Köpa laptop nu eller vänta?

Permalänk
Medlem

Köpa laptop nu eller vänta?

Jag behöver en liten och smidig dator i september då jag ska börja plugga. Jag har letat runt och kommit fram till att Acer Aspire TimelineX 3820TG-5464G50n passar mig perfekt. Jag undrar om jag ska köpa den nu eller om någon vet om det kommer något bättre alternativ under de närmsta sex månaderna?
Kraven jag har är att den ska vara smidig, ha bra batteritid och man ska kunna spela lite spel på den. Budgeten ligger på max 10 000 kr.

MVH
Jonas N

Permalänk
Hedersmedlem

Om du behöver datorn i september - köp datorn så sent som möjligt. Man tjänar alltid prestanda/krona när man väntar.

Permalänk
Medlem

Behöver du inte en bärbar just nu skulle jag absolut vänta för att se vad som finns ute då September månad närmar sig. Om inget mer intressant än 3820TG finnes är det bara att slå till på den. Du lär ju även få den billigare om nåt halvår.

MVH

Permalänk
Medlem

Tack för snabba svar, jag tar och väntar och ser vad som dyker upp på marknaden.

MVH
Jonas N

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Om du behöver datorn i september - köp datorn så sent som möjligt. Man tjänar alltid prestanda/krona när man väntar.

Njae, med just laptops kan det ofta vara värt att slå till på reor och erbjudanden.
Men det är ju alltid vanskligt.
Men vänta till sommaren iaf är mitt råd, Sandy Bridge och nya generationens mobila grafikkort är ju precis ute från både AMD och Nvidia.