Lägger datorvärlden på hyllan och behöver en simpel laptop.

Permalänk
Medlem

Lägger datorvärlden på hyllan och behöver en simpel laptop.

Tjena!

Jag har precis sålt min stationära "gaming"-dator och tänkte därför köpa en laptop för att kunna surfa samt kanske spela något enstaka game HoN (Heroes of Newerth) då och då.

Priset ska ej överstiga 4000 kr. Något tips på en prisvärd sak? Har tittat lite på netonnet och denna verkar intressant tycker jag:
http://www.netonnet.se/art/dator/mobilt-bredband/telia-med-la...
Hade dock gärna dumpat det mobila bredbandet, tror ni man binder sig om man köper detta eller?

tack på förhand, Johan

Visa signatur

Dell Inspiron 9400. Intel® Core™ 2 Duo 2.0 GHz, 4 MB L2 cache, 667 MHz FSB. 2048 MB 533 MHz DDR2. 256MB GeForce™Go 7900 GS

Permalänk

DU gör en förlustaffär om du köper detta. Se det som lockpriser.
visst det är en bra dator att köpa OM DU BEHÖVER INTERNET.

Bindningstid 24 mån, månadsavgift på 199kr/mån. Förhöjd avgift 150 kr. inträdesavgift 150 kr.
Fakturaavgift 19 kr/mån. Dator 3399kr.

24x(199+150+19)=8832 (8376Kr autogiro)
+150+3399=12 381Kr

Visst då "sparade" du 1195kr för de "bjuder på modemet". Men som jag förstår det behöver du inte det från början.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-I GAMING, AMD 5600X, Corsair Vengeance DDR4 3600MHz 32GB, MSI GeForce RTX 3060 Ti GAMING X 8GB, Cooler Master MasterLiquid Lite 240 AIO, MASTERBOX NR200, WD Blue SN550 1TB, 2x 250 GB SSD, Xiaomi Mi Curved 3440 x 1440.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XereZ:

Tjena!

Jag har precis sålt min stationära "gaming"-dator och tänkte därför köpa en laptop för att kunna surfa samt kanske spela något enstaka game HoN (Heroes of Newerth) då och då.

Priset ska ej överstiga 4000 kr. Något tips på en prisvärd sak? Har tittat lite på netonnet och denna verkar intressant tycker jag:
http://www.netonnet.se/art/dator/mobilt-bredband/telia-med-la...
Hade dock gärna dumpat det mobila bredbandet, tror ni man binder sig om man köper detta eller?

tack på förhand, Johan

Ja du binder dig, om du läser längre ner på det du länkar så :S

Priser
Inträdesavgift 250 kr på första fakturan
3G-modem (USB-modem) 0 kr (Ord Pris 1195 kr)
Bindningstid 24 mån
Fakturaavgift (E-faktura 0 kr) 19 kr/st
Månadsavgift 199 kr/mån
Förhöjd månadsavgift 150 kr

Mao 199kr/mån i 24mån = drygt 4800kr.. inte så billigt längre

+ fakturaavgift 19kr/mån o startavgift 250kr

totalt betalar du 5482kr enbart för abonnemanget (månadsavgift, inträdesavgift, fakturaavgift) + sen tillkommer priset för dator

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av YellowZombie:

DU gör en förlustaffär om du köper detta. Se det som lockpriser.
visst det är en bra dator att köpa OM DU BEHÖVER INTERNET.

Bindningstid 24 mån, månadsavgift på 199kr/mån. Förhöjd avgift 150 kr. inträdesavgift 150 kr.
Fakturaavgift 19 kr/mån. Dator 3399kr.

24x(199+150+19)=8832 (8376Kr autogiro)
+150+3399=12 381Kr

Visst då "sparade" du 1195kr för de "bjuder på modemet". Men som jag förstår det behöver du inte det från början.

