Har tagit ut processor + minnen ur bärbar. Vill ha in dem i en stationär.

Permalänk

Har tagit ut processor + minnen ur bärbar. Vill ha in dem i en stationär.

Tjena gott folk.

Uppskattar snabbt svar då jag sitter på ett IT café.

Det är nämligen så att min bärbara HP DV7:a gav upp på lite olika fronter (Batteri, Keyboard, Hårddisk) och jag bestämde mig att ta ut allt.

Nu visste jag inte att ram-minnet för bärbara var av annan typ än för stationära då jag i princip bara använt stationär innan den bärbara.

Jag har nu en Dualcore 2.3 ghz processor och 2 x 2gig ram minnen jag helst inte vill slänga bort.
Finns det moderkort för stationära datorer som kan ta sig ann dessa minnen eller slotkonverterare som gör att man kan stoppa in ett mindre minne i ett klassiskt moderkort?

Undrar även vilket (billigare) moderkort ni skulle rekommendera för en AMD processor ("Ultra") och hur mycket man kan få sålt ett komplett DV7 moderkort för med/utan processor.

Tack på förhand ladies and gents!

Visa signatur

Det är insidan och inte utsidan av burken som räknas >:) .

Permalänk
Medlem

ingen aning... hade inte ens gett mig på detta.. om inte jag haft nåt chassi över och moddat det för att få in de bärbara grejerna och gjort en filserver eller htpc.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold