Kan inte använda HDMI Asus P5G41C-M moderkort

Permalänk
Medlem

Kan inte använda HDMI Asus P5G41C-M moderkort

Hej!

Söker nu hjälp här eftersom jag har provat allt jag kan tänka på. Hittade ingen liknande tråd så undrar om någon har stött på samma problem eller har en lösning?

Det är så att jag kopplar min HDMI-sladd från moderkortets uttag till TV:n. Ingen bild finns när jag har rätt source och TV:n kommer inte heller upp i skärminställningarna. Det står att det finns en till skärm som inte kunde upptäckas eller något liknande, men när jag försöker forca den till att aktiveras fungerar inte det heller.

Jag provade allt och tänkte därför installera de drivrutinerna som kom med skivan till moderkortet (brukar inte behöva installera drivisar med Win7 annars). Jag installerade allt som fanns på DVD:n som följde med, men hittar ingen drivrutin för VGA:n på moderkortet.
När jag går in i DVD:n så hittar jag naturligtvis en mapp som heter VGA där drivrutinerna finns. De går dock inte att installera då det står "Datorn uppfyller inte minimikraven för att kunna installera programvaran".

Kör Windows 7 x64 om det spelar någon roll.

Börjar bli riktigt irriterad. Måste använda uttaget.
All hjälp är hjärtligt välkommen!

Permalänk
Rekordmedlem

Ladda ner senaste drivrutinen manuellt och se om det funkar. http://www.intel.com/support/graphics/detect.htm

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Står samma sak
"Datorn uppfyller inte minimikraven för att kunna installera programvaran"

Permalänk
Rekordmedlem

har du provat att starta utan att ha vga anslutet, köra bara via hdmi ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Yes, fungerar inte heller. VGA-uttaget på moderkortet ger ingen bild heller. Måste ansluta till mitt grafikkort för att få bild.

Permalänk
Rekordmedlem

Du har alltså ett annat grafikort också ? win vill bara ha en typ av grafikkort numera, och intel gör inga lösa, så vill du ha hdmi till tv ska den anslutas till ditt grafikkort och du ska stänga av den integrerade grafiken.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Ja, kanske får ta och inhandla en adapter till HDMI-miniporten på grafikkortet då.
En fråga bara: Går det att använda alla tre uttag samtidigt på grafikkortet och få bild på alla? Det vill säga 2x DVI och 1x HDMI samtidigt.

Permalänk
Rekordmedlem

Jaha du, eftersom du inte skriver vad du har så rekomenderar jag att du själv tittar i manualen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Hittade det, tack så mycket för all hjälp. Den var uppskattad!

Permalänk
Medlem

Jag lånar denna tråden lite bara. Är intresserad av detta kort. Förstår att avkodning i 1080p inte är några problem men hur är det med HD-ljuden? DTS-HD samt TrueHD?

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen