtube.

Skrivet av Dalton Sleeper:

du kör med senaste flash player, samt har hårdvaruax aktiverat i spelaren?

Slog av hårdvaruaccelerationen och nu fungerar det. Har Senaste flashplayer.

dock konstigt att det inte fungerar med hårdvaruacceleration :/

Permalänk

blind?!

Är det jag som är blind eller vart laddar man ner filen?

den idiotiskt lilla download-knappen leder ju hit:

http://www.hardwareluxx.de/index.php?option=com_docman&task=c...

men där hittar jag ingen 11.1a

Måste man ha någon speciell version innan man installerar 11.1a?