Xbox 360, fel på ac adaptern[Hjälp!]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
skellefteå
Registrerad
Dec 2009

Xbox 360, fel på ac adaptern[Hjälp!]

satt och spela xbox för en vecka sen och då plötsligt vart det ström avbrott. Jag vänta ungifär en timme innan el sedan var tillbaks. Men när jag starta xboxet igen så var det helt död. Det hördes ett knastrande ljud från Ac adaptern, sen började det lukta bränt. jag drog ur kontakten och tryckte in den igen då knastrade den igen. Den gula knappen som står för standby blinkar ett tag sen försvinner den. Är desperat efter black ops nu !!!=D. Jag har letat på internet och ja hitta en ac adapter på pixmania och kostade 595 kr vilket inte är nå lockande!. har eventuellt tänkt att köpa ett nytt xbox slim istället då det känns värdare, än att köpa en ny adapter. Hur ska ja gå till väga!?

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skänninge
Registrerad
Okt 2002

kollat runt lite efter en begagnad adapter? typ blocket/tradera eller nått liknande. köpte en ac adapter till mitt gamla xbox via tradera. var väl inte precis ny men billig.

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför PC'n
Registrerad
Okt 2007

Det verkar finnas olika nätadapter:
http://www.psxcare.com/product.php?xProd=636&xSec=93

MSI GE620DX-291NE - GeForce GT 555M, Core i5, 2410M 2,3 GHz
http://www.inet.se/produkt/1968984/msi-ge620dx-291ne-geforce-...
iPad Mini 2 + Macbook early 2011
Toshiba Satellite P850-30Q

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Norrköping
Registrerad
Sep 2002
Skrivet av aaaaa:

Den första och starkaste adaptern (den för xenon/zephyr) funkar dock till alla xbox-versioner så köper man en sån är man säker. Den andra generationens adapter passar både opus/falcon och jasper medan den sista generationens adapter enbart passar den sista generationens xbox (jasper)

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 8GB][Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming]