Hur installerar jag drivrutinerna till moderkortet?

Permalänk

Hur installerar jag drivrutinerna till moderkortet?

Har färdigställt mitt första datorbygge och allt funkar bra, jag kommer in i BIOS.
Undrar dock hur man installerar drivrutinerna till mitt moderkort (ASRock M3A770DE). måste jag installera Windows först? provade att boota från cd:n men det gick inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av unimatrix007:

Har färdigställt mitt första datorbygge och allt funkar bra, jag kommer in i BIOS.
Undrar dock hur man installerar drivrutinerna till mitt moderkort (ASRock M3A770DE). måste jag installera Windows först? provade att boota från cd:n men det gick inte

Windows först sen drivrutiner
Om du har Win7 brukar man inte behöva installera drivrutiner till moderkortet men annars så är det bara gå in på Asrocks hemsida å ladda ner dom senaste å installera.

Dock kan de vara bra att dra hem drivrutiner till ljudkort och även ibland LAN, kan strula lite annars.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Med tanke på att en drivrutin är ett stycke mjukvara som fixar kommunikationen mellan hårdvaran och OS:et så är det lämpligt att installera Windows först! Jag har faktiskt struntat i chipset drivers (moderkortsdrivrutiner) de senaste gångerna jag har installerat W7 på ett flertal olika datorer, och allt har funkat perfekt. Men för säkerhets skull så kan du surfa in på ASRocks support/downloads-sida och ladda ner senaste "chipset drivers" för ditt moderkort.

Permalänk

Install Win7, Install LATEST drivers (LAN, Sound etc)... Profit!

Visa signatur

Citera för svar