Alienware 11mx Snälla hjälp mig :(

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orgrimmar
Registrerad
Apr 2010

Alienware 11mx Snälla hjälp mig :(

hej , jag har precis köpt en Alienware 11mx, och jag undrar om följande specifikation är bra eller FAIL

Intel® Core™ i7 640UM (4M Cache, 1.20 GHz)
8gb minne 1333mhz
SSD INTEL 120gb hårddisk
1GB GDDR3 NVIDIA® GeForce® GT 335M

Tror ni att den kommer fungera bra för spel ? Samt jag vet ju att en sån här liten 11 inch laptop är ju generellt svagare än andra större laptops.

tycker ni att 8gb va overkill ?
Samt är den här low voltage processorn skit ? det gick inte att välja någon bättre tyvärr.
har ej fått den än så har inte testat

tack för eventuella synpunkter / svar ...peace geeks

"zug zug"

"Det var ett inomhusjobb" + google translate -> ENG = orc smash!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av LFMDailyhc:

hej , jag har precis köpt en Alienware 11mx, och jag undrar om följande specifikation är bra eller FAIL

8gb minne 1333mhz
SSD INTEL 120gb hårddisk

Tror ni att den kommer fungera bra för spel ? Samt jag vet ju att en sån här liten 11 inch laptop är ju generellt svagare än andra större laptops.

Samt är den här low voltage processorn skit ? det gick inte att välja någon bättre tyvärr.

Klart den kommer fungera till spel, i den storleken går det inte få så mycket bättre.. men antar att det kostar därefter=)

Här har du en liten länk på ungefär hur bra GT 335 klarar spel -> http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-335M.24060.0.h...

Citera för svar
[ASUS G751JT - Intel I7-4720HQ - Geforce GTX970M]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av LFMDailyhc:

8gb minne 1333mhz
SSD INTEL 120gb hårddisk

För dem pengarna du betalade var det nog Fail... AlienWare är överprisade och du skulle valt Msi eller Asus!! Och ja den funkar till spel... Dock inte Gaming prestanda!

Asus F550J - i7 4710HQ - 8GB RAM - GTX 850M - 240GB SSD.
"The truth makes sense to the enlightened ones. The ignorant ones wont believe any of it and will stay asleep."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av IAmSimon:

För dem pengarna du betalade var det nog Fail... AlienWare är överprisade och du skulle valt Msi eller Asus!! Och ja den funkar till spel... Dock inte Gaming prestanda!

Tror inte Asus eller Msi har någon 11" som matchar faktiskt.. rätta mig gärna

Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av MasteraCe:

Tror inte Asus eller Msi har någon 11" som matchar faktiskt.. rätta mig gärna

Nej visst inte... Jag tycker bara det är fail när man betalar MER pengar för MINDRE prestanda... Vilket iof inte är konstigt då det är en AlienWare...

"The truth makes sense to the enlightened ones. The ignorant ones wont believe any of it and will stay asleep."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Apr 2002

Oj hjälp gick in och kollade priserna nu.. Shit.. Dell alltså..

2gb ingår.. för att få 4gb kostar det 786kr extra.. det är väl ändå rätt ok

MEN om du ska ha 8gb som TS valt så kostar det 5140kr .. det är inte värt det en sekund! det är bättre du köper 2gb alt 4gb i värsta fall och uppgraderar själv.. shit man blir verkligen mörkrädd..

f.ö kommer du klara dig på 4gb utan problem..

Datorn landar på över 20k..

Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av MasteraCe:

Oj hjälp gick in och kollade priserna nu.. Shit.. Dell alltså..

2gb ingår.. för att få 4gb kostar det 786kr extra.. det är väl ändå rätt ok

MEN om du ska ha 8gb som TS valt så kostar det 5140kr .. det är inte värt det en sekund! det är bättre du köper 2gb alt 4gb i värsta fall och uppgraderar själv.. shit man blir verkligen mörkrädd..

f.ö kommer du klara dig på 4gb utan problem..

Datorn landar på över 20k..

Oj.. Ja HP är också lite överprisade med deras 5650 och 720P skärm... Fortfarande Msi eller Asus som gäller...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Apr 2002

Men ja du hittar ingen 11,6" med bättre prestanda..

Kan du sträcka dig 1,7" så klarar denna dator mer spel än Alienwaren till mindre än halva priset..

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/laptop-11---14-tum/ac...

Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orgrimmar
Registrerad
Apr 2010

Tack för all respons...jag håller me det va uber fail av mig, men jag köpte de 8gb löst kostade bara 900kr.
enda är väl ssdn som gick på 2.000.

så är det när man är impulsiv jag tänkte antagligen "zomfg" "imba"...och inte plånboken :DD

allt som allt gick det på 18,000 ska jag skratta eller gråta?

cheers.