Du räknade nog lite galet där ( se min uträkning inlägget ovan )

150kr är engångsavgift och inte varje månad

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

nee, Där är vi oense? tror mig bestämt det står Förhöjd månadsavgift vilket betyder att det är en 150kr att betala extra varje månad? Jag får nog hålla mig till min modell till jag är motbevisad

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-I GAMING, AMD 5600X, Corsair Vengeance DDR4 3600MHz 32GB, MSI GeForce RTX 3060 Ti GAMING X 8GB, Cooler Master MasterLiquid Lite 240 AIO, MASTERBOX NR200, WD Blue SN550 1TB, 2x 250 GB SSD, Xiaomi Mi Curved 3440 x 1440.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YellowZombie:

nee, Där är vi oense? tror mig bestämt det står Förhöjd månadsavgift vilket betyder att det är en 150kr att betala extra varje månad? Jag får nog hålla mig till min modell till jag är motbevisad

Håller med, speciellt när dom inte definierar exakt vad f-n "Förhöjd månadsavgift" är för något. Dolda avgifter är ju något telefonibranchens gärna smyger in här och där.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av YellowZombie:

nee, Där är vi oense? tror mig bestämt det står Förhöjd månadsavgift vilket betyder att det är en 150kr att betala extra varje månad? Jag får nog hålla mig till min modell till jag är motbevisad

Ser man på! Du har rätt.. vilken luring Tur man inte köper med abonnemang så man går på såna luringar

Men datorn kostar ju ungefär halva priset (runt 6-7k) ny utan abonnemang så ser inte varför man ska köpa med abb :S

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

----- skrev nytt

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-I GAMING, AMD 5600X, Corsair Vengeance DDR4 3600MHz 32GB, MSI GeForce RTX 3060 Ti GAMING X 8GB, Cooler Master MasterLiquid Lite 240 AIO, MASTERBOX NR200, WD Blue SN550 1TB, 2x 250 GB SSD, Xiaomi Mi Curved 3440 x 1440.

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Ser man på! Du har rätt.. vilken luring Tur man inte köper med abonnemang så man går på såna luringar

Men datorn kostar ju ungefär halva priset (runt 6-7k) ny utan abonnemang så ser inte varför man ska köpa med abb :S

Håller med dig, dock kanske trådskaparen har lite tajt budget.

Nu blev denna tråd lite OT men men, Trådskaparen ville ju ha reda på om det är värt och det är det uppenbart inte.

Skrivet av Dr.Mabuse:

Håller med, speciellt när dom inte definierar exakt vad f-n "Förhöjd månadsavgift" är för något. Dolda avgifter är ju något telefonibranchens gärna smyger in här och där.

Vad kul att du skriver just detta med dolda avgifter då jag till viss del säljer abonemang

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-I GAMING, AMD 5600X, Corsair Vengeance DDR4 3600MHz 32GB, MSI GeForce RTX 3060 Ti GAMING X 8GB, Cooler Master MasterLiquid Lite 240 AIO, MASTERBOX NR200, WD Blue SN550 1TB, 2x 250 GB SSD, Xiaomi Mi Curved 3440 x 1440.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svaren, jag märkte själv också detta angående abonnemanget. Har hittat en schysst begagnad nu så det är löst.
Och ja jävlar vad dem luras med dem abonnemangen, i mina öron är förhöjd avgift varje månad, har exempelvis förhöjd avgift på 200 kr på min mobil, det har jag betalat varje månad i 18 månader iaf!
Tack

Visa signatur

Dell Inspiron 9400. Intel® Core™ 2 Duo 2.0 GHz, 4 MB L2 cache, 667 MHz FSB. 2048 MB 533 MHz DDR2. 256MB GeForce™Go 7900 GS

Permalänk
Medlem

Med den budgeten kan du göra fina kap om du tar dig tid att leta upp Demo-ex av datorer, på bland annat Dustin, Komplett och Webhallen uppdateras dessa regelbundet och ibland dyker riktiga kap upp! Inte att underskatta!