Spel till xbox360 som funkar att spela med andra som använder PC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Mar 2006

Spel till xbox360 som funkar att spela med andra som använder PC

Hej tänkte kolla lite vilka spel som fungerar att spela över internet eller LAN när man sitter på olika system? dvs en på en vanlig pc och den andra på xbox360?

here we go!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Österåker
Registrerad
Sep 2010

inga så vitt jag vet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Sep 2010

Shadowrun är det enda jag kommer på för tillfället.

Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX Galaxy Silver Nätagg: Silverstone Strider 1000W MoB: ASUS Z170 PRO GAMING ATX CPU: i7 6700K SSD: 2 * Samsung SSD 850 PRO 256 GB = RAID + Samsung 1 TB 850 EVO = lagringsdisk Minne: Corsair Vengeance LPX Black 16GB DDR4 3000MHz CPU-Kylare: Noctua NH-U14S GPU: Asus GTX 1070 Gaming Strix OC Mjukvara: Windows 10 Bildskärm: Asus ROG Swift PG279Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av mapo:

Shadowrun är det enda jag kommer på för tillfället.

Det är så vitt jag vet också det enda som existerar, vilket möjligen är anledningen till att detta inte görs mer, Keyboard+mus var en betydligt effektivare metod att kontrollera spelet med och xbox spelarna hamnade därför i avsevärt underläge.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Sep 2010

Stämmer nog bra.

Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX Galaxy Silver Nätagg: Silverstone Strider 1000W MoB: ASUS Z170 PRO GAMING ATX CPU: i7 6700K SSD: 2 * Samsung SSD 850 PRO 256 GB = RAID + Samsung 1 TB 850 EVO = lagringsdisk Minne: Corsair Vengeance LPX Black 16GB DDR4 3000MHz CPU-Kylare: Noctua NH-U14S GPU: Asus GTX 1070 Gaming Strix OC Mjukvara: Windows 10 Bildskärm: Asus ROG Swift PG279Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2009
Skrivet av Yeti:

Det är så vitt jag vet också det enda som existerar, vilket möjligen är anledningen till att detta inte görs mer, Keyboard+mus var en betydligt effektivare metod att kontrollera spelet med och xbox spelarna hamnade därför i avsevärt underläge.

I RTS, Action, FPS och i mmos m.m. så stämmer detta. Men i Racingspel så vinner xbox360, ps3 och wii kontrollerna stort över tangentbord och mus.

Sandy Bridge i7 2600K | Asus P8P67 PRO | Corsair Vengance 8Gb @ 1600 Mhz CL8 | ASUS ROG GeForce Matrix GTX Platinum 580 | Intel 510 120GB | Corsair AX850 | Corsair H70 | NZXT Phantom

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Lambodgas:

I RTS, Action, FPS och i mmos m.m. så stämmer detta. Men i Racingspel så vinner xbox360, ps3 och wii kontrollerna stort över tangentbord och mus.

Svårt att se det ske, möjligen att de är nåtogt likvärdiga då musens precision inte betyder något i så gott som alla utav dessa spel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2010

microsoft hade planer att utveckla en brygga mellan pc och xbox 360, men detta vslutades ganska fort meftersom totalt utklassade spelara på xbox;)

CM scout - Amd Phenom II 965 Be - Powercolor 5770 - A-data 4 gig 1600mhz - random gammal hårddsik - gigabyte moderkort -
Enkelt och bra!:)

Jag tror inte någon kommer att behöva mer än 512 Kb RAM nånsin./Bill Gates