"zug zug"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av LFMDailyhc:

Tack för all respons...jag håller me det va uber fail av mig, men jag köpte de 8gb löst kostade bara 900kr.

så är det när man är impulsiv jag tänkte antagligen "zomfg" "imba"...och inte plånboken :DD

cheers.

Det är upp till dig hur du gör med pengarna.. om du absolut måste ha minsta möjliga 11,6tum så får du inte mer prestanda med någon annan dator.. finns ingen annan tillverkare (iaf på prisjakt) som erbjuder liknande kort under 13"

Den jag länkade tidigare är dock vettig 13,3" med växlingsbar grafik som ger 8h+ batteritid alltid trevligt det.. (Vet dock inte vad alienwaren har för batteritid?)

Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av MasteraCe:

Men ja du hittar ingen 11,6" med bättre prestanda..

Kan du sträcka dig 1,7" så klarar denna dator mer spel än Alienwaren till mindre än halva priset..

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/laptop-11---14-tum/ac...

Spelar igen roll om det är den bästa 11 tummaren... Fortfarande för dyr

Skrivet av LFMDailyhc:

cheers.

Om du vill spela så finns det bättre... Kan få dubbla prestandan för 10000 kr (Bärbar).... Men men.. De e ju ändå AlienWare...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2005

jag säger att du har slängt 18k på en dator som kommer vara gammal om ca 6mån-1år och som har tok för liten skärm för att vara en gaming laptop. Hade tagits asus G53 med 15.3 eller acer timelinex med 13.3 tums. båda kostar nästan halva ditt pris och pressterar bättre

ja du bör gråta eller skicka tillbaka skiten

Citera!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ronneby
Registrerad
Mar 2006
Skrivet av LFMDailyhc:

cheers.

Det är inte lätt att va vuxen ibland...

Skämt åsido. Har du snuskigt mycket pengar och vill ha förhållandvis grym prestanda i en så liten bärbar som möjligt, då kan du skratta.

Vill du generell prestanda per krona så är det bara att börja storlipa, för den är lika prisvärd som schampo till en skallig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Löddeköpinge
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av LFMDailyhc:

cheers.

ssd är klart värt det i en bärbar dator efter som att den är tåligare för rörelser och eventuella smällar.

Speldatorn: Threadripper 1950X | GTX 1070 | ASUS ROG STRIX X399-E GAMING |3000 mhz 32GB RAM | 8 tb hd, 250 ssd + 16 tb NAS |Sound blaster ZxR |Windows 10 | Corsair AX860 860W
Skärm: Shimian 1440p | Samsung UE40KU6179 | HTC Vive

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2005

Det första jag inte förstår är varför du köper en gaming laptop på 11" och för dom pengarna hade du fått om du nu ville ha alienware fått en 15" med en i7 740qm som enligt notebook check ligger på plats 28 istället för plats 112 grafikkortet är väl rätt klent idag sett skulle jag tro då ddr3 väl är mer eller mindre på väg att dö ut 335 presterar ungefär hälften av ett 5850m som idag inte heller är direkt den vassaste kniven i lådan. Så om möjligt tänk över och byt om du absolut inte måste ha 11" av någon anledning så klart. Min alien i sign kosta 20k ungefär med ssd köpt och monterat efteråt. Till skeptikerna säger jag för min del att jobbet betala allt utom ssd så jag skrattar ^^

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orgrimmar
Registrerad
Apr 2010

Jag vet inte vad jag tänkte , man skäms nästan att säga till någon att man betalat så mycket för en alienware jag får nästa ljuga och säga att jag betalat typ 10.000 ,

haha tack för all respons

blir ingen semester detta året lol

<3

"zug zug"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av LFMDailyhc:

Jag vet inte vad jag tänkte , man skäms nästan att säga till någon att man betalat så mycket för en alienware jag får nästa ljuga och säga att jag betalat typ 10.000 ,

haha tack för all respons

blir ingen semester detta året lol

<3

Du vet väl att du har ångerrätt?

Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oxelösund
Registrerad
Maj 2004

Varför valde du en sådan liten skärmstorlek? Vad var du ute efter för typ av bärbar, vilka egenskaper ville du ha?

Ingen kritik mot dig, jag bara undrar hur vad du var ute efter.

Generellt sett så är Alienware ett dyrt märke. Jag tycker att många av deras modeller har ett överpris och de säljer mycket på att försöka vara ett prestigemärke.

Jag tycker att det är konstigt att ingen har nämt en bärbar Mac?

Jag håller med de medlemmar, som säger att du ska lämna tillbaka den. Ångerrätten gäller ännu.

/AP

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orgrimmar
Registrerad
Apr 2010

ok , jag ska lämna tillbaka den.

tack för hjälpen.

"zug zug"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2010

Tycker det luktar troll..

#framtiden

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orgrimmar
Registrerad
Apr 2010

ehh...??

o.O

"zug zug"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
ö-vik
Registrerad
Jan 2011

Seriöst en 11":s spellapp... Vad ska man med en sån till. Skjuta dem små prickarna med ett streck